דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת ל' בסיון תשפ"ד 06.07.24
26.8°תל אביב
  • 20.2°ירושלים
  • 26.8°תל אביב
  • 25.9°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 23.7°באר שבע
  • 29.6°אילת
  • 28.4°טבריה
  • 21.1°צפת
  • 25.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
החטופים והנעדרים

נועה ארגמני בסרטון לעצרת החטופים: "אני בבית, אבל עוד 120 חטופים מחכים לסוף טוב"

אחיו של החטוף איציק אלגרט: "מקווה שיחזור - רק בעסקה, אני מכיר את אחי והוא לא יהיה מוכן שמישהו יקריב את חייו למענו" | כאלפיים מהמפגינים בשער בגין, בהם משפחות חטופים, הבעירו מדורה במרכז תל אביב

דבריה של נועה ארגמני מוקרנים בכיכר החטופים (צילום: אורן דגן)
דבריה של נועה ארגמני מוקרנים בכיכר החטופים (צילום: אורן דגן)
אורן דגן

מטה משפחות החטופים ערך הערב (מוצ"ש) עצרת בסימן "אחים ואחיות בשבי". מהמטה נמסר כי "מתוך 120 חטופים וחטופות, ישנם 5 זוגות של אחים ואחיות שעדיין נמצאים בשבי. בעצרת הקרובה, ישמיעו את קולן אותן משפחות שנקרעו מיקיריהן".

העצרת בכיכר החטופים (צילום: אורן דגן)
העצרת בכיכר החטופים (צילום: אורן דגן)

בעצרת הוקרן סרטון של נועה ארגמני שחולצה משבי חמאס ב'מבצע ארנון' לפני שלושה שבועות. זאת אחרי שבעצרת קודמת הוקרן סרטון של אנדריי קוזלוב, שאף הוא חולץ באותו מבצע.

ארגמני: "בתור ילדה יחידה, ובת לאמא שחולה במחלה סופנית, הדבר שהכי העסיק אותי בשבי זה הדאגה להורים. אני רוצה להודות לכוחות הביטחון, לצבא שלנו, לכל מי שסיכן את חייו על מנת שאוכל לחזור הביתה. אני משתתפת בצער משפחתו של ארנון זמורה. תודה ענקית למשפחה, לחברים ולכל מי שהשמיע את הקול שלנו בזמן שלא יכולנו לדבר. תודה לכל האנשים שתמכו במשפחה שלי, לכל מי שתרם, שהתפלל ושנתן מעצמו, מאוד מרגש לחזור הביתה ולשמוע על כל האנשים הטובים שעזרו ותמכו.

"אני אנצל את המעמד בשביל להזכיר שיש עוד 120 חטופות וחטופים בשבי החמאס וביניהם בן זוגי, אבינתן אור, שמופיע יחד איתי בסרטון החטיפה. אומנם אני עכשיו נמצאת בבית, אך אי אפשר לשכוח את החטופות והחטופים, שעד היום נמצאים בשבי החמאס ומחכים לסוף טוב."

אפרת יהלומי, אחותו של החטוף אוהד יהלומי: "אחי אוהד הוא מלח הארץ במובן הבסיסי ביותר. איש טבע ומדבר, שמקדיש את חייו ללמידה על הטבע, לשמירה עליו ולחינוך דורות של אוהבי טבע. הוא אוהב אדם, סלע תומך למשפחתו וקהילתו, תמיד נכון לעזור. כל הזכויות האלו לא עמדו לו כשהוא, משפחתו וחבל הארץ שהוא כל כך אוהב הופקר לרצח ולביזה. אני חוזרת ומזכירה לעצמי כמה עוצמה יש ברוח שבך, שאני בטוחה שנושאת אותך דרך כל התלאות. אנחנו לא מתעייפים ולא עוצרים, נמשיך להפוך כל אבן עד שתחזור".

עמית, חברו של החייל הבודד החטוף עידן אלכסנדר, שניהם עלו מניו ג'רזי: "איך לממשלה יש מטרות אחרות חוץ מלהחזיר את החטופים הביתה? כל ישראל היא משפחה חטופה אחת גדולה. תישאר חזק עידן, אוהב אותך".

לירן ברמן, אחיהם של החטופים זיו וגלי ברמן: "אנחנו לא מפסיקים להילחם על השחרור שלכם ושל כולם. אי אפשר להמשיך לחיות כשהאחים שלך בעזה. כולנו לא האנשים שהיינו לפני 7 באוקטובר. יש מלחמה בצפון, עוד לא נגמר בדרום, יהיה פה טוב ויתחיל שיקום רק כשתחזרו".

דני אלגרט, אחיו של החטוף איציק אלגרט: " 'זה הסוף' – זה מה שאיציק אמר לי בטלפון לפני שהוא נחטף כשהוא פצוע מירי בידו. שמעתי בקול שלו את האכזבה, שהפקירו אותו. הוא טעה, יום החטיפה לא היה הסוף. הוא שרד בוודאות עוד 53 ימים, יש לנו עדויות. וזה לא היה הסוף, כי 7 באוקטובר הוא תחילת ההפקרה השנייה, שגרועה יותר מקודמתה. הפקרה מתוכננת, למען מטרה אחת – להישאר בשלטון.

