דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.5°תל אביב
  • 25.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 29.4°אשדוד
  • 28.3°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 24.9°צפת
  • 28.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

הרוג ופצוע קשה בפיגוע דקירה בכרמיאל; המחבל חוסל

מחבל שהגיע לקומה השנייה של קניון חוצות כרמיאל תקף קבוצה של צעירים ופצע שניים, אחד מהם, סמל אלכסנדר יקימינסקי, שחיסל את המחבל, מת מפצעיו בבית החולים | דובר המשטרה: "לא להגיע למקום, טרם נשללה לחלוטין האפשרות שישנם מעורבים נוספים"

כוחות ביטחון בזירת הפיגוע בקניון חוצות כרמיאל (צילום: דוד כהן/פלאש90)
כוחות ביטחון בזירת הפיגוע בקניון חוצות כרמיאל (צילום: דוד כהן/פלאש90)
אורן דגן

הרוג ופצוע קשה בפיגוע דקירה בקניון חוצות כרמיאל היום (רביעי). צוותי מד"א שהגיעו למקום העניקו לפצועים טיפול ראשוני, ופינו אותם לבית החולים. אחד מהם, סמל אלכסנדר יקימינסקי, פונה במצב אנוש תוך כדי פעולות החייאה, ומותו נקבע בבית החולים. הפצוע השני במצב קשה. מחבל שהגיע לקניון תקף את השניים בדקירות ופצע אותם, ולאחר מכן חוסל על ידי סמל יקימינסקי.

המחבל שחוסל, הוא ערבי ישראלי – ג'ואד רביע, צעיר כבן 20 מהכפר נחף שסמוך מאוד לכרמיאל. לקניון הגיעו אחרי הפיגוע ארבעה מבני משפחתו של המחבל – אימו, אביו, אחיו ואחותו – וכולם נעצרו על-ידי המשטרה. מטרת מעצרם היא לבחון אם ידעו מראש על כוונתו של המחבל לבצע את הפיגוע. במקביל נכנסו כוחות משטרה גדולים לנחף, שם החרימו מחשבים וציוד כחלק מהניסיון ללמוד על התנהלות המחבל בימים האחרונים.

דוברות המשטרה: "בסביבות השעה 11:30, התקבל דיווח במוקד המשטרה חשד לפיגוע דקירה במהלכו נפצעו 2 גברים באורח קשה וקל על פי גורמי הרפואה. המחבל שזהותו טרם ידועה נוטרל במקום ומותו נקבע בזירה על ידי גורמי הרפואה. כוחות משטרה גדולים של משטרת מחוז צפון בפיקוד ממ״ז צפון ניצב שוקי תחאוכה הגיעו למקום, והחלו באיסוף ממצאים בזירת הפיגוע, ביצוע פעולות לזיהוי המחבל ופעולות נוספות לשלילת סיוע למחבל".

מפקד מחוז צפון במשטרה, תת-ניצב שועאע "שוקי" תחאוכה, אמר הצהרה לתקשורת מהמרכז המסחרי בכרמיאל שבו אירע פיגוע הדקירה. "היה פה פיגוע קשה. מחבל הגיע ברגל נכנס לקניון ודקר שני אזרחים. אחד האזרחים הצליח להתעשת, ונטרל אותו במיידי", אמר תחאוכה. "המחבל נוטרל, שני האזרחים פונו ומטופלים בבית החולים".

זירת הפיגוע בכרמיאל (צילום: מד"א)
זירת הפיגוע בכרמיאל (צילום: מד"א)

בתיעוד ממצלמות אבטחה של חנות בגדים בקניון, המחבל נראה כשהוא דוקר את אחד הישראלים ונמלט. מיד לאחