דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.5°תל אביב
  • 25.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 29.4°אשדוד
  • 28.3°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 24.9°צפת
  • 28.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עובדים זרים

הממשלה אישרה הבאת 92 אלף עובדים זרים לישראל, רובם לחקלאות

ועדת המנכ"לים לעובדים זרים אישרה הבאת 65 אלף עובדים לחקלאות, כ-13 אלף לתעשייה, כ-7,000 למלונאות וכ-2,000 למסעדנות | בהודעה לא הייתה התייחסות להסכמים בילטרליים

עובדים זרים בחקלאות בעוטף עזה, דצמבר 2023 (צילום: משה שי/פלאש90)
עובדים זרים בחקלאות בעוטף עזה, דצמבר 2023 (צילום: משה שי/פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ועדת המנכ״לים לנושא העובדים הזרים בראשות מנכ״ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי אישרה הבאת 92 אלף עובדים לענפי המשק. בהודעה לא הייתה התייחסות לשאלה אם העובדים יגיעו במסגרת הסכמים בילטרליים, הסכמים בין מדינות שתורמים לשמירת זכויות העובדים ולמניעת ניצולם.

הועדה בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה התכנסה השבוע בפעם הרביעית מאז הוקמה לפני כחודש, בהנחיית נתניהו. זאת במטרה לדון במכסות העובדים הזרים לענפי  החקלאות, תעשייה, מלונאות ומסעדנות.  

הוועדה החליטה להקצות 65 אלף אישורים להבאת עובדים זרים לענף החקלאות, שהתבסס בעבר גם על עובדים פלסטינים רבים מיהודה ושומרון, ומתמודד עם מחסור חמור בכוח אדם מאז תחילת המלחמה והעוצר על השטחים. במידה ותמומש 85% מהמכסה, צפויה הממשלה לאשר הבאת 5,000 עובדים נוספים לענף זה. 

לענף התעשייה, המתמודד עם חוסרים משמעותיים בעיקר בעובדים מקצועיים בתחומים שונים, הוקצו על פי החלטת הוועדה 13,200 אישורים לעובדים זרים. לענף המלונאות הוקצו 6,800 אישורים. 

לענף המסעדנות, אושרו לראשונה הבאת 2,000 עובדים זרים.

בהמשך להחלטת הוועדה, הודיע שר החקלאות אבי דיכטר על שינוי מודל ההיתרים בענף, כך שכל חקלאי יוכל להעסיק עובדים זרים בהתאם לצרכיו ויכולותיו. במכתב ששלח מנכ"ל המשרד אורן לביא ציין כי המשרד התחייב למימוש של לפחות עוד 18,000 היתרים לעובדים זרים, בנוסף ל-37 אלף העובדים המועסקים כבר כיום בענף, במטרה להבטיח שמכסת העובדים הזרים בענף תישאר קבועה.

"׳ידיים עובדות בחקלאות׳ הוא אחד מארבעת גורמי הייצור שהשר שם כיעד לפעול לגביהם מאז כניסתנו למשרד לפני כשנה וחצי" כתב לביא, "על מנת לאפשר לחקלאים לעשות יותר חקלאות, ועם יותר ודאות וביטחון. חובת ההוכחה היא עלינו כמשרד לממש בשנה הקרובה את המכסה שקיבלנו".

התאחדות חקלאי ישראל ברכו על ההחלטה. "מדובר בהחלטה חשובה אשר מחזקת את החקלאים בישראל" מסרו יו"ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ"ל תנועת המושבים, עמית יפרח ומזכ"ל ההתאחדות אורי זורמן. "החקלאים משוועים לידיים עובדות כדי לספק תוצרת ולהמשיך לחזק את ביטחון המזון של אזרחי ישראל". 

מהוועדה נמסר כי מדובר בבשורה עבור ענפי המשק המצפים לכוח העבודה החסר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!