דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.5°תל אביב
  • 25.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 29.4°אשדוד
  • 28.3°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 24.9°צפת
  • 28.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

נבחרת השליחים המעורבת בשחייה זכתה במדליית הזהב באליפות אירופה

מדליית זהב שנייה לישראל באליפות שנערכת בבלגרד | הנבחרת כוללת את גל כהן גרומי, אנסטסיה גורבנקו, אנדי מורז ורון פולונסקי, סיימה במקום השני בגמר 100X4 מעורב, אבל ניצחה בעקבות פסילה של פולין

נבחרת השליחים מיקס של ישראל עם מדליות הזהב במשחה 100X4 מטר מעורב, באליפות אירופה בבלגרד (צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה)
נבחרת השליחים מיקס של ישראל עם מדליות הזהב במשחה 100X4 מטר מעורב, באליפות אירופה בבלגרד (צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת השליחים ב-100X4 מעורב מיקס (גברים ונשים) זכתה הערב (שלישי) במדליית הזהב באליפות אירופה. זאת מדליית הזהב השנייה של ישראל באליפות שנערכת בבלגרד, לאחר שאתמול נבחרת השליחות סיימה במקום הראשון בגמר 200X4 מטר.

הנבחרת כוללת את גל כהן גרומי (פרפר), אנסטסיה גורבנקו (גב), אנדי מורז (חופשי) ורון פולונסקי (חזה), סיימה במקום השני בגמר בתוצאה של 3:45.74 דק', כאשר פולין סיימה לפניה. אולם לאחר מכן התברר כי הפולנים נפסלו ונבחרת ישראל זכתה במדליית הזהב.  במקום השני סיימה גרמניה, ובמקום השלישי הונגריה.

נבחרת השליחים מיקס של ישראל על הפודיום לאחר שזכתה בזהב במשחה 100X4 מטר מעורב, באליפות אירופה בבלגרד (צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה)
נבחרת השליחים מיקס של ישראל על הפודיום לאחר שזכתה בזהב במשחה 100X4 מטר מעורב, באליפות אירופה בבלגרד (צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה)

אנסטסיה גורבנקו פתחה את המשחה כששחתה גב (59.44 שניות), אחריה קפץ רון פולונסקי ששחה חזה (59.80), גל כהן גרומי שחה פרפר (51.90) ואנדי מורז קינחה בסגנון חופשי (54.60). נבחרת פולין היתה הראשונה שנגעה בקיר, אולם היא פסלה וישראל זכתה בזהב. גרמניה זכתה בכסף והונגריה זכתה בארד.

במוקדמות, נבחרת ישראל סיימה במקום הרביעי, כאשר הרביעייה כללה את איילה ספיץ, יהונתן יצחקי, אריאל חיון ואלכסיי גליבינסקי – גם הם יקבלו מדליית זהב.

"אני חושבת שהיתה התחלה טובה, כל אחד נתן את המקסימום שלו הערב וזה מרגש לראות איפה אנחנו חודש לפני פריז", אמרה אנסטסיה גורבנקו, אחרי הזכייה. "אני חושבת שיש לנו עוד הרבה מה לתת ומה לשפר לקראת המשחקים האולימפיים".

אנסטסיה גורבנקו באליפות אירופה בשחייה (צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה)
אנסטסיה גורבנקו באליפות אירופה בשחייה (צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה)

גל כהן גרומי: "אני חושב שהיה לנו משחה מדהים, אנחנו יכולים לתת עוד המון וזה היה ניסיון מצוין וחזרה גנרלית מעולה לקראת פריז. ברגעים אלה ממש חשוב לשמוע את ההמנון ולהראות שאנחנו נוכחים, חשוב לכולנו לייצג את המדינה בכבוד ובצורה הכי טובה שאפשר והראינו אתמול וגם היום שאפשר לעשות הכול. והכי חשוב – שיחזירו את החטופים הביתה".

רון פולונסקי: "היה משחה מאוד מעניין, אני חושב שכבר אתמול כולנו התרגשנו וזה בא לידי ביטוי היום. האווירה מדהימה, יש לנו עוד מה ללמוד וממה להשתפר". אנדי מורז: "יש לנו נבחרת מדהימה, היה כיף לפתוח עם הזהב אתמול ולהמשיך עם זה היום. ידעתי שהם יפתחו יפה ושאני רק צריכה לסגור את המשחה טוב. זה כיף לחזור לבריכה".

עוד שלושה משחי גמר התקיימו הערב עם נציגים מישראל. אביב ברזלי סיימה חמישית בגמר ל-200 מטר גב על זמן של 2:10.06 דקות; מירון חרותי סיים רביעי בגמר ל-50 מטר פרפר עם זמן של 23.28 שניות, שתי מאיות ממדליית הארד; ואנדי מורז סיימה שישית בגמר ל-100 מטר חופשי עם זמן של 54.91 שניות.

דוד גרצ'יק העפיל לגמר המשחה ל-200 מטר גב לאחר שסיים במקום השביעי הכללי עם 1:58.38 דקות, ענבר דנציגר סיים במקום ה-11 הכללי (1:59.72). דוד גרצ'יק השיג הבוקר את הקריטריון האולימפי במשחה זה, לאחר שקבע תוצאה של 1:57.48 דקות, המהירה בשתי מאיות מהקריטריון. אריאל חיון סיימה במקום ה-11 הכללי בחצי הגמר ל-50 מטר פרפר עם 26.59 שניות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!