דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
31.4°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.1°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.8°טבריה
  • 31.9°צפת
  • 33.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צבא וביטחון

דובר צה"ל, תא"ל הגרי: הפיצוץ בנגמ"ש ברפיח נגרם ממטען או מטיל נ"ט, האירוע ייבחן

לדברי הגרי, הלוחמים נעו ברכב משוריין במהלך התקפה על שכונת תל סולטאן ברפיח | הוא התייחס למבצע לחילוץ 4 החטופים בעזה ואמר: "לצד ההישג צריך לומר ביושר: לא נוכל להשיב את כולם הביתה באופן הזה"

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי בהצהרה לתקשורת (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי בהצהרה לתקשורת (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, ערך הערב (מוצ"ש) הצהרה לתקשורת בה עדכן בפרטים ראשונים מהאירוע ברפיח בו נפלו שמונה לוחמי חיל ההנדסה. "סרן וואסים מחמוד וסגן מפקד פלוגה ושבעה לוחמיו נפלו לפנות בוקר במהלך התקפה על תל סולטאן שברפיח. בשעות הבוקר המוקדמות עם השלמה של ההתקפה על החלק הצפון מערבי של השכונה כוחות חיל רגלים שריון והנדסה חטיבה 401 נכנסו בשיירות רכבי קרב משוריינים למרחב על מנת להתייצב בקווי המגן. לפי המידע שבידינו בשלב זה, מאחד הכלים ההנדסיים בשיירה אירע פיצוץ עז שנגרם ככל הנראה מאמצעי חבלה שהוטמן במרחב או כתוצאה מירי של טיל נגד טנקים. בעקבות תקרית קשה זו צוות מומחים של משרד הביטחון וצה"ל יבחן את הרכב המשוריין ואת כל פרטי האירוע עד שנגיע לממצאים."

הגרי הדגיש שלא מדובר בנגמ"ש רגיל, אלא ברכב מיוחד עם מיגון בשם נמר"ה – נגמ"ש מרכבה הנדסי. "יש לנו הרבה מאוד לקחים ממה שקרה בצוק איתן. זרוע היבשה בנתה את עצמה, צה"ל בנה את עצמו. רכבים משוריינים זה מה שמאפשר לכל הלוחמים לנוע, ויש אירועים. ביחס לגודל התמרון, היקף התמרון, היקף האיום שעומד מולנו, היכולות של צה"ל בשטח שומרות על הלוחמים. כשקורית תקלה כזאת חמורה אנחנו צריכים להבין למה היא קרתה, מה הסיבות".

לדברי הגרי, "לנו ברור שאנחנו צריכים להכריע את חטיבת רפיח של חמאס. למרות האירוע הקשה, אנחנו מתקרבים לחיסול חטיבת רפיח".

הגרי פנה לציבור וביקש שלא להפיץ שמות של חללי צה"ל לפני ההודעה הרשמית. "נציגי צה"ל מסרו את הבשורה הקשה למשפחות ונמצאים איתן כעת בשעה קשה זו. לאחר שתושלם מלאכת מסירת ההודעות הרשמיות למשפחות השכולות נאפשר לפרסם את שמות החללים הנוספים. אנחנו עדים לעובדה שיש גופים ברשתות החברתיות שמפרסמים שמות לפני אישור רשמי של דובר צה"ל. אני מבקש מכם, בשעות הקשות האלה לשמור על כבודם של הנופלים ולא להפיץ שמות עד להודעה רשמית בנושא. אנא, כבדו את המשפחות השכולות. המחויבות הראשונה שלנו בצה"ל היא אליהם ולא נסטה מעיקרון זה".

עוד התייחס דובר צה"ל למאמצים להחזרת החטופים: "הלב שלנו, המחשבות שלנו נמצאים בשעה כקשה זו עם המשפחות. לפני שבוע ביצענו צה"ל, שב"כ וימ"מ את מבצע ארנון, השבנו הביתה את נועה, אנדריי, שלומי ואלמוג. לצד ההישג צריך לומר ביושר: לא נוכל להשיב את כולם הביתה באופן הזה. נפעל בכל הדרכים לאפשר את שובם הביתה של החטופים מהר ככל הניתן".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!