דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ט בסיון תשפ"ד 05.07.24
26.8°תל אביב
  • 22.5°ירושלים
  • 26.8°תל אביב
  • 25.6°חיפה
  • 27.3°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 36.4°אילת
  • 29.6°טבריה
  • 21.2°צפת
  • 26.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

השלישית של ישראל: מדליית זהב לאנסטסיה גורבנקו באליפות אירופה בשחייה

השחיינית הישראלית ניצחה במשחה הגמר ל-400 מטר מעורב אישי וזכתה במדליית זהב נוספת עבור ישראל באליפות שנערכת בלגרד | מקום רביעי לנבחרת השליחות ב-100X4 מ' | גורבנקו: "מרוצה שהצלחתי לנצח, אני חושבת שיש לי עוד מה לשפר בחודש הקרוב"

אנסטסיה גורבנקו עם מדליית הזהב באליפות אירופה בשחייה (צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה)
אנסטסיה גורבנקו עם מדליית הזהב באליפות אירופה בשחייה (צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אנסטסיה גורבנקו זכתה הערב (רביעי) במדליית הזהב באליפות אירופה המתקיימת בבלגרד, לאחר שניצחה במשחה הגמר ל-400 מטר מעורב אישי עם זמן של 4:36.05 דקות.

זו המדליה השלישית של ישראל באליפות, לאחר שלושה ימי תחרות, כאשר התקווה נשמעה בכל ערב בבריכה בסרביה. זו גם המדליה השלישית של גורבנקו באליפות לאחר שתי זכיות עם נבחרות השליחות והשליחים מיקס.

אנסטסיה גורבנקו באליפות אירופה בשחייה (צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה)
אנסטסיה גורבנקו באליפות אירופה בשחייה (צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה)

זו הפעם הראשונה בה גורבנקו זוכה במדליה ב-400 מעורב באליפות אירופה לאחר שזכתה במדליית הכסף באליפות העולם השנה בקטאר. עד כה זכתה הישראלית פעמיים במדליית הזהב ב-200 מעורב אישי בבודפשט (2021) וברומא (2022). ויויאן ג'קל מהונגריה זכתה בכסף (4:38.96) וסוזנה יאקבוס מהונגריה זכתה בארד (4:40.24).

"היה משחה מאוד מרתק, לא משעמם, היה שם קצת קרב, הרגשתי את העומס לקראת הסוף", אמרה אנסטסיה גורבנקו אחרי הזכייה. "אני מרוצה שהצלחתי לנצח, אני חושבת שיש לי עוד מה לשפר בחודש הקרוב ואני מחכה בקוצר רוח לחזור לעבוד קשה. כרגע אני מתאמנת בין המשחים, שוחה הרבה ומקווה שזה ישתלם בחודש הקרוב".

נבחרת השליחות ל-100X4 חופשי סיימה במקום הרביעי בגמר עם תוצאה של 3:41.13 דקות, 12 מאיות ממדליה ועם שיא ישראלי חדש שקוזז בכחצי שנייה. לאה פולונסקי קפצה ראשונה (56.40), איילה ספיץ שניה (55.89) דריה גולובטי זינקה שלישית (54.71) ואנדי מורז שחתה רביעית (54.13).

דוד גרצ'יק סיים שישי בגמר ל-200 מטר גב עם תוצאה של 1:57.53 דקות. כזכור, גרצ'יק קבע אתמול בבוקר את הקריטריון האולימפי לפריז במשחה זה. דריה גולובטי העפילה לגמר המשחה ל-200 מטר חופשי לאחר שסיימה במקום השביעי הכללי עם תוצאה של 1:58.90 דקות. לאה פולונסקי סיימה במקום העשירי עם 1:59.31. גל כהן גרומי סיים במקום התשיעי בחצי הגמר ל-100 מטר פרפר עם 52.09 שניות.

מ"מ יו"ר איגוד השחייה, עדי ביכמן: "אנחנו ביום השלישי של התחרויות והשחיינים והשחייניות מראים יציבות ובגרות בכל קפיצה למים ומכינים את עצמם יותר ויותר לפריז. אנסטסיה ממשיכה את היציבות שלה בצמרת השחייה העולמית ומבססת את עצמה לקראת האולימפיאדה. כל קפיצה למים זו עוד סימולציה לקראת פריז. דוד גרצ'יק השיג את הקריטריון למשחקים אתמול והוכיח גם הערב שהוא בכושר טוב. יש עוד מספר ימי תחרות לפנינו ולכל שחיין בנבחרת יש מטרה שונה. השחיינים שומרים על מקצוענות גבוהה, והמורל גבוה. העיניים של כולנו ממוקדות במטרה החשובה השנה, המשחקים האולימפיים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!