דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.5°תל אביב
  • 25.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 29.4°אשדוד
  • 28.3°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 24.9°צפת
  • 28.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תשתיות וסביבה

מנכ"ל 'נגה': "נסראללה יכול להפיל בקלות את החשמל בארץ"; חברת החשמל: "אמירה חסרת אחריות"

מנכ"ל החברה לניהול מערכת החשמל שאול גולדשטיין בכנס בשדרות: "אחרי 72 שעות בלי חשמל, לא יהיה אפשרי לגור בישראל" | מנכ"ל חברת החשמל מאיר שפיגלר: "האמירה יוצרת פאניקה בציבור, יפה יעשה אם יתמקד בניהול חברת נגה"

עובדי חברת חשמל מתקנים קו מתח בגדר המערכת סמוך לאביבים (צילום: דוברות חברת החשמל)
עובדי חברת חשמל מתקנים קו מתח בגדר המערכת סמוך לאביבים (צילום: דוברות חברת החשמל)
מאיה רונן

"אחרי 72 שעות בלי חשמל לא יהיה אפשרי לגור בישראל", אמר שאול גולדשטיין, מנכ"ל נגה, החברה הממשלתית שאחראית לניהול מערכת החשמל הארצית, בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) בשדרות היום (חמישי). "אנחנו לא במצב טוב, אנחנו לא מוכנים למלחמה". גולדשטיין התריע כי נסראללה יכול להפיל בקלות את רשת החשמל בארץ. כשנשאל אם ישראל מוכנה לתרחיש של פגיעה של חיזבאללה ברשת החשמל, השיב בשלילה, "אבל נסמוך על התושייה הישראלית. ישראל היא אי אנרגטי ואנו צריכים לספק לעצמנו חשמל. זה גם היתרון שלנו, אנו מאומנים לעבוד באי.

"כשנכנסתי לתפקיד והתחלתי לחקור מה האיום האמיתי על משק החשמל, שאלתי 'נגיד שפגע טיל במשק החשמל ויש הפסקת חשמל לשעה, שלוש שעות, 24 שעות, 48 שעות, 72 שעות ואילך. מה קורה במצב כזה לישראל?' הקו התחתון הוא שאחרי 72 שעות אי אפשר לגור בישראל. אנשים לא מבינים עד כמה החיים שלנו כאן תלויים בחשמל. יש לי 15 מפקחים ברחבי הארץ, אם יש הפסקת חשמל, אז אחרי חמש שעות אין לי טלפון להתקשר אליו. נגיד שיקבל יונת דואר אחרי 12 שעות, אותו מפקח יגיע לתחנת דלק, אבל אין דלק, אף תחנת דלק לא עובדת, בכל תחנה יש תור של 30 קילומטר לפחות, אם לא יותר מזה.

"אתה בודק את כל התשתיות שלנו: הסיבים האופטיים, הנמלים, ולא איכנס לדברים רגישים, אנחנו במצב לא טוב. אנחנו לא מוכנים למלחמה אמיתית. אנחנו חיים בעולם פנטזיונרי בעיניי. הצד הטוב הוא שהשקענו המון במיגון. יש לנו צוות משותף גם עם חברת החשמל. אם נסראללה רוצה להפיל את רשת החשמל של ישראל, הוא צריך רק להרים טלפון לאחראי על מערכת החשמל של ביירות, שנראית בדיוק כמו זו של ישראל. הוא לא צריך אפילו כטב"ם מצלם, הוא קורא למהנדס חשמל שנה שנייה, שואל אותו איפה הנקודות הכי קריטיות בישראל. הכול נמצא באינטרנט. הכתובת שלנו ידועה, כל אחד שנכנס לאינטרנט מגלה זאת. ההכרה במצבנו לא חלחלה. אם המלחמה תידחה בשנה, חמש, עשר, מצבנו יהיה טוב יותר".

מנכ"ל חברת החשמל, מאיר שפיגלר, זעם על גולדשטיין: "אמירתו בדבר חוסר חוסנה של רשת החשמל חסרת אחריות, מנותקת מהמציאות ויוצרת פאניקה בציבור. יפה יעשה אם יתמקד בניהול חברת נגה, שמאז כניסתו לתפקיד נסוגה לאחור – וזה בלשון מרוסנת" .

אלון דוידי, ראש עיריית שדרות, אמר בכנס: "נוצר מנהג בקרב ההנהגה והפיקוד להודות 'אני אחראי'. ברור שאתה אחראי, אתה אלוף הפיקוד, אתה השר, אתה ראש הממשלה. כמו שאני אחראי על העיר שלי כי אני ראש העיר. אבל במה באה לידי ביטוי האחריות שלך אחרי שהכרת בה? מפלסים רחוק יותר מעזה מאשר שדרות. תושבי מפלסים וניר עם החליטו לא לחזור עד שלא בטוח באזור. למה מפלסים לא חוזרים ושדרות חזרה?

"הטיפשות של ראש ממשלה או שר ביטחון שנואם מירושלים או מעזה ולא אומר מילה טובה על אלה שנמצאים פה וחזרו לשדרות או לאחד מהקיבוצים, מעידה על אינטליגנציה רגשית ברמה הכי נמוכה. זה חוסר הבנה מוחלט של האזרחים והתושבים. מה הרצון שלך לבנות אמון מחדש?

"7 באוקטובר לא קשור לאזרחים. הוא קשור לממשלה ולצבא שכשל. יש לנו צמרת צבאית שמדברת באותה השפה. לא ראיתי אחד שאמר שהכלת חמאס הייתה קונספציה שגויה ומטורפת. זה הדיון המרכזי שישראל צריכה להיות בו, אם ממשיכים עם הקונספציה או שמשנים אותה, אם מדינת ישראל מבינה שגבולות המדינה והצורה שבה בנו אותם ב-20 שנה האחרונות הם ברי קיימא או לא.

"אם מבית חנון רואים את ניר עם ושדרות, אז לתפיסתי צריך להוריד את בית חנון ולתת להם 4 מיליארד שקלים או כמה שצריך כדי שיבנו במקום אחר ברצועה שלא מאיים על מדינת ישראל. או שנעשה זאת, או שנצטרך להמשיך להתמגן ולהוסיף עוד כיפת ברזל".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!