דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ט בסיון תשפ"ד 05.07.24
26.8°תל אביב
  • 22.5°ירושלים
  • 26.8°תל אביב
  • 25.6°חיפה
  • 27.3°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 36.4°אילת
  • 29.6°טבריה
  • 21.2°צפת
  • 26.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

מחלקת המדינה האמריקאית: "ילדים פלסטינים מנוצלים בישראל כקבצנים בידי רשתות סחר מאורגנות"

הדו"ח השנתי של מחלקת המדינה האמריקאית בסחר בבני אדם במדינות שונות מציין את תופעת 'הילדים בצד הכביש': "הילדים נשארים בשטח במשך שבועות עד שהם חוזרים בעצמם או שהרשויות הישראליות תופסות ומחזירות אותם לשטח הרשות" | עו"ד מיכל תג'ר, פעילה בתחום: "אין ולו שמץ של ניסיון לחקור את רשת הסחר המארגנת את הילדים"

ילד בצומת בגליל (צילום: יהל פרג')
ילד בצומת בגליל (צילום: יהל פרג')
יהל פרג'

הדו"ח החדש של מחלקת המדינה האמריקאית העוסק בסחר בבני אדם במדינות שונות, והתפרסם היום (שלישי), מציין את תופעת 'הילדים בצד הכביש' כתופעה של "ניצול ילדים פלסטינים כקבצנים בידי רשתות סחר מאורגנות בישראל".

הדו"ח מתפרסם מדי שנה וכולל בתוכו גם את ישראל, הגדה המערבית ועזה. הפסקה המתייחסת לסחר בילדים הפלסטינים כלולה בחלק העוסק בגדה המערבית, משם מגיעים הילדים, למרות שחלק גדול מהם נשלח לקבץ בשטחי מדינת ישראל.

מחלקת המדינה של ארצות-הברית מוציאה מדי שנה דוח הסוקר את מצב הסחר בבני-אדם שונות, מאז שנת 2001. הדוח מתבסס על תשובות של ממשלות, של גופים ממשלתיים ושל גופים לא ממשלתיים על שאלות שמחלקת המדינה האמריקנית שולחת למשרדי השאלות עוסקות בנושאים האלה.

"במקרים מסוימים מארגנים בני משפחה יציאה לישראל עבור הילדים הפלסטינים", נכתב בדו"ח בלי לפרט את דרכי ההגעה, שרשרת ניצול תעשייתית שלמה, "שם הם שוהים לבדם או בהשגחת ילדים גדולים יותר". הדו"ח מבהיר כי הילדים הפלסטינים "נשארים בשטח במשך שבועות עד שהם חוזרים בעצמם או שהרשויות הישראליות תופסות אותם ומחזירות אותם לשטח הרשות". הדוח קובע כי סוחרים, בלי להבהיר את מוצאם, מנצלים ילדים פלסטינים, חלקם עד גיל 5, בקבצנות ובצורות אחרות של סחר בעבודה כמו שטיפת רכבים.

כזכור, כבר בחודשי המלחמה הראשונים התחדשה הגעת הילדים הקבצנים משטחי הרשות לצמתים בצפון הארץ וואדי ערה, והתופעה נמשכת כרגיל, ללא שום הפרעה, אכיפה או בעיה. הרשויות הישראליות, בראשן משרד המשפטים והמחלקה האמונה על המאבק בסחר בבני אדם בישראל – עומדות חסרות אונים מול התופעה.

"מדינת ישראל, כושלת בטיפול בתופעה חמורה, של ניצול קשה, עד כדי סחר בילדים, ביחס לילדים פלסטינים שמגיעים לישראל באופן מאורגן ושיטתי על ידי גורמים עבריינים", אומרת ל'דבר' עו"ד מיכל תג'ר, מהמערך הקליני בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב העוסקת בנושא שנים. "למרות צוותים שמוקמים מזה כעשור ו"דנים" בתופעה, אין ולו שמץ של ניסיון לחקור את רשת הסחר המארגנת את הילדים. במקום לחקור כיאות, המשטרה עוצרת ורודפת אחרי הילדים עצמם. הגיעה העת להתייחס ברצינות לתופעה הזו שאנו רואים בצמתי ישראל, וטוב שמחלקת המדינה האמריקאית התייחסה לכשל העמוק בטיפול ובהתייחסות של הרשויות לנושא"

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!