דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.5°תל אביב
  • 25.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 29.4°אשדוד
  • 28.3°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 24.9°צפת
  • 28.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

איגוד עובדי התחבורה נגד חלוקת דיבדינדים לבעלי המניות בלבד: "העובדים המסורים נשכחו"

יו"ר האיגוד, עו"ד אייל ידין, מאיים בצעדים ארגוניים במחאה על הכוונה לחלק 630 מיליון ש"ח ללא תגמול לעובדים: "לא יעלה על הדעת כי דווקא בתקופה זו העובדים נשארים הרחק מאחור"

נהג אגד. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום אילוסטרציה: Shutterstock.com).
נהג אגד. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום אילוסטרציה: Shutterstock.com).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות עו"ד אייל ידין פנה היום (שני) להנהלת חברת אגד בדרישה לתגמל את העובדים, זאת על רקע הודעת החברה על חלוקת דיבידנדים בסכום של 630 מיליון שקלים. ידין

במכתב למנכ"ל אגד גלעד ריקלין, הבהיר יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות עו"ד אייל ידין ש"לא ייתכן שעובדי החברה, שעשו מעל ומעבר לטובת החברה והציבור הישראלי, במיוחד מאז פרוץ המלחמה, ואשר הם חלק עיקרי מהצלחת החברה – לא יזכו להכרה הראויה בדמות מענק כספי".

"כבר תשעה חודשים שמתחוללת מלחמה קשה ומצב חירום", כתב עו"ד ידין, "בכל התקופה הזאת, התגייסו עובדי אגד, ונרתמו לשמור על תחבורה ציבורית סדירה ככל שניתן. זה זמן ארוך שגם באזורים המפונים ממשיכים להגיע נהגים, אנשי משק ומנהל לבצע את עבודתם – בהם גם עובדים המפונים מביתם".

לאחרונה פורסם כי החברה בחרה לחלק לבעלי המניות דיבידנד של 630 מיליון שקל, לצד בונוסים להנהלה, זאת לאחר שרשמה רווחים רבים. בהסתדרות הדגישו שהרווחים נוצרו הודות לתפקוד העובדים. לדברי ידין, "אנחנו כמובן מברכים על הישגים אלו, אך נדמה שדווקא עובדי החברה המסורים נשכחו כאן. לא יעלה על הדעת כי דווקא בתקופה זו העובדים נשארים הרחק מאחור".

ההסתדרות פנתה לאגד בנושא זה עוד לפני שהחלה המלחמה, וכי מזה חודשים ארוכים שאיגוד עובדי התחבורה מנסה להגיע להסכם בנושא.

עו"ד ידין הבהיר כי לאור "המצב העגום", ואם לא יהיה שינוי בעמדתה של אגד בנוגע להדרת העובדים, תיאלץ ההסתדרות לנקוט צעדים ארגוניים על מנת "לממש את זכות העובדים לחלקם ברווחי פרי עמלם המיוזע".

יו"ר ועד עובדי אגד קובי ואחניש הוסיף: "עובדי אגד מקדישים את מירב זמנם וכוחם בעבודה בתור נהגים, אנשי משק ומנהל. גם בתקופת המלחמה הקשה, כשיש עובדים שמפונים, כשיש קווים פעילים באזורי עימות – כל העובדים מתייצבים יום-יום. לא ייתכן שבעת חלוקת הרווחים הגדולים, שוכחים את מי שייצר את הרווחים האלו. אנחנו קוראים להנהלת אגד, העובדים לא שקופים!".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!