דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי כ"ז בסיון תשפ"ד 03.07.24
27.3°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 27.3°תל אביב
  • 27.3°חיפה
  • 27.9°אשדוד
  • 25.9°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 28.0°טבריה
  • 24.5°צפת
  • 27.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

חיסכון של 90 ש"ח לתלמיד: משרד החינוך מקדם הפחתה של תשלומי ההורים

המשרד הציג תוכנית ארבע-שנתית, שכוללת מלבד ההפחתה גם הרחבה של המענים הכלכליים לתלמידים ולבתי ספר ממעמד נמוך | עם זאת, הוקצה תקציב רק להפחתות בשנת הלימודים הבאה

יו״ר ועדת החינוך, התרבות והספורט יוסף טייב (ש״ס) ושר החינוך יואב קיש (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)
יו״ר ועדת החינוך, התרבות והספורט יוסף טייב (ש״ס) ושר החינוך יואב קיש (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

משרד החינוך הציג תוכנית ארבע-שנתית להפחתת תשלומי ההורים ב-90 שקלים לתלמיד ולהרחבת המענים הכלכליים לתלמידים ולבתי ספר ממעמד כלכלי-חברתי נמוך. ההפחתה נעשית בהדרגה ובהשקעה שנתית של 50 עד 295 מיליון שקלים. התוכנית כרגע אינה מתוקצבת למעט ההפחתות בשנת הלימודים הבאה, לא כולל המענים הדיפרנציאליים. הוועדה לא הצביעה על אישור תשלומי ההורים.

רוב ההפחתה תהיה בתשלומי הרשות – טיולים, מסיבות כיתה וסל תרבות. בשנת הלימודים הבאה ההפחתה תעמוד על 20 שקלים, 12 מהם על סל תרבות ושמונה שקלים על מסיבת כיתה. ההפחתה תתוקצב ב-50 מיליון שקלים. בשלוש השנים שלאחר מכן סכומים אלו נשארים, ונוספת הפחתה על התשלום לטיולים, שתגדל ב-20 שקלים כל שנה – בתשפ"ו תעמוד על 30 שקלים, בתשפ"ז על 50 שקלים ובתשפ"ח על 70 שקלים.

התוכנית כוללת גם מענים דיפרנציאליים, בהם הרחבת התוכנית 'מלקות ללמידה' הכוללת מימון אבחונים פסיכו-דידקטיים ומתן מענים רגשיים ופדגוגיים ליחידים ולקבוצות בחטיבת הביניים, סבסוד משלים ל'מסע ישראלי', מלגות לתלמידים הלומדים בבתי ספר ייחודיים או בכיתות ובמסלולים ייחודיים, מימון תשתיות וציוד למגמות אומנויות בבתי הספר העל-יסודיים והרחבת המענים למימוש כישרונות. בכל שנה החל מעוד שנתיים מימון מענים אלו יעלה בהדרגה ב-10 מיליון שקלים: בתשפ"ו 50 מיליון שקלים, בתשפ"ז 60 מיליון שקלים ובתשפ"ח 70 מיליון שקלים.

ועדת המחירים המליצה לפני חודש להעלות את מחירי ספרי הלימוד בשנת הלימודים תשפ"ו ב-9.18%. המלצה זו תיכנס לתוקפה רק אם עם חתימתם של שר החינוך יואב קיש ושר האוצר בצלאל סמוטריץ'.

יו"ר הוועדה ח"כ יוסף טייב (ש"ס) בירך על עבודת משרד החינוך, "אבל עם כל הכבוד, יש עוד הרבה מה לעשות. התוכנית לא מושלמת, אבל נעשה תהליכים אמיתיים מול האוצר. אני לא יורד מהסיפור הזה. הודעתי את זה גם לשר החינוך. חייבים להוריד מעלינו את אות הקין הזאת שנקראת תשלומי הורים. אמורה להיקבע פגישה שלי עם שר האוצר בנושא. אני דורש ממשרד האוצר שיביא עוד 10 מיליון שקלים עבור תשלומי החובה של ההורים שאושרו בוועדה בחודש שעבר. הוועדה דורשת מהאוצר להעביר עוד 250 מיליון שקלים בשנה עד למחיקה מוחלטת של תשלומי הורים. תביאו את התקציב מן הגורן ומן היקב".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!