דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ח בסיון תשפ"ד 04.07.24
27.9°תל אביב
  • 28.3°ירושלים
  • 27.9°תל אביב
  • 29.3°חיפה
  • 29.7°אשדוד
  • 29.8°באר שבע
  • 33.1°אילת
  • 27.2°טבריה
  • 28.1°צפת
  • 28.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תשתיות וסביבה

230 הרוגים בתאונות דרכים ב-6 חודשים: 2024 בדרך להיות הקטלנית ביותר מזה 20 שנה

בעוד באירופה מצטמצם מספר ההרוגים בתאונות, המגמה בישראל הפוכה | למרות העלייה: קיצוץ בתקציבי החינוך לבטיחות בדרכים

תאונת הדרכים באזור התעשיה בכרמיאל (צילום: דוברת המשטרה)
תאונת הדרכים באזור התעשיה בכרמיאל (צילום: דוברת המשטרה)
אמיתי פרץ
כתב
צרו קשר עם המערכת:

שנת 2024 בדרך להיות השנה הקטלנית ביותר בדרכים בעשרים שנה האחרונות, כך עולה מנתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד). במחציתה הראשונה של השנה, שהסתיימה אתמול, נהרגו 230 בני אדם בתאונות דרכים, 43 הרוגים יותר מחצי השנה הראשונה של השנה החולפת, וכמעט 100 יותר מהתאריך המקביל ב-2014.

העלייה הדרמטית בישראל מגיעה דווקא על רקע ירידה ממושכת במספרים במדינות ה-OECD. החל מ-2007, ישראל משתפת פעולה עם ארגון ETSC (המועצה האירופית לבטיחות בתחבורה), שמפרסם נתונים על המאבק בתאונות הדרכים בכל שנה.

על פי דו"ח ETSC מ-2021, הייתה ישראל במקום ה-29 מתוך 32 מדינות בקצב הורדת כמות ההרוגים פר קילומטר, כשבין ל-2001 ל-2020, צמצמה את כמות ההרוגים פר קילומטרים בשיעור ממוצע של 46%, לעומת ממוצע של 63% בקרב כלל החברות בארגון.

ספרד, ליטא ולטביה שנמצאות בראש הטבלה, הצליחו לצמצמם את מספר ההרוגים בכ-75% בממוצע, אך מספר ההרוגים במדינות אלו גבוהה.

על פי נתוני הארגון, ב-2023 היה יחס ההרוגים בתאונות דרכים בישראל כ-37 הרוגים למיליון. למרות ההידרדרות, ישראל עדיין מוקמה במקום בינוני ומעלה בטבלת הארגון, יחד עם מדינות כמו ספרד, קפריסין (גם בהן יש 37 הרוגים למיליון) וסלובניה (38 הרוגים למיליון), ולא הרחק מגרמניה (34 הרוגים למיליון).

אם קצב ההרוגים הנוכחי יימשך,  ב-2024 יהיה היחס כ-48 הרוגים למיליון, עלייה משמעותית מאוד, שתציב אותנו הרבה יותר קרוב לתחתית, לצד מדינות שמסווגות כ'כתומות', כמו צרפת (48 הרוגים למיליון).

למרות ההחמרה במצב, כחלק מהקיצוץ הרוחבי, קיצץ משרד התחבורה כ-7 מיליון שקלים בתקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מתוך תקציב של כ-70 מיליון בלבד. כתוצאה מכך נפגעו תכניות רבות של הרלב"ד, כולל בין היתר תכנית הדגל שלה, לימודי תעבורה לנוער, שלא בטוח שתפתח בשנת הלימודים הבאה עקב כך.

ממשרד התחבורה נמסר: "משרד התחבורה והבטיחות בדרכים תחת שרת התחבורה רגב, הציב את נושא הבטיחות בראש סדר העדיפויות, דבר הבא לידי ביטוי, במסגרת הסיכום התקציבי חסר התקדים של יותר מ-50 מיליארד שקלים שהשרה רגב השיגה עם כניסתה לתפקיד, לטובת שיפור תשתיות הדרכים והבטיחות בדרכים במדינת ישראל".

"יצוין כי עוד בקדנציה הקודמת, השרה רגב העבירה החלטת ממשלה לגיבוש תכנית לאומית רב שנתית למאבק בקטל בדרכים. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים פועל בשיתוף פעולה עם הרלב"ד להוציא לדרך את התוכנית הלאומית ולקדם החלטות ממשלה ושינויי חקיקה נדרשים על מנת לעצור את הקטל בדרכים ולהציל חיי אדם".

"בהנחיית השרה רגב, המשרד פועל בימים אלה להפיכתם של כבישים אדומים לכבישים בטוחים יותר. כמו כן מטפל המשרד במאות מוקדי סיכון ברחבי הארץ בתוואי העירוני והבינעירוני בהן מתרחשות תאונות. בשנה החולפת בלבד טופלו עשרות פרוייקטים בטיחותיים ומוקדי סיכון. בנוסף לכך משרדנו תקצב בעשרות מיליוני שקלים נוספים לטובת פרויקטים חדשים שיטופלו בקרוב."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!