דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.5°תל אביב
  • 25.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 29.4°אשדוד
  • 28.3°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 24.9°צפת
  • 28.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
להט"ב

מדד הגאווה: יותר רשויות מתקצבות להט"ב ומעסיקות אנשי טיפול עבור הקהילה

הרשות הקטנה הגאה ביותר היא גבעתיים, והמובילה בין הערים הגדולות היא רמת גן, לפי המדד השנתי של האגודה למען הלהט"ב | הנשיא הרצוג: "השותפות הישראלית היא הסוד לבניין החברה והמדינה אחרי השבר הנורא, ובלבד שהיא תבוסס על סובלנות, הקשבה וכבוד לאדם באשר הוא"

מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים (צילום: דוד טברסקי)
מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים (צילום: דוד טברסקי)
מאור הוימן

ב-82.5% מהרשויות המקומיות בישראל קיימת אסטרטגיה מתוקצבת למען הקהילה שדרישותיה מומשו, לעומת 69% בשנה הקודמת, לפי מדד הגאווה של האגודה למען הלהט"ב, שהוגש הבוקר לנשיא המדינה יצחק הרצוג. 80% מהרשויות פעילות בנושא הקהילה הגאה לא רק בחודש הגאווה, ו-80% מהרשויות תלו דגלי גאווה או שילוט ייעודי בחודש הגאווה, לעומת 46% בשנה הקודמת. ב-81% מהרשויות יש אחראי להט"ב בשירות הפסיכולוגי החינוכי, לעומת 44% בשנה הקודמת, וב-75% מהרשויות מאוישת משרת עו"ס להט"ב, לעומת 63% בשנה הקודמת. 40% מהרשויות קיימו מתחילת המלחמה פעילות לחיזוק הקהילה הגאה והקשר שלה לרשות המקומית.

המדד בדק 40 רשויות מקומיות ברחבי הארץ על סמך חמש קטגוריות: רווחה, חינוך, תשתית ומבנה ארגוני, נראות במרחב הציבורי ותרבות. בערים גדולות של יותר מ-100 אלף תושבים הצטיינו עיריית רמת גן, שעורכת עשרות פעילויות ייעודיות למגוון האוכלוסיות בקהילה הגאה כולל הקהילה הרוסית והדתית, תוך הפגנת נראות להט"בית יוצאת דופן, גם כתגובה ציבורית לפשעי שנאה; ראשון לציון, שיזמה עשרות אירועים לקהילה הגאה והכשירה את העובדים הסוציאליים בעיר בנושא היכרות ודרכי טיפול בקהילת הלהט"ב; תל אביב-יפו, שפתחה את המרכז הגאה החדש בגן מאיר בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים וסיפקה מגוון שירותים ייעודיים לקבוצות שונות בקהילה הגאה, בהן הקהילה הטרנסית, הערבית, הדתית, גיל הזהב וחברי קהילה במצבי סיכון שונים; כפר סבא, שהפגינה הישגים בכל התחומים, פתחה בבית הגאה קבוצה דוברת אנגלית עבור עולים להט"ב וערכה פעילויות ייעודיות בזמן המלחמה.

בעשירייה המובילה של הרשויות המקומיות בקרב ערים ומועצות קטנות עם פחות מ-100 אלף תושבים הצטיינו עיריית גבעתיים, שהפגינה הישגים בכל תחומי החינוך, הרווחה, הנראות, התרבות והתשתית במדד, הקימה מרפאה למשפחה הגאה והייתה העירייה הראשונה שאישרה רישום זוגיות ללהט"ב ודאגה לעמדה שמאפשרת רישום חינמי; מודיעין-מכבים-רעות, שפתחה בית גאה בעיר, התבלטה בתמיכתה בקהילה הדתית הגאה ופועלות בה כמה קבוצות לתמיכה בהורים של להט"ב; רמת השרון, שהקפידה להתאים את טפסיה לקהילת הלהט"ב והאירה את בניין העירייה בצבעי הגאווה; הרצליה, שהפגינה הישגים בתחומי התרבות והרווחה, וערכה את כנס "להט"ב בקרב" על ההיבטים המשפטיים והחברתיים של הקהילה הגאה בזמן המלחמה; ורעננה, שהצטיינה בתחומי התשתית והתרבות וקידמה שירותי בריאות מותאמים ללהט"ב.

בקרב מועצות אזוריות עם יותר מ-100 אלף תושבים הצטיינה המועצה האזורית חוף הכרמל שהמשיכה להפגין התקדמות בעשייה למען הקהילה הגאה, ערכה שינויים במבנה הארגוני ופתחה תשתיות נוספות לטובת הקהילה.

