דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
31.4°תל אביב
  • 30.9°ירושלים
  • 31.4°תל אביב
  • 30.1°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.4°באר שבע
  • 41.6°אילת
  • 36.8°טבריה
  • 31.9°צפת
  • 33.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

תא"ל הגרי: "להגיד שאפשר להשמיד את חמאס – זה לזרות חול בעיני הציבור"

דובר צה"ל אמר כי האופן להתמודד עם איום חמאס היא "להצמיח משהו אחר, מישהו אחר שמחלק את האוכל ואחראי על השירותים הציבוריים" | על המתיחות עם חזבאללה: "כל לחימה תסתיים בהסכם, צריך להגדיר איך זה נראה"

דובר צה"ל דניאל הגרי (צילום: אורן בן חקון/פלאש90)
הגרי. "אם לא נביא משהו אחר לעזה, בסופו של יום נקבל את חמאס" (צילום: אורן בן חקון/פלאש90)
אורן דגן

דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי, אמר היום (רביעי) בריאיון לערוץ 13 כי השמדת חמאס אינה אפשרית. "אני לא מתייחס לחלופות, זה הדרג המדיני צריך להחליט – וצה"ל יישם. אבל העניין שאפשר להשמיד את חמאס, להעלים את חמאס, זה פשוט לזרות חול בעיני הציבור. אם לא נביא משהו אחר לעזה, אז בסופו של יום נקבל את חמאס".

הגרי הסביר כי האופן להתמודד עם איום חמאס הוא החלפתו ברשות שלטונית אחרת, והציב את ההחלטה על כך בפני הדרג המדיני. "חמאס זה רעיון, מי שחושב שאפשר להעלים אותו – הוא טועה. זה האחים המוסלמים. מה שאפשר לעשות זה להצמיח משהו אחר. משהו שיחליף אותו. משהו שיגרום לאוכלוסייה לדעת שמישהו אחר מחלק את האוכל, אחראי על השירותים הציבוריים. מי זה המישהו הזה? מה זה הדבר הזה? זה הדרג המדיני יחליט. אבל בשביל להגיע למצב שרוצים באמת להחליש את חמאס, זאת הדרך".

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה לדבריו: "הקבינט המדיני ביטחוני בראשות ראש הממשלה נתניהו הגדיר כאחת ממטרות המלחמה את השמדת היכולות הצבאיות והשלטוניות של החמאס. צה"ל כמובן מחויב לכך".

"צה״ל מחויב להשגת מטרות המלחמה כפי שהוגדרו על ידי הקבינט, פועל כך לאורך כל המלחמה לילות כימים וכך ימשיך", הגיב דובר צה"ל לדברי ראש הממשלה. "מפקדי צה״ל ומשרתיו נלחמים בנחישות ובהתמדה להשמדת היכולות הצבאיות והתשתית השלטונית והארגונית של החמאס בעזה, מטרה צבאית מובהקת. דובר צה״ל התייחס בדבריו להשמדת חמאס כאידיאולוגיה וכרעיון והדברים נאמרו על ידו באופן ברור ומפורש. כל טענה אחרת היא הוצאת הדברים מהקשרם".

"כל לחימה שתהיה פה בצפון תסתיים בהסכם"

הגרי התראיין גם לעודד בן עמי בערוץ 12, והגיב על התיעוד של מפרץ חיפה שפרסם חזבאללה, והחלטת צה"ל שלא ליירט את הכטב"ם המתעד: "אנחנו צריכים לוודא שאין יכולות כאלה לחזבאללה לצילום ותיעוד, תפקידינו למנוע את זה. מה שאנחנו עושים בהגנה בצפון הוא שילוב של הרבה מאוד אמצעים: שיבושים, לוחמה אלקטרונית, טיוב כיפת ברזל. הכלי שהפעילו קטן מאוד וקשה יותר ליירט אותו. כאשר אנחנו עוברים לשלבים הבאים, של כלי טיס של חיל האוויר, אנחנו צריכים לשאול אם יירוט כזה יגרום לסיכון תושבים. התשובה היא ברורה, לא נסכן תושבים. הדבר השני שאנחנו עושים הוא רגישות לסנסורים. גם באיתור, וזה מביא להרבה אזעקות, אבל חלק מהעניין של הרגישות הוא גם תולדה של חשיבה על ביטחון התושבים. אנחנו נשתפר ונדע להתמודד עם האיומים האלה".

הגרי הוסיף כי המצב בצפון יסתיים בהסכם עם חזבאללה בלבד. "בהקשר של הצפון, סוף מעשה במחשבה תחילה", הוסיף. "בסופו של יום אנחנו צריכים להביא לתושבים ביטחון. כל לחימה, מבצע, מלחמה שתהיה פה בצפון, תסתיים בהסכם. מדינת לבנון, חזבאללה, זה יסתיים בהסכם. ולכן אנחנו צריכים להגדיר איך זה נראה אופרטיבית, מה שלא קרה ב-1701, איך אין מצב שמאפשר לארגון חזבאללה לבנות פה כוחות שיכולים לסכן את התושבים ב-7 באוקטובר נוסף".

בתשובה לשאלה אם תושבי הצפון יוכלו לחזור לבתיהם ב-1 בספטמבר, ענה הגרי כי "לא נכון לנקוב בתאריך שלא נוכל לעמוד בו". על האזהרה לחזבאללה שהשמיע בתקשורת הבין לאומית אמר: "אני לא חושב שדיבור בהכרח מרחיק איומים, מה שמרחיק איומים זה מעשים. לא איימתי אלא העברתי מסרים, באנגלית כדי לקבל לגיטימציה בינלאומית. הסברתי שלא נוכל לקבל את המציאות הזאת. אנחנו צריכים לקבל לגיטימציה על מנת להתכונן לכל האפשרויות בצפון.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!