דני אלגרט (צילום: פאולינה פטימר)
דני אלגרט (צילום: פאולינה פטימר)

"ביום שני איציק מציין את יום הולדתו ה-69. הוא יחגוג עם הקהילה הישראלית המתפתחת בעזה, שמונה 120 תושבים. לפי מה שאנחנו יודעים, בקרוב נקבל גם בשורה שנולדו ילד או ילדה בעזה – יהודים, כמובן, האמא יהודיה.
"אני מקווה שבשנה הבאה איציק יחגוג את הולדתו המחודשת כי יחזור – רק בעסקה. אני לא מוכן שאף לוחם ימות בשביל לחלץ את אח שלי. אני מכיר את אחי איציק, גם הוא יגיד שהוא לא מוכן שמישהו יקריב את חייו למענו".

לקראת העצרת, יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד ויו"ר 'המחנה הממלכתי' בני גנץ הגיעו לכיכר החטופים. אלמונים צעקו אל גנץ: "אתה הכשרת את בן גביר, אתה המלכת אותו".

יאיר לפיד בכיכר החטופים (צילום: אורן דגן)
יאיר לפיד בכיכר החטופים (צילום: אורן דגן)
בני גנץ בכיכר החטופים (צילום: אורן דגן)
בני גנץ בכיכר החטופים (צילום: אורן דגן)

עינב צנגאוקר בשער בגין: "נתניהו מוביל את המדינה לתבוסה המוחלטת"

כ-2,000 מפגינים, בהם משפחות חטופים, הדליקו מדורה במרכז תל אביב, כחלק מהפגנה למען שחרור החטופים.

משפחות חטופים ומפגינים מדליקים מדורה במרכז ת"א, בהמשך להפגנה בשער בגין (צילום: אורן דגן)
משפחות חטופים ומפגינים מדליקים מדורה במרכז ת"א, בהמשך להפגנה בשער בגין (צילום: אורן דגן)

זהו המשך של ההפגנה למען עסקת חטופים בשער בגין שליד הקריה, שמשתתפיה צעדו עד רחוב ארלוזרוב. בשער בגין מפגינות מדי שבוע משפחות חטופים הנוקטות בקו חריף כלפי הממשלה.

מהומה פרצה בגשר בגין כאשר שוטר צילם את משפחות החטופים בווידאו. המפגינים החלו בצעדה באבן גבירול, לכיוון בית ההסתדרות. ח"כ נעמה לזימי (העבודה) תועדה כשהותקפה בידי שוטרים.

שוטר מצלם בווידאו את משפחות החטופים שבהפגנה בגשר בגין (צילום: אורן דגן)
שוטר מצלם בווידאו את משפחות החטופים שבהפגנה בגשר בגין (צילום: אורן דגן)

מהמשטרה נמסר על אירועי הערב: "בניגוד למתווה, חלק מהמפגינים המשיכו את התהלוכה כאשר קומץ מפירי סדר הבעירו מדורות, צמיגים ולפידים בלב שכונת המגורים ובכך סיכנו את הסובבים ואת עצמם. בעקבות החשש מפגיעה בחיי אדם ונזק לרכוש, כוחות משטרה וכיבוי נכנסו בין המפגינים על מנת לכבות את האש. אולם בעת פעולות הכיבוי, פורעי חוק ניסו למנוע מצוות הכיבוי לבצע את משימתו. כוחות המשטרה נאלצו לחצוץ בין המפגינים לצוותי הכיבוי".

"נתניהו, הפקרת את מתן ישר לידי חמאס", אמרה עינב צנגאוקר, אמו של החטוף מתן צנגאוקר, בהפגנה בשער בגין,  "בדיוק היום לפני שנה, נתניהו השתתף באזכרה לחללי צוק איתן. ידענו על עשרות מנהרות חמאס שתכננו להיכנס לקיבוצים ולחטוף אותם לעזה. נתניהו, אם ידעת למה לא עשית כלום.

עינב צנגאוקר, אמו של החטוף מתן צנגאוקר, בהפגנה בשער בגין (צילום: אורן דגן)
עינב צנגאוקר, אמו של החטוף מתן צנגאוקר, בהפגנה בשער בגין (צילום: אורן דגן)

"נתניהו חוזר ואומר שיחזיר את החטופים הביתה – הוא שקרן. נתניהו מטרפד כל עסקה כי היא לא טובה לו פוליטית, כי בן גביר וסמוטריץ' סוחטים אותו. גם עכשיו יש עסקה על השולחן והוא לא מקדם אותה.
"אתמול ניסיתי ללכת לים עם הבנות, לנקות את הראש. זה לא עבד, אי אפשר לנקות את הראש. כל זוג הזכיר לי את מתן ואילנה, כל תינוק שקרא אל אימו הזכיר לי את מתן. נתניהו, אתה מוביל את המדינה לתבוסה המוחלטת, אתה לא ראוי למתן, לאזרחי המדינה".

ההפגנה בשער בגין (צילום: אורן דגן)
ההפגנה בשער בגין (צילום: אורן דגן)
דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!