האגודה למען הלהט"ב העניקה ציון לשבח לרשויות מקומיות שקידמו את צורכי הקהילה הגאה באופן מיוחד. אחת מהרשויות שזכו לציון לשבח היא באר שבע, שבה העירייה מימנה שיפוץ מבנה ציבורי חדש לקהילה הגאה ובשיתוף בית גאה בבאר שבע הוציאה לפועל מיזמים לחיזוק הקהילה הגאה המקומית. בבאר שבע תיערך הערב ב-18:00 עצרת תקווה וגאווה, באירוע יופיעו וינאמו נציגים של קהילת העקורים, משפחות החטופים, קהילות דרומיות, נציגי הנוער ועוד; והמוזיקאים גל דה פז, מרינה מקסימילאן ודי ג'יי דרוויש. מלכות הדראג של באר שבע, סלין לה דיוויין ועליזה וון ג'ורה, ינחו את האירוע.

גם עיריית נס ציונה, שקיימה כנס להט"ב ראשון מסוגו בהשתתפות אנשי ונשות מקצוע יחד עם תושבים ותושבות, זכתה בציון לשבח; וכן עיריית אשדוד, שהפגינה עשייה יוצאת דופן, בין היתר בחניכת בית לקהילה הגאה בעיר ולקידום מענים למען נוער להט"ב. גם המועצות האזוריות משגב וחוף הכרמל זכו בציון לשבח.

הנשיא הרצוג העניק לרשויות המצטיינות תעודת הוקרה על פעילותן. את עיריית גבעתיים ייצגה בטקס פעילת הלהט"ב המקומית, אור-לי ניב, מ"מ וסגנית ראש העיר גבעתיים, ששכלה את בנה הלוחם עומרי ניב פיירשטיין ז"ל ב-7 באוקטובר, ונאבקה להוסיף את שמה של זוגתה, אימו הנוספת של עומרי, על כיתוב מצבת בנה.

"גבעתיים הפכה לבית עבור הקהילה הגאה", אמרה ניב. "המטרה שלנו היא להפוך את חיי הקהילה הגאה בעיר לשווים ורגילים. עומרי לחם במחבלי חמאס שניסו לחדור לבסיס זיקים, פינה פצועים והציל חיים. עומרי נולד למשפחה עם שתי אימהות, מיכל ואני, אבא קובי ושתי אחיות, מאיה ומיקה. ביחד אנחנו משפחה אחת רגילה לחלוטין. התעקשנו שהמצבה שלו תבטא את דרך חייו. הצוואה של עומרי היא לחיות טוב ולטרוף את החיים, המוטו שלו היה 'חיה ותן לחיות'. עומרי גדל בבית שוויוני ונהרג בקרב שוויוני של לוחמים ולוחמות".

בצל המלחמה, הוחלט באגודה כי המדד יותאם למצב ויאפשר לרשויות מקומיות לא להשתתף בו השנה. "המלחמה חשפה את הפער הבלתי נתפס בין התגייסות הקהילה הגאה למאמץ המלחמתי לבין היעדר הזכויות המלאות בחיים האזרחיים", אמרה יו"ר האגודה למען הלהט"ב הילה פאר. "מול פער זה, ניצבות רשויות מקומיות שנושאות על דגלן את ערכי השוויון, הליברליות והסובלנות מכל הקשת הפוליטית ועומדות לצד קהילת הלהט"ב כחומה בצורה.

הנשיא הרצוג: "בתוך המציאות הכואבת והמאתגרת שהמלחמה מביאה עמה, יש גם אינספור הזדמנויות להתבונן על יופייה של החברה הישראלית, מרובת הגוונים והפנים. חודש הגאווה הוא הזדמנות כזו. השבר שפקד אותנו מאז 7 באוקטובר הותיר פצעים וטראומות רבות, אך גם הציף לפני השטח גיבורים מפעימים. אחד מהם הוא רב-סרן במיל' שגיא גולן ז"ל, לוחם ומפקד שנפל בעת שהציל עשרות משפחות נצורות בקרב הקשה בקיבוץ בארי.

"זכינו לארח בבית הנשיא את בן זוגו עומר אוחנה שהוכר באופן תקדימי כאלמן צה"ל, בצעד חשוב ביותר בדרך לתיקון ולריפוי עבור משפחות חד-מיניות שעולמן חרב עליהן במערכות ישראל ובפעולות האיבה. השותפות הישראלית, המשקפת פסיפס מרהיב, היא הסוד לבניין החברה והמדינה אחרי השבר הנורא, ובלבד שהיא תבוסס על סובלנות, הקשבה וכבוד לאדם באשר הוא, כי חביב אדם שנברא בצלם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!