דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ט בסיון תשפ"ד 05.07.24
26.3°תל אביב
  • 20.0°ירושלים
  • 26.3°תל אביב
  • 25.0°חיפה
  • 26.8°אשדוד
  • 23.7°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 27.6°טבריה
  • 19.6°צפת
  • 26.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / גלנט: "הושגה התקדמות בנושא ההצטיידות והחימוש"; נ"ט פגע במבנה במטולה, ללא נפגעים

שריפה פרצה בשני מבנים במטולה בעקבות פגיעת נ"ט, הושגה שליטה באש | דיווח בעזה: צה"ל נכנס למרכז רפיח, באזורים בהם לא היה בעבר | נעצר אחד מהמחבלים שירו על בת חפר | דיווח בלבנון: כטב"ם ישראלי תקף בדרום המדינה

  • שר הביטחון יואב גלנט והיועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן (צילום: דוד אזגורי, שגרירות ארה"ב)
    שר הביטחון יואב גלנט והיועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן (צילום: דוד אזגורי, שגרירות ארה"ב)
  • כוח צה"ל בפעילות ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
    כוח צה"ל בפעילות ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)
  • לוחמי ימ"מ, צה"ל ושב"כ בקרב עם מחבלים שהתבצרו במבנה בטול כרם (צילום ארכיון: דוברות המשטרה)
    לוחמי ימ"מ, צה"ל ושב"כ בקרב עם מחבלים שהתבצרו במבנה בטול כרם (צילום ארכיון: דוברות המשטרה)
  • כלי שייט של צה"ל עם סוללת טילים כיפת ברזל מול חופי אילת (צילום: ג'מאל עוואד/פלאש90)
    כלי שייט של צה"ל עם סוללת טילים כיפת ברזל מול חופי אילת (צילום: ג'מאל עוואד/פלאש90)
  • מחאה לשחרור החטופים והחטופות ברחוב דיזינגוף בתל אביב (צילום: מחאת הנשים להחזרת החטופות והחטופים)
    מחאה לשחרור החטופים והחטופות ברחוב דיזינגוף בתל אביב (צילום: מחאת הנשים להחזרת החטופות והחטופים)
  • לוחמי אש מכבים שריפה במבנה במטולה שנפגע מנ"ט (צילום: דוברות כיבוי אש)
    לוחמי אש מכבים שריפה במבנה במטולה שנפגע מנ"ט (צילום: דוברות כיבוי אש)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-264 למלחמה: שר הביטחון יואב גלנט לאחר פגישתו עם היועץ לביטחון לאומי סאליבן בבית הלבן: "הושגו התקדמויות משמעותיות בנושא ההצטיידות והחימוש שאנו צריכים להביא לישראל".

לוחמי מג"ב וצה"ל סיכלו ניסיון לחדירת 41 שוהים בלתי חוקיים סמוך לירושלים: במהלך פעילות משותפת של לוחמי משמר הגבול בגזרת עוטף ירושלים, יחד עם לוחמי המעברים של צה"ל ובהכוונת אח"מ מג"ב עוטף ירושלים, הגיע רכב חשוד למעבר א-זעים. הכוחות הורו לנהגת הרכב לעצור ובבדיקה שביצעו איתרו שישה שוהים בלתי חוקיים שהסתתרו ברכב. הנהגת, תושבת רמאללה, נעצרה. במקביל, עצרו הכוחות משאית חשודה שהגיעה לשטח המעבר. בחיפוש שביצעו הלוחמים בתא המטען של המשאית הם איתרו 35 שוהים בלתי חוקיים. נהג המשאית נעצר.

כוחות הביטחון עצרו בתחילת החודש את עמאר נסר אללה, תושב מחנה הפליטים טול כרם, החשוד במעורבות בפיגועי ירי לעבר היישוב בת חפר לפני כחודש, כך הודיעו הבוקר צה"ל, השב"כ והמשטרה. בחקירתו הודה כי היה חבר בחוליית טרור שביצעה פיגועי ירי לעבר יישובים סמוכי גדר.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

דיווח בלבנון: שליח מטעם קטאר יגיע לביירות לשיחות על המצב מול ישראל

עיתון "אל-אחבאר" הלבנוני, המזוהה עם חיזבאללה, דיווח כי השליח הקטארי אבו פהד ג'אסם אל ת'אני יגיע בקרוב לביירות, לביקור שיעסוק במצב בדרום לבנון. מקורות מסרו לעיתון כי השליח ייפגש עם חיזבאללה, תנועת "אמל" ובכירים ביטחוניים בלבנון, וידון עמם באפשרויות לצמצום ההסלמה בגבול. בעיתון דיווחו גם כי ארה״ב היא שלחצה לתאם את ביקורו של אל-ת'אני, ולהראות מאמצים בנושא.

הותר לפרסום: סרן אלון סאקאג׳יו נהרג מפיצוץ מטען בג'נין, 16 לוחמים נפצעו קל ובינוני

סרן אלון סאקאג׳יו (22), תושב חדרה, מפקד צוות צלפים בסיירת חרוב, חטיבת כפיר, נפל בפעילות צה"ל בג'נין במהלך הלילה מפיצוץ מטען. עוד נמסר כי באירוע נפצעו 16 לוחמים נוספים, בהם אחד באורח קשה והיתר באורח קל ובינוני.

חיל האוויר תקף חוליית מחבלי חמאס שפעלה מתוך בית ספר בחאן יונס

כלי טיס ומטוסי קרב של חיל האוויר תקפו בהכוונת פיקוד הדרום מחבלים ששהו במתחם בבית ספר "אל חסנא" שבמרחב חאן יונס. כך נמסר מדובר צה"ל, שהוסיף כי בית הספר שימש כמפקדה של חמאס, שממנה המחבלים תכננו, הכווינו והוציאו לפועל מתווי טרור רבים נגד כוחות הביטחון הפועלים ברצועה. בצה"ל הדגישו כי "התקיפה תוכננה ובוצעה בקפידה, תוך שימוש בחימוש מדויק והימנעות ככל הניתן מפגיעה בבלתי מעורבים".

סוריה מאשימה: "שני הרוגים בתקיפה ישראלית בדרום המדינה, חייל נפצע"

התקשורת הממלכתית בסוריה דיווחה כי שני בני אדם נהרגו ב"תקיפה ישראלית" שכוונה לכמה אתרים בדרום המדינה. כמו כן, דווח כי חייל נפצע בתקיפה. גורם צבאי צוטט בדיווח: "ישראל תקפה אווירית מרמת הגולן סביב השעה 23:40, ומערכות ההגנה האווירית שלנו יירטו את הטילים".

גלנט: "יכולים להחזיר את לבנון לעידן האבן, אך מעדיפים פתרון דיפלומטי"

שר הביטחון הזהיר במהלך ביקורו בוושינגטון כי לצה"ל "יש את היכולות להחזיר את לבנון לעידן האבן" במקרה של מלחמה כוללת מול חיזבאללה. עם זאת, בשיחה עם כתבים הוא הבהיר כי הממשלה בישראל "מעדיפה פתרון דיפלומטי" לסוגיית הגבול בין ישראל ללבנון.

כמו כן, הוא ציין כי דן עם בכירים בבית הלבן בהצעות לשלטון של פלסטינים מקומיים ב"יום שאחרי" המלחמה בעזה, שיכלול גם שותפים אזוריים ואת ארה"ב. אולם הוא הבהיר כי זה יהיה "תהליך ארוך ומורכב".

כדורסל מה-NBA: דני אבדיה יעבור בטרייד מוושינגטון וויזארדס לפורטלנד טרייל בלייזרס

כדורסלן נבחרת ישראל דני אבדיה עובר מוושינגטון וויזארדס לפורטלנד טרייל בלייזרס. כך מדווחת רשת ESPN האמריקנית. אבדיה יעזוב את וושינגטון אחרי ארבע שנים במדי הקבוצה, שבחרה בו במקום ה-9 בדראפט ה-NBA ב-2020.

דיווח ערבי: תקיפה בסוריה, מדרום לדמשק

הכתב בדמשק של רשת 'אל-מיאדין', המזוהה עם חיזבאללה, פרסם מידע ראשוני הפצצה באזור אזור א-סיידה זיינב, מדרום לבירה הסורית.

פיקוד העורף: הסתיים אירוע חדירת מחבלים ביישוב חשמונאים

התרעה על חשש לחדירת מחבלים ביישוב חשמונאים

החשש בעקבות רכב חשוד שפרץ את המחסום. תושבים הונחו להסתגר בבתיהם.

סניגורו של נתניהו עדכן את בית המשפט כי נתניהו יוכל להעיד במסגרת תיקי האלפים רק במרץ 2025

סנגורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עמית חדד עדכן היום (רביעי) את בית המשפט המחוזי המחוזי בירושלים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו יוכל להעיד במסגרת תיקי האלפים רק בחודש מרץ 2025. "במציאות הנוכחית, שבה נדרשת ההגנה להכין את ראש הממשלה לעדות בעיצומה של מלחמה – השהות הנדרשת כדי להכין את ראש הממשלה לעדות, באופן שלא יפגע בזכויותיו ובהגנתו, גדולה משמעותית", מסר חדד.

 

דובר צה"ל: ההתרעות שהופעלו בגליל העליון לפני כחצי שעה - זיהוי שווא

דיווח: נתניהו הורה לחדש פעילות של צוותי עבודה בנושא הגרעין האיראני

לפי דיווח באתר 'וואלה' מפי "בכירים ישראלים", ראש הממשלה הורה לפני כשבועיים להקים מחדש צוותי עבודה של משרד החוץ יחד עם מערכת הביטחון וקהילת המודיעין בנוגע לגרעין האיראני, אחרי כשנה וחצי שבה הם היו מושבתים.

גלנט בתום פגישה עם סאליבן: "הושגו התקדמויות משמעותיות, כולל בנושא החימוש"

גלנט פרסם לאחר פגישה עם היועץ לביטחון לאומי בארה"ב ג'ייק סאליבן: "במהלך הפגישות הושגו התקדמויות משמעותיות והוסרו מכשולים על מנת לקדם את כל הנושאים שעומדים על הפרק, ובכלל זה נושא ההצטיידות והחימוש". מטעם השר נמסר כי בפגישה דנו השניין בין היתר בשיתופי הפעולה בין ישראל וארה״ב מול התוקפנות האיראנית והאיום בהשגת נשק גרעיני צבאי.

הושחת ציור באשדוד לזכרה של בת העיר שני אמין ז"ל, שנרצחה בנובה

אלמונים קשקשו על פניה של אמין בציור של האמן איתי נבט על מיגונית. הציור מציג את אמין לצד בן זוגה אדם אילייב ז"ל, שנרצח אף הוא במסיבה. באתר Ynet, שפרסם על ההשחתה, נכתב כי "זו לא הפעם הראשונה שבאשדוד משחיתים או מכסים תמונות של נשים במרחב הציבורי […] ההשחתה בוצעה ככל הנראה על ידי גורמים קיצוניים, שהיו אחראים גם בעבר למעשים דומים".

אזעקות בגליל העליון: דישון, מלכיה, מרכז אזורי מבואות חרמון, רמות נפתלי, יפתח

המשטרה: נקבע מותו של אדם שנדקר בכפר מועאוויה שבוואדי ערה, חוקרים את האירוע

טיל נ"ט פגע במבנה במרכז מטולה, ללא נפגעים

אזעקות באבן מנחם ובפסוטה

לוחמי מג"ב וצה"ל סיכלו ניסיון לחדירת 41 שב"חים סמוך לירושלים

שני טילי נ"ט נורו לעבר מטולה, לא ידוע על נפגעים

האזעקות בנירים ועין השלושה: רקטה אחת שוגרה ויורטה בהצלחה

צבע אדום בעין השלושה ונירים בעוטף עזה

כינוס הקבינט המדיני-ביטחוני נדחה למחר בערב

ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני נדחתה פעם נוספת ותתקיים מחר בשעה 19:30 בבסיס הקריה בתל אביב. הישיבה נדחתה, בין היתר, כדי לאפשר לשר הביטחון יואב גלנט, שנמצא כעת בביקור בארה"ב, להשתתף בה. כינוס הקבינט נקבע במקור לאתמול, בהמשך הוא נדחה להיום וכעת נדחה כאמור למחר.

"מתי אבא יחזור?": דף השאלות של נווה ויהל מבארי, שחזרו משבי חמאס

עדי שהם, שנחטפה ושוחררה יחד עם שני ילדיה נווה (8) ויהל (4), ובעלה טל שהם נותר בשבי, שיתפה על השאלות שילדיה שאלו בעזה ולאחר חזרתם: "השאלות האלו הן שבריר מתוך היום יום שלנו. ככה נאים חיינו כבר הרבה יותר מדי זמן, זו מציאות בלתי אפשרית", אמרה.

בין היתר, כך שיתפה, ילדיה שאלו "אמא, עכשיו אנחנו עומדים למות?", "מתי את תהי מתה?", "מתי אבא יחזור?" ו"מה כדור של רובה עושה לגוף?". עדי הוסיפה כי "חייבים להחזיר את טל הביתה לילדינו הכואבים מגעגוע, זה הדבר האנושי, הראוי והדחוף ביותר".

השאלות של נווה ויהל מבארי, הילדים שחזרו משבי חמאס (צילום: דוברות קיבוץ בארי)
השאלות של נווה ויהל מבארי, הילדים שחזרו משבי חמאס (צילום: דוברות קיבוץ בארי)

לואיס הר, שחולץ מהשבי: "צריך להחזיר את החטופים, כל רגע שם זה גיהנום"

לואיס הר, שחולץ משבי חמאס יחד עם פרננדו מרמן, אמר בהצהרה מיוחדת של משפחות החטופים כי "הייתי 129 ימים אצל החמאס, וחולצתי על ידי צה"ל. כל יום, כל רגע שם זה גיהנום. אנחנו צריכים להחזיר את כל 120 החטופים כמה שיותר מהר, באופן מיידי. חייבים להציל את כולם. לטובת המשפחות – חוסר הידיעה על מה שקורה שם זה דבר נוראי. אנחנו חווינו את זה בעצמנו. זה שובר משפחות לגמרי".

דיווחים בעזה: כלי רכב צבאיים נכנסו למרכז רפיח

רדיו חמאס ברצועת עזה דיווח על כניסה של כלי רכב צבאיים רבים למרכז העיר רפיח. על פי הדיווח, כלי הרכב נוסעים באזורים בהם צה"ל לא היה בעבר.

דיווח בלבנון: כטב"ם ישראלי תקף קו חשמל בדרום המדינה

סוכנות הידיעות הלאומית בלבנון דיווחה כי "כטב"ם ישראלי תקף קו חשמל באזור העיירה א-טייבה שבדרום המדינה, אחרי שעבודות תחזוקה בוצעו במקום".

4 נעצרו במבצע לסיכול טרור ביהודה ושומרון, מצבור אמל"ח אותר

כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו הלילה לסיכול טרור ברחבי יהודה ושומרון. דובר צה"ל מסר כי במהלך הפעילות נעצרו ארבעה מבוקשים ואותר מצבור אמל"ח, שהכיל שלושה נשקים ו-40 רימוני הלם וגז. בנוסף, מחבל ניסה להשליך בקבוק תבערה לעבר לוחמים בקלקיליה – ונורה. אין נפגעים בקרב הכוחות.

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-4,150 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,750 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.

אל-מנאר: צה"ל תוקף בארטילריה בדרום לבנון

הערוץ הלבנוני המזוהה עם חיזבאללה דיווח על תקיפות באזורים אל-חיאם, שבעא, מיס אל-ג'בל, כפר שובא, כפר כילא, אל-עדיסה, בינת ג'בייל וכונין.

הקבינט המדיני-ביטחוני יכונס ב-19:30 במשרד ראש הממשלה בירושלים

בקריאה לשחרור חטופים: מפגינים חוסמים לסירוגין את כיכר דיזנגוף בתל אביב

כ-30 מפגינות ומפגינים חוסמים לסירוגין את הכביש סמוך לכיכר דיזנגוף בתל אביב, בקריאה לשחרור חטופים. בין המוחים גם יפעת קלדרון, בת דודו של החטוף עופר קלדרון שילדיו שוחררו מהשבי.

מחאה לשחרור החטופים והחטופות ברחוב דיזינגוף בתל אביב (צילום: מחאת הנשים להחזרת החטופות והחטופים)
מחאה לשחרור החטופים והחטופות ברחוב דיזינגוף בתל אביב (צילום: מחאת הנשים להחזרת החטופות והחטופים)

צה"ל: נעצר תושב טול כרם החשוד במעורבות בפיגועי ירי לעבר הישוב בת חפר

הודעה משותפת לדובר צה"ל, דוברות שב"כ ודוברות המשטרה: בפעילות משותפת של שב״כ, מסתערבי מג"ב וצה"ל שנערכה ב-5 ביוני, הכוחות עצרו את עמאר נצר אללה, תושב מחנה הפליטים טול כרם, החשוד במעורבות בפיגועי ירי לעבר הישוב בת חפר בסוף מאי 2024.

במסגרת חקירתו בשב״כ, עמאר הודה כי הוא חבר בחוליית טרור אשר ביצעה פיגועי ירי לעבר ישובים סמוכי גדר ובנוסף הפליל חשודים נוספים המשתייכים לחוליה. כוחות הביטחון ימשיכו לפעול על מנת להביא לדין את כל המעורבים בפעילות טרור נגד אזרחי ישראל וחיילי צה״ל.

צה"ל: תקפנו יעדי טרור של חיזבאללה לאורך הלילה

דובר צה"ל: במהלך הלילה מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מספר תשתיות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב שבעא ואל מטמורה.

עשרות מוחים בצומת כרכור: "די להפקיר את החטופים"

עשרות מפגינים למען שחרור החטופים בצומת כרכור. המפגינים נושאים שלטים עם תמונות החטופים וקוראים לקדם עסקה. "די להפקיר את החטופים", קראו המוחים.

דיווח בלבנון: תקיפות בדרום המדינה

רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה על תקיפה אווירית של בית בעיירה שבעא ועל תקיפה ארטילרית בעיירה ראמיה שבדרום המדינה.

האזעקות באילת: מיליציה בעיראק לקחה אחריות על ירי כטב"ם

ההתנגדות האיסלאמית בעיראק לקחה אחריות על "תקיפת מטרה חיונית באילת", באמצעות כטב"ם. זאת בהמשך לאזעקות שהופעלו במהלך הלילה בעיר, שהתריעו על חשש לחדירת כלי טיס עוין. מדובר צה"ל נמסר מוקדם יותר כי הכטב"ם התפוצץ במרחב הימי סמוך לעיר.

ההתרעה באילת: כטב"ם יורט סמוך לעיר

כטב״ם יורט בדרכו לשטח הארץ מכיוון ים סוף, ונפל במרחב הימי סמוך לאילת. דובר צה"ל עדכן כי הכוחות עקבו אחריו לאורך כל האירוע והוא לא חצה לשטח הארץ.

ההתרעה באילת: האירוע הסתיים

התרעה על חדירת כלי טיס עוין באילת

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!