דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.2°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 28.2°תל אביב
  • 26.8°חיפה
  • 28.8°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 38.9°אילת
  • 32.4°טבריה
  • 25.8°צפת
  • 28.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה במלחמה

עימותים במחאה בירושלים: תשעה נעצרו מול מעון רה״מ, שלושה נפצעו

רבבות הצטרפו לפעילי ״אחים לנשק״ למחאה נגד הממשלה ועצרת מרכזית מול משכן הכנסת, משם צעדו לבלפור | שקמה ברסלר: "נתניהו מחייך כשקצין העיר דופק למשפחות נוספות על הדלת" | יו״ר העבודה יאיר גולן: "הרצון המושחת של נתניהו וממשלתו לשרוד מונע את הפסקת המלחמה והחזרת החטופים״

עימותים בין מפגינים לכוחות משטרה סמוך למעון רה״מ בירושלים (צילום: REUTERS/Eloisa Lopez)
עימותים בין מפגינים לכוחות משטרה סמוך למעון רה״מ בירושלים (צילום: REUTERS/Eloisa Lopez)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

מפגינים המוחים נגד הממשלה בירושלים פרצו מחסום משטרתי הערב (שני) ברחוב עזה, סמוך לבית ראש הממשלה בנימין נתניהו.

האירוע התרחש זמן קצר לאחר עצרת בהשתתפות עשרות אלפי בני אדם סמוך לרחבת הכנסת, בדרישה להקדמת הבחירות.

שלושה פצועים פונו לטיפול רפואי: ד"ר טל וייסבאך, רופאה שנפגעה בעינה ממכת"זית, אישה בת 63 שנחבלה קשה מפגיעה בקיר ומפגין שאיבד את הכרתו מפגיעת מכתז"ית. וייסבאך התפנתה עצמאית לתל השומר, ומד"א פינה את שני הפצועים הנוספים לבתי חולים בירושלים.

ארגון הרופאות ורופאים המתמחים "מרשם": "כדאי לומר באופן ברור למי שזה לא ברור לו: וסט כתום שכתוב עליו רופא/ה=רופא/ה. יש דרך אחרת להבהיר את זה? הפציעה של הרופאה ד"ר טל וייסבאך, הערב בירושלים, מסילון מכתזית, היא אירוע חמור ביותר. אסור לעבור עליו לסדר היום. ממתי שוטרים רואים ברופאים מפירי סדר? ויובהר, עצם השימוש במכתזית לכיוון המדרכה כלפי 'סתם' מפגינים זה אירוע חמור שמסכן את בריאות הציבור. אבל כנראה שמה שמתחיל במעצר של רופאים בעת מילוי תפקידם – נגמר בפגיעה בהם. מה יהיה בשלב הבא?

"הפגיעה בעינה של רופאה, שאמונה ביום-יום על טיפול בנשים רבות, אינה פגיעה רק בבריאותה, אלא פגיעה במטופלות שלה ובסטודנטיות שהיא מכשירה. אסור לאירוע הזה להיעלם מסדר היום. אסור להפוך את הרופאות והרופאים לשק חבטות, אסור להתיר את דמנו! אם מי שאמון לשמור על החוק במדינה נוהג כך ברופאים ורופאות, מה אפשר לדרוש מכל מי שנוהג באלימות כלפי אנשי צוות רפואי בביה"ח? אנחנו דורשים פתיחת חקירה מיידית ומיצוי הדין עם כל האחראים לפגיעה הקשה הזו. אנו מחזקים את ידה של ד"ר וייסבאך ומקווים לרפואתה השלמה במהרה".

שקמה ברסלר: "במוצאי שבת שמענו כולנו את גדי איזנקוט אומר במפורש שראש הממשלה נשלט על ידי כהניסטים ולא עושה את כל מה שהוא יכול על מנת לשחרר אותם. ההפקרה הזו, החרפה המוסרית הזו מלווה אותנו יום יום שעה שעה. היא קורית במשמרת שלנו. מנוגדת לאתוס הישראלי ומכרסמת ביסודות האנושיים הבסיסיים ביותר שלנו. אחרי מחדל 7 באוקטובר, הממשלה שהביאה בגלל קיצוניות ואטימות למחדל, נדרשת להחזיר את המנדט לציבור. ממשלה שזלזלה בכל ההתרעות אחראית בחדלונה למאות מתים וחטופים, לעשרות אלפי עקורים, לחבלי ארץ נטושים ושרופים. האמת ברורה – למדינת ישראל אין הנהגה. יש לה ראש ממשלה שמחייך כאשר קצין העיר דופק למשפחות נוספות על הדלת".

צעדת מחאה של אחים לנשק בירושלים (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)
צעדת מחאה של אחים לנשק בירושלים (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)

יו״ר מפלגת העבודה אלוף במיל׳ יאיר גולן: ״בעוד אנחנו קוברים את מתינו – באה ממשלת הזדון, המחדל והחידלון ומבקשת להטיל עול נוסף על המשרתות והמשרתים בסדיר ובמילואים. זו ממשלה שמעדיפה שוחד וקידום מקורבים במקום לפעול לטובת המדינה, לפעול על פי צרכיה הפנימיים והחיצוניים. גם הערב 120 חטופות וחטופים עדיין נותרו מאחור. 255 ימים חלפו ולממשלה לא בוער. צוותי המשא ומתן לא נפגשים והימין הלאומני ונציגיו בממשלה מוכנים לוותר על הערך המקודש ביותר לציבור הישראלי – הערך שלפיו לא משאירים אף אחד ואחת מאחור. הגיע הזמן לומר אמת. הדבר היחידי שמונע את הפסקת המלחמה והחזרת החטופים הוא רצונו המושחת של נתניהו וממשלתו בשרידות עצמית, וניסיון ילדותי להסתרת חלקם הנורא באירועי השבעה באוקטובר״.

באחים לנשק דורשים ״החזרת המנדט לעם לריפוי ישראל וקוראים לסופה של ממשלת החורבן״. לטענתם, הממשלה ״יורקת בפרצוף של הציבור המשרת וזמנה עבר״. בצעדה נכללו גם רכבים שרופים ושרידים נוספים שנמצאו בעוטף ב-7 באוקטובר.

צעדת מחאה של אחים לנשק בירושלים (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)
צעדת מחאה של אחים לנשק בירושלים (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)

"ממשלת החורבן איבדה את אמון העם״, הוסיפו בארגון. ״משמנהיגיה מסרבים לקחת אחריות על מחדל שבעה באוקטובר, וכשהיא פועלת להעביר חוק השתמטות בזיוני שיקריס את הציבור המשרת מעומס הנטל, וינציח את המצב בו בישראל יש ציבור שטוב לו למות בעד ארצו, וציבור שלא נדרש לכך. אנחנו אוהבים את המדינה הזו יותר מדי בשביל להפקיר אותה בידי הנהגה שאינה ראויה לה. החורבן נכפה עלינו, התקומה בידינו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!