דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.2°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 28.2°תל אביב
  • 26.8°חיפה
  • 28.8°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 38.9°אילת
  • 32.4°טבריה
  • 25.8°צפת
  • 28.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה במלחמה

המחאה נמשכת: אלפים הפגינו מול הכנסת בדרישה להקדמת הבחירות

מוחים חסמו את היציאה מירושלים דרך כביש 16, ארבעה נעצרו | כ-100 הפגינו מחוץ לבית העלמין נחלת יצחק לשם הגיע נתניהו, ובהמשך הפריעו לו לנאום בטקס

מפגינים מול משכן הכנסת בקריאה להקדמת הבחירות (צילום: REUTERS/Ronen Zvulun)
מפגינים מול משכן הכנסת בקריאה להקדמת הבחירות (צילום: REUTERS/Ronen Zvulun)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

אלפים הפגינו אתמול (שלישי) מול משכן הכנסת בירושלים בקריאה להקדמת הבחירות. המפגינים אחזו בדגלי ישראל וקוראים "הממשלה עבריינית". בעצרת נאם שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון.

מוקדם יותר פעילי תנועת "משנים כיוון" חסמו את היציאה מירושלים דרך כביש 16. כוחות משטרה פיזרו אותם בכוח ועצרו ארבעה.

במשטרה ציינו כי "עשרות מפירי סדר הגיעו לכביש הגישה העיקרי אל בית החולים שערי צדק ועורק ראשי ליציאה מהעיר, כשהם מצוידים בסולמות והחלו לחסום את הכביש והתנועה במקום בניגוד לחוק, טיפסו על סולמות לגובה כשהם מסכנים את עצמם ומשתמשי הדרך".

"עם הגעת הכוחות, ניתנה הוראת פיזור על-ידי מפקד המשטרה במקום״, הוסיפו במשטרה. ״לאחר שלא נענו לה, החלו השוטרים בהדיפת מפירי הסדר לכיוון המדרכה במטרה לפתוח את ציר התנועה. במהלך פעילות השוטרים, נעצרו לחקירה ארבעה פורעי חוק בגין הפרת הסדר הציבורי במקום. מדינת ישראל היא מדינת חוק, ובהתאם משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש המחאה בגבולות החוק, אך לא תאפשר הפרת הסדר הציבורי וביצוע מעשים מסוכנים בניגוד לחוק".

בתנועת "משנים כיוון" אמרו: "עברו יותר משמונה חודשים מאז 7 באוקטובר. חמאס לא חוסל, החטופים עדיין בשבי והמפונים עדיין במלונות. ממשלת המחדל חייבת להחזיר את המנדט לעם ולקבוע עוד השבוע תאריך לבחירות, לפני יום השנה לטבח. נגמרו התירוצים, חייבים להציל את ישראל. אנחנו קוראים לראשי המשק ואזרחי ישראל להצטרף לקריאה ולמחאה, כדי שיחד נוכל לשים סוף לחורבן ולהתחיל לתקן את מה שהם הרסו".

במקביל, כ-100 בני אדם הפגינו מחוץ לבית העלמין נחלת יצחק בגבעתיים, שם השתתף ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס לזכר חללי אלטלנה. עימותים החלו בין מפגינים לשוטרים, שעצרו מפגינה אחת.

ראש הממשלה התייחס למחאות במהלך נאומו בטקס ואמר: "אני רוצה להאמין שלקחי אלטלנה הופנמו, שוננו. פילוג הוא חולשה, אחדות היא תנאי לניצחון. אנחנו נלחמים בכמה חזיתות, אבל מלחמה אין ואסור שתהיה – לא תהיה מלחמת אחים. יש אמנם מיעוט קיצוני, קולני, לצערי לעיתים אלים, שמאורגן וממומן בכסף בכמויות דמיוניות אבל לא מייצג את הרוב בעם. רוב העם עומד מאחורי לוחמינו שרוצים וחותרים לניצחון על אויבנו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!