דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.5°תל אביב
  • 25.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 29.4°אשדוד
  • 28.3°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 24.9°צפת
  • 28.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה במלחמה

פרויקטורים חדשים: אליעזר (צ'ייני) מרום יוביל את שיקום הצפון; יפתח רון-טל יעמוד בראשות מנהלת תקומה

האלוף במיל' רון-טל יחליף את היו"ר הזמני משה אדרי | מטה 'נלחמים על הצפון' על מינוי האלוף במיל' מרום: "מצפים שהוא ייפגש עם כל דרגי השטח ויבין את הצרכים ואת התמונה המלאה"

אלוף במיל' אליעזר (צ'ייני) מרום (מימין) ואלוף במיל' יפתח רון-טל (צילומים: פלאש 90)
אלוף במיל' אליעזר (צ'ייני) מרום (מימין) ואלוף במיל' יפתח רון-טל (צילומים: פלאש 90)
אור גואטה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע בישיבת הממשלה היום (ראשון) על מינוים של שני פרויקטורים לשיקום היישובים שפונו וניזוקו במלחמה: האלוף במיל' אליעזר (צ'ייני) מרום לצפון והאלוף במיל' יפתח רון-טל לדרום. מרום כיהן בתפקיד מפקד חיל הים, ואחרי שחרורו מצה"ל כיהן בתפקיד יו"ר מועצת רשות שדות התעופה. רון-טל כיהן בתפקיד מפקד זרועות היבשה, ואחרי שחרורו היה יו"ר דירקטוריון חברת נמלי ישראל ויו"ר דירקטוריון חברת החשמל. הוא יחליף בתפקיד את משה אדרי שהיו היו"ר הזמני של מנהלת תקומה.

"אנחנו מחויבים להשיב את תושבי הדרום והצפון בבטחה לבתיהם", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בהודעה על מינוי הפרויקטורים. "אנחנו מחויבים לבנות את היישובים, לשקם את הקהילות ולהזניק את הצפון והדרום קדימה בכל התחומים. אני בטוח ששניהם יעשו עבודה מצוינת. אני גם בטוח שכל שרות ושרי הממשלה יתנו להם גב מלא בעבודתם החשובה".

נתניהו ציין כי הוא מעריך את תמיכת הנשיא ג'ו ביידן וממשלו בישראל. "מאז תחילת המלחמה ארה"ב נתנה לנו תמיכה ברוח ובחומר – באמצעי הגנה ובאמצעי התקפה, אבל לפני כארבעה חודשים, חלה ירידה דרמטית באספקת החימושים שהגיעו מארה"ב לישראל".

לדברי נתניהו, ממשלת ישראל פנתה פעמים רבות לממשל האמריקאי בבקשה להגדיל את כמות החימושים שמועברים לישראל, והדגיש כי הדבר נעשה בחדרי חדרים. "לאחר חודשים של היעדר שינוי במצב זה, החלטתי לתת לכך ביטוי פומבי. עשיתי זאת מתוך ניסיון של שנים, וידיעה שצעד זה חיוני לחלץ את הפקק. צפיתי שזה יהיה כרוך בהתקפות אישיות נגדי מבית ומבחוץ. בעקבות מה ששמעתי ביממה האחרונה, אני מקווה ומאמין שהנושא הזה יגיע לפתרון בזמן הקרוב, אבל אני מבקש להדגיש, ואמרתי זאת גם לידידינו האמריקאים: אמצעי אחד יש לנו והוא תמיד הכריע את הכף – הגבורה והנחישות של הלוחמים שלנו, ועם הנשק הזה אנחנו ננצח.

מטה נלחמים על הצפון, המייצג מאות משפחות מפונים: "אנו מאחלים לאלוף מרום הצלחה בתפקידו החדש, ומצפים שהוא ייפגש עם כל דרגי השטח ויבין את הצרכים ואת התמונה המלאה. בימים הקרובים נפנה אליו ונעביר את המסר של מאות המשפחות: זה הזמן למערכה נרחבת בצפון, שתסתיים רק ברצועת ביטחון בלבנון ושליטה ישראלית מוחלטת.

"כבר קרוב לתשעה חודשים שאנחנו לא נמצאים בבית, ונגיד לא להסכם כניעה, לא לשקט רגעי, וכן אך ורק לניצחון לטווח הארוך. גם כעת חשוב לזכור: אם הביטחון לא יחזור לצפון, גם התושבים לא יחזרו. הגיע הזמן לעבוד על שיקום הצפון והרס לבנון".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!