דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ה בסיון תשפ"ד 01.07.24
23.8°תל אביב
  • 18.9°ירושלים
  • 23.8°תל אביב
  • 23.7°חיפה
  • 23.3°אשדוד
  • 21.8°באר שבע
  • 29.9°אילת
  • 24.5°טבריה
  • 19.6°צפת
  • 23.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה במלחמה

יו"ר ההסתדרות בכנס הרצליה: "הציבור צריך לדרוש מהממשלה לאכוף את החלטת בג"ץ"

ארנון בר-דוד אמר ש"לצד כיבוד לומדי התורה יש חובה לבנות את הכוח הצבאי. מדינת ישראל צריכה לוחמים עכשיו" | עוד אמר בר-דוד: "ראש הממשלה חייב להבין שהוא ראש הממשלה של כולם ולא של חצי ממדינת ישראל"

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בכנס הרצליה (צילום: דוברות ההסתדרות)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בכנס הרצליה (צילום: דוברות ההסתדרות)
אור גואטה

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד התייחס היום (שלישי) לפסיקת בג"ץ לחייב גיוס תלמידי ישיבות: "מדובר בפסיקה היסטורית וחשובה. צריך לקרוא את ההחלטה במלואה ולראות את המספרים, אבל מדובר בפסיקה שכל הציבור מימין ומשמאל צריך לדרוש מהממשלה לאכוף אותה", אמר בר-דוד בשיחה עם תא"ל (מיל') עמוס גלעד בכנס הרצליה, "לצד כיבוד לומדי התורה יש חובה לבנות את הכוח הצבאי. מדינת ישראל צריכה לוחמים עכשיו". לדברי בר-דוד, "יום היסטורי למדינת ישראל, זה היה כתוב על הקיר".

"איך תגיב הממשלה זה שם המשחק", הדגיש בר-דוד, "יכול להיות שהממשלה תעשה מכל הפסיקה הזאת פלסטר וימשיכו עם מספרים מצחיקים. חוק הגיוס מאחד את העם, כולנו חייבים לדרוש מהממשלה לגייס את כל החרדים שאפשר, כדי שבצה"ל יהיה שוויון וגם כדי לבנות את הכוח של מדינת ישראל. יכול להיות שעל זה תהיה מחאה שתפרוץ גבולות, ובואו נראה איך הממשלה תגיב.

בר-דוד ביקר את התנהלות ראש הממשלה בנימין נתניהו, וחזר על קריאתו להקדמת הבחירות. "7 באוקטובר זה המשך ישיר של התנהלות מופקרת של שנה וחצי, שבה הדבר הכי כואב לי זה הפילוג, הקיטוב והמחנאות בעם ישראל. זו תחושה נוראית שמישהו יצר אותה. צריך לצאת מזה ולקבל החלטות, אף אחד לא מקבל החלטות". מול קריאות מהקהל "תעשה מעשה" ענה בר-דוד: "חבר'ה, אני לא ראש ממשלה".

הוא הסביר מדוע לא יוביל את ההסתדרות לשביתה: "אני לא ראש ממשלה, אני רק יושב ראש ההסתדרות. אם נלך להיסטוריה, ההסתדרות מעולם לא נדרשה בשום מלחמה ובשום מבצע להפעיל כוח בנושאים המדיניים. הפעלנו את הכוח שלנו ב'ליל גלנט' והצלחנו, אין לי הרבה כדורים בקנה, אני לא קבלן שביתות של אף אחד. ליל גלנט היה אירוע קוסמי וחד פעמי, ואם יהיה עוד מצב כזה אנחנו נפעיל. כרגע להכניס את המשק במצב מלחמה לשביתה, על מה? לא תהיה לזה שום תוחלת, אם זה היה מביא את החטופים הייתי עושה את זה.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (משמאל) בראיון עם האלוף (מיל') עמוס גלעד בכנס הרצליה (צילום: דוברות ההסתרות)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (משמאל) בראיון עם האלוף (מיל') עמוס גלעד בכנס הרצליה (צילום: דוברות ההסתרות)

עוד אמר יו"ר ההסתדרות: "אל תצפו ממני שאשבית סתם את המשק וארסק את ההסתדרות, כי זה עדיין אחד הארגונים האחרונים, המסודרים, האחראיים והמנהיגותיים של מדינת ישראל, אל תלחצו עליי סתם בעניינים האלה, אני יודע מה לעשות עם הארגון שלי".

"אני לא יודע לאן ראש הממשלה לוקח את מדינת ישראל, הוא לקח אותנו לאבדון. עכשיו צריך לקבל החלטות. לדעתי מה שצריך לעשות עכשיו, צריך לקבוע דחוף תאריך לבחירות מוקדמות, זה מה שצריך לעשות. הלכו פה לבחירות על חוק ישראל היום, על החילופים בין גנץ לבין ביבי, ובמצב הזה אנחנו לא יכולים להחליט על בחירות מוקדמות? חייבים להרגיע את הציבור בישראל וראש הממשלה חייב להבין שהוא ראש הממשלה של כולם ולא של חצי ממדינת ישראל.

"תראו, קשים חייו של יו"ר ההסתדרות. אני מותקף מימין כי אני תוקף את הממשלה, ומותקף משמאל כי למה אני לא משבית. אני מוביל ארגון של 800 אלף איש. אני נפגש עם כל הגורמים, עם כל תנועות המחאה ועם משפחות החטופים, אנחנו מנסים גם להחזיק את המשק כדי שהמשק ימשיך לעבוד ולמדינה יהיה כסף לנהל את המלחמה."

"צריך לאתחל את ישראל"

בר-דוד ביקר את הממשלה על היעדר מנהיגות: "צריך לאתחל את מדינת ישראל. הדברים פה לא עובדים, כל יום כותרת אחרת. אין פה ניהול, עד שמממנים מישהו לתפקיד, הנשמה יוצאת. יש ממלאי מקום בכל מקום. אנחנו כרגע מחזיקים את הנשק במקומות בלי מנכ"לים, בלי בורדים, ובלי אנשים".

על המצב הכלכלי אמר יו"ר ההסתדרות: "מבחינת הניהול של הכספים וגביית כספים אנחנו במצב טוב אבל הממשלה מוציאה אותו בכיוונים לא נכונים. לא יעלה על הדעת שאתה מחלק 700 מיליון שקל ושם אותם בכספים הקואליציוניים".

לדברי בר-דוד, "הדבר החשוב ביותר שצריך לעשות זה לקבוע תאריך לבחירות, זה התחלת התיקון של מדינת ישראל, בלי זה לא נוכל לקום ולצאת מהבור שאנחנו מצאים בו היום, לא מחר בבוקר, אפשר לקבוע לסוף השנה או לינואר, אבל חייבים לקבוע תאריך בחירות. דבר שני לסיים את המלחמה בהסכם חטופים ולהגיע להסדר עם סעודיה, ודרך זה לשקם את המורשת וההרתעה.

הוא הדגיש ש"צריך לסדר את היחסים עם ארה"ב. אי אפשר לחזק את הנשיא ולתקוף כשחלק מהפצצות מתעכבות. אי אפשר ללכת למהלכים אסטרטגיים חמורים מול איראן בלי ללכת עם ארה"ב יד ביד. אני לא מבין לאן לוקחים את היחסים שלנו עם ארה"ב בימים האלה. אם נעשה את הדברים האלה, תהיה פה תקווה לעתיד."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!