דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.5°תל אביב
  • 25.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 29.4°אשדוד
  • 28.3°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 24.9°צפת
  • 28.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
החטופים והנעדרים

הכנסת אישרה את יציאתה לפגרה של כ-3 חודשים, משפחות החטופים: "להם אין חופש"

ועדה הכנסת הציעה כי במהלך הפגרה הארוכה, מ-29 ביולי עד 25 באוקטובר, מספר הדיונים שוועדה בכנסת רשאית לקיים יגדל מ-3 ל-7 דיונים | יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, שמפלגתו התנגדה למהלך: "כפי שהלוחמים לא יוצאים לפגרה - כך ראוי שיעשו גם נבחרי הציבור"

משפחות החטופים בדיון בכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש90)
משפחות החטופים בדיון בכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש90)
אור גואטה

ועדת הכנסת אישרה אתמול (שלישי) את יציאתה של הכנסת לפגרת הקיץ, בסיום הישיבה הגישה פנינה תמנו (המחנה הממלכתי) בקשה לדיון מחודש בשם מפלגתה, שגם טרם הדיון דרשה לבטל את פגרת הקיץ שתארך קרוב ל-3 חודשים.

הוועדה הציעה כי במהלך הפגרה הארוכה, מספר הדיונים שוועדה בכנסת רשאית לקיים יגדל מ-3 ל-7 דיונים, פרט לוועדת חוץ וביטחון ולוועדות המשנה שלה, שמספר הדיונים שלהן בלתי מוגבל.

פגרת הקיץ תימשך מ-29 ביולי עד 25 באוקטובר ובמהלך כל שלושת החודשים הללו יוכלו להתקיים כאמור עד 7 דיונים בכל ועדה, כאשר מליאת הכנסת לא תתכנס בכלל. במחצית השנייה של חודש אוגוסט הכנסת לא תפעל כלל, למעט ישיבות חריגות או סיורים של ועדת החינוך בנוגע לפתיחת שנת הלימודים.

נציגת המחנה הממלכתי בוועדה, פנינה תמנו, דרשה כאמור שהפגרה תבוטל, חברתה לאופוזיציה ח"כ מרב בן ארי (יש עתיד) הצטרפה להתנגדות. "בהצבעה על פגרת החורף הצבעתם בעד, יו"ר הסיעה אלקין ישב פה ואתם הצבעתם בעד",  אמר יו"ר הוועדה אופיר כץ (הליכוד). "אני לא הצבעתי בעד", אמרה תמנו, שבשעתו הייתה בקואליציה והייתה שותפתו לסיעה של אלקין".

ח"כ פנינה תמנו, המחנה הממלכתי (צילום ארכיון: מרים אלסטר/פלאש90)
ח"כ פנינה תמנו, המחנה הממלכתי (צילום ארכיון: מרים אלסטר/פלאש90)

"הקואליציה נמצאת פה פי 2 מהאופוזיציה לפי שעות הנוכחות, גם בכנס וגם בפגרה", אמר היו"ר אופיר כץ, והקריא את טבלת הנוכחות הממוצעת של חברי הכנסת לפי סיעה במהלך הפגרה, כאשר סיעות הקואליציה אכן הובילו בפער רב בנוכחות בכנסת על סיעות הקואליצה. "אני מאחל לך לעשות 10% ממה שאני עושה פה", עקץ יו"ר הוועדה את תמנו. "אם אני אתווכח איתך בין כמות לאיכות אני לוקחת אותך בסיבוב", השיבה תמנו בכעס. "לצאת לפגרה זה ניתוק מהעם".

אל שלב ההצבעה הצטרף חבר הוועדה בועז ביסמוט (הליכוד) שלא נכח בדיון, והכריע את הכף כשההצבעה עברה ברוב של 4 נגד 3. בנוסף אושר כי ועדות הכנסת יהיו רשאיות לדון, ללא הגבלה, בחקיקה ראשית וחקיקת משנה שבסמכותן, בנושאים שהיועצת המשפטית מצאה כי הם מתחייבים וקשורים בקשר ישיר למלחמת "חרבות ברזל". בנוסף, ועדות הכנסת יהיו רשאיות לקיים ארבע ישיבות נוספות שיוקדשו רק לדיוני פיקוח בנושאים הקשורים למלחמה.

בישיבה נכחו בני משפחות חטופים, שנשמעו מזועזעים מהכוונה לצאת לפגרה. "אני פשוט בהלם. הלב שלי על 200. אתם יוצאים לחופש בזמן ש-120 חטופים בשבי", אמרה אלה בן עמי, בתו של אוהד החטוף בעזה. "אני לא חברת כנסת, אין לי פה מילה, אבל יש לי את המילה של מי שהייתה ב-7 באוקטובר 15 שעות בממ"ד וירו עליה 3 פעמים. לחטופים אין חופש ולחיילים אין חופש, ואתם נותנים לעצמכם שלושה חודשים של חופשה".

"יש 120 איש שנחטפו ב-7 באוקטובר 23, וב-7 באוקטובר 24 אתם הולכים להיות בחופש?", קרא גיל דיקמן, שבת דודו כרמל גל שבויה בעזה. "תוציאו את החטופים לחופש, תקבלו כמה חופש שאתם רוצים".

יציאה לפגרה בת שלושה חודשים בעת הזאת", כתב יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ טרם הדיון, "פוגעת בפיקוח על הממשלה בעת מלחמה, ובאינטרס הציבורי. על הפרק נמצאים בימים אלו חוקים ודיונים קריטיים בסוגיות שונות כמו חוק הגיוס ומשך השירות לחובה ולמילואים, שיקום הצפון, רווחת משרתי המילואים והשבת התושבים המפונים לביתם. כפי שהלוחמים לא יוצאים לפגרה – כך ראוי שיעשו גם נבחרי הציבור".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!