דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני ב' בתמוז תשפ"ד 08.07.24
27.9°תל אביב
  • 24.0°ירושלים
  • 27.9°תל אביב
  • 26.5°חיפה
  • 28.3°אשדוד
  • 27.6°באר שבע
  • 37.0°אילת
  • 31.2°טבריה
  • 24.8°צפת
  • 28.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
היימנוט קסאו

שבוע אחרי מחאת המשפחה בכנסת: המשטרה והיכ"ל ערכו יום חיפושים אחרי היימנוט קסאו

עשרות שוטרים ומתנדבים חיפשו אחר הילדה שנעדרת כבר 4 חודשים במרכז הקליטה בצפת וביער לימונים הסמוך לעיר | מפקד היכ"ל פנה לציבור: "הפיצו את התמונה שלה, אנחנו אובדי עצות אבל אסור להתייאש"

יום החיפושים (צילום: היכ"ל)
יום החיפושים (צילום: היכ"ל)
יהל פרג'

4 חודשים לאחר היעלמותה של הילדה היימנוט קסאו, ושבוע לאחר שמשפחתה קבלה בכנסת על הפסקת החיפושים – המשטרה ויחידת הכלבנים (היכ"ל) ערכו היום (רביעי) יום חיפושים אחריה. זהו החיפוש המשמעותי הראשון מאז יום החיפושים האזרחי שקיימו פעילים ועמותות שונות באמצע אפריל.

כ-20 שוטרים, פרשים וכלבנים משטרתיים השתתפו היום בחיפושים, לצד מתנדבי היכ"ל. הם התמקדו ברחובות סביב מרכז הקליטה, ובבנייה מתחתיו (מקלטים, מערכות ביוב וכו'), כמו גם ביער לימונים הסמוך לשכונת עכברה שבעיר.

"אנחנו כבר 4 חודשים בהיעלמות של היימנוט קסאו", אמר מייק בן יעקב, מפקד היכ"ל, במהלך יום החיפושים. "אנו קוראים לציבור: אולי מישהו זוכר משהו, ראה משהו – אנא מכם הפיצו הלאה את התמונה שלה, אולי מישהו ייזכר במשהו כדי לעזור לנו למקד את החיפושים. אנחנו אובדי עצות, אבל אסור להתייאש – וקוראים לציבור לעזרה".

מהמשטרה נמסר שיום החיפושים הוא חלק משגרת חיפושים, ושלמרות שהחקירה עדיין לא הובילה למעצרים או למציאת קצה חוט, המאמצים למציאת קסאו נמשכים. עם זאת, במשטרה סיפרו הבוקר כי לא התקבל עד כה מידע מהימן שעשוי לסייע בחקירה, ומי שפנו עד כה הם בעיקר מיסטיקנים מסוגים שונים.

בשבוע שעבר טענו במשטרת צפת, בדיון בוועדת העלייה והקליטה, כי יש קושי להפעיל מתנדבים שיחפשו אחר היימנוט בשל מצב הלחימה, והפנו האשמות כלפי הקהילה האתיופית שלא התגייסה לטובת המטרה החשובה. נוסף על כך, כפי שדווח ב'דבר', הסוכנות היהודית והמשפחה העלו את סכום הפרס למי שיביא מידע על היימנוט מ-100 אלף ש"ח ל-350 אלף ש"ח.

ביום החיפושים האזרחי האחרון, שנערך כאמור באפריל, השתתפו עשרות רבות של מחפשים. "מצאתי את עצמי מגיעה למחשבות הכי אפלות שיכולות להיות, מאנשים ועד חיות בר",  אמרה אז ל'דבר' סופי אלימלך, אושיית רשת בולטת שהגיעה לחיפושים, "על כל ריח באוויר אמרתי – אולי זו היא, ועל כל נייר זרוק חשבתי – אולי זו חולצה. הרבה שאלות עולות לי בראש – איך לא עשו עוצר על צפת? איך לא העמידו אוטובוסים מיד כשזה קרה? למה לא העלו מסוק מיד? ואולי מישהו נגע במצלמות? אולי יש קפיצה בין הזמנים? איך יש תיעוד של כניסה ואין יציאה?"

"תחזיקי באמונה היימנוט" הוסיפה אז אלימלך, "להחזיק באמונה זה להחזיק בטוב, בלי לחשוב על הרע. אבל איך אפשר? פה נמדדת האמונה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!