דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת ל' בסיון תשפ"ד 06.07.24
26.3°תל אביב
  • 20.0°ירושלים
  • 26.3°תל אביב
  • 25.0°חיפה
  • 26.8°אשדוד
  • 23.7°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 27.6°טבריה
  • 19.6°צפת
  • 26.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

בלי הודעה מראש: הממשלה אישרה לקדם את החקיקה להארכת שירות המילואים

ההצעה לא הופיעה בסדר היום לישיבת הממשלה שפורסם בסוף השבוע | ההחלטה צפויה לעלות להצבעה בכנסת השבוע | ח"כ רייטן (העבודה): "מכבידים על הנושאים בנטל, שגם ככה קורסים, בלי לאזן ולגייס ציבורים נוספים"

חיילי מילואים מתאמנים ברמת הגולן (צילום ארכיון: מיכאל גלעדי/פלאש90)
חיילי מילואים מתאמנים ברמת הגולן (צילום ארכיון: מיכאל גלעדי/פלאש90)
אור גואטה

הממשלה אישרה היום (ראשון) את תזכיר החוק שהציע משרד הביטחון להארכת ההעלאה של גיל הפטור למשרתי מילואים עד לסוף 2024. שר הביטחון יואב גלנט בפגישות בארצות הברית במאמצים להחזיר את הסיוע הצבאי. ההצעה לא הופיעה בסדר היום לישיבת הממשלה שפורסם בסוף השבוע.

לפי ההחלטה, שהיא הארכה נוספת של הוראת שעה לשלושה חודשים, משרת מילואים שאינו קצין ישרת עד גיל 41 במקום 40, קצינים ישרתו עד גיל 46 במקום 45 ולוחמים ביחידות מיוחדות ישרתו עד גיל 50 במקום 49. הממשלה אישרה לצה"ל לגייס לפי צרכיו עד 6,700 משרתי מילואים נוספים, סדר גודל של עשרה גדודי חי"ר במילואים.

ההחלטה דורשת את אישור הכנסת, וההצבעה עליה צפויה להתקיים במליאה כבר השבוע. החוק אושר כבר בדצמבר 2023, אך מכיוון שמדובר בהוראת שעה, הוא דורש אישור מחדש בכל שלושה חודשים, ובספטמבר הקרוב צפוי לעבור הליך הארכה נוסף עד לסוף 2024.

באופוזיציה הגיבו בחריפות לאישור ההארכה בלי שהדבר עלה על סדר היום. ח"כ אפרת רייטן (העבודה) כינתה את העברת החוק "מחטף", ביקרה את היעדר המינהל התקין וכתבה "מכבידים על הנושאים בנטל, שגם ככה קורסים, בלי לאזן ולגייס ציבורים נוספים".

רון כץ (יש עתיד): " ככה מונעים התנגדות מתוך הקואלציה, מונעים מחאה ציבורית ושומרים על שקט תעשייתי בקרבת ראש הממשלה".

אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו): "ביד אחת הממשלה פוטרת עשרות אלפי צעירים כשירים משירות סדיר, וביד השנייה מאריכה שירות של אנשי מילואים. מהמקפצה".

עימות בין שרים לצה"ל

במהלך סקירה ביטחונית של ראש אגף אסטרטגיה ומעגל שלישי האלוף אליעזר טולדנו, התפרצו לדבריו שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שרת ההתיישבות אורית סטרוק ושר התפוצות עמיחי שיקלי, וטענו שהסיוע מגיע לחמאס.

לפי דיווחים, סמוטריץ' פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו: "אתה צריך לכפות עליהם את זה. אני אומר לך את זה כבר חצי שנה ושום דבר לא קורה. אי אפשר לטעון שהסיוע ההומניטרי קריטי ללגיטימציה הבינלאומית ולהמשך המלחמה, ואז לאפשר לצבא לנהל את זה בצורה שערורייתית כל כך".

נתניהו הגיב: "נעשים מאמצים נוספים לפתור את זה בדרכים אחרות שאי אפשר לפרט בפורום הזה", לאחר שציין כי היה ניסיון להעביר את הסיוע דרך חמולות מקומיות, אך הוא נכשל.

סמוטריץ' אמר לאלוף טולדנו: "תפסיקו לפחד מממשל צבאי, צריך שכל הנושא ההומניטרי והחלוקה יעברו לצה"ל, אחרת זה מגיע לחמאס ובונה אותו, בניגוד למטרות המלחמה".

האלוף טולדנו השיב: "אנחנו לא מפחדים. אנחנו מקיימים את הנחיות הדרג המדיני".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!