דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י"ז בתמוז תשפ"ד 23.07.24
31.2°תל אביב
  • 31.2°ירושלים
  • 31.2°תל אביב
  • 30.3°חיפה
  • 31.5°אשדוד
  • 35.6°באר שבע
  • 41.7°אילת
  • 36.0°טבריה
  • 31.3°צפת
  • 33.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
החטופים והנעדרים

עשרות אלפים בקפלן קראו לבחירות; הפגנות גם בקיסריה, ירושלים וחיפה

ראש השב״כ לשעבר דיסקין: ״מאסנו בניתוק המוחלט וביוהרה של נתניהו״ | הרמטכ״ל לשעבר חלוץ בהרצליה: ״אסור להיגרר למלחמה בלבנון - המחיר יהיה בלתי נסבל״ | אלפים הגיעו לצומת כרכור, צעדת מחאה נערכת בחיפה, מפגינים בפארק המדע ברחובות וסמוך לבית משפחת נתניהו

מפגינים בקריאה לבחירות בתל אביב (צילום: תומר נויברג/ פלאש90)
מפגינים בקריאה לבחירות בתל אביב (צילום: תומר נויברג/ פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

הפגנות נגד הממשלה ובעד הקדמת הבחירות התקיימו הערב (שבת) ברחוב קפלן בתל אביב, בחיפה, מול מעון ראש הממשלה בקיסריה ומוקדים נוספים ברחבי הארץ, בהם מצודת זאב בירושלים. המונים חסמו את צומת כרכור, מחאות התקיימו גם בנס ציונה, הרצליה ורחובות.

מאות מפגינים הגיעו לבית ז'בוטינסקי שברחוב קינג ג'ורג' בתל אביב, בתום צעדה משער בגין של הקריה. המוחים חסמו את הכביש והבעירו מיצג שעליו כתוב "אין בית". אלפים הגיעו גם סמוך למעון רה״מ בירושלים.

יובל דיסקין, ראש השב"כ לשעבר נאם בהפגנה בקפלן וקרא למפגינים נוספים להצטרף למחאה. "חברים וחברות, אלו שעדיין מהססים. לא נותר עוד זמן להציל את המדינה. הצטרפו למחאה להחלפת הממשלה. צאו לרחובות עד שיוחלט על בחירות מיידיות ועל הקמת ממשלה חדשה. אני מתחייב להיות כאן עימכם, עד שנחזיר את השפיות למדינה, ועד שנביא את השינוי המיוחל. זה הצו 8 האזרחי שלנו. של כולנו. אין לנו ארץ אחרת, אבל הגיעה העת שתהיה לנו מדינה אחרת. כולנו יחד, נדאג שזה יקרה".

"עוד הוסיף כי "ביבי. אנחנו לא נתיניך. קצנו לחלוטין בשקריך, בנרקיסיסטיות שלך, ביוהרה האינסופית, ובניתוק המוחלט שלך מהמציאות".

ראש השב״כ לשעבר יובל דיסקין בתל אביב (צילום: תומר נויברג/ פלאש90)
ראש השב״כ לשעבר יובל דיסקין בתל אביב (צילום: תומר נויברג/ פלאש90)

הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ אמר הערב בהפגנת מטה המאבק הדמוקרטי בהרצליה כי "המלחמה העצימה ברצועת עזה הסתיימה מזמן, אך עוד לא מצאת הזמן להגדיר את מטרותיה, לדון ביום שאחרי. אולי תעשה זאת בין קירות תא המעצר. לא תהיה לנו תמונת ניצחון אלא בהחזרת החטופים, לכן צריך להכריז על סיום הלחימה בדרום, זה ירגיע גם את הלחימה בצפון".

עוד הוסיף חלוץ כי "העת למלחמה בצפון בוא תבוא. אני מזהיר אותך מפני מלחמה בלבנון בעת הזו על מנת לדחות את הקץ שלך, מחיר הניצחון יהיה בלתי נסבל. אני קורא לרמטכ"ל, ראש המוסד וראש השב"כ לא להגרר אחרי השגעונות האישיים של ראש הממשלה שירד מן הפסים".

כמו כן, אלפים הגיעו למחאה נגד הממשלה בצומת כרכור, וקראו "אתה הראש אתה אשם". במקביל, מאות מפגינים בצומת פארק המדע ברחובות קראו לממשלה "להחזיר את המנדט לעם ולצאת לבחירות עכשיו". צעדת מחאה נערכה גם בחיפה, שם מאות מוחים נעו מהאודיטוריום במרכז הכרמל לעבר צומת חורב. בנס ציונה נערכה הפגנה שגם בה מציינים את יום הולדתה של התצפיתנית החטופה נעמה לוי.

כ-2,000 בני אדם הגיעו לשדרות רוטשילד בקיסריה, במחאה שצפויה להתקדם לעבר ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. המפגינים הניפו תמונות חטופים וקראו לחתימה על עסקה בהקדם: "פידיון השבויים – ניצחון למדינה". כוחות משטרה גדולים נפרסו במקום, כמו גם בסמיכות למעון נתניהו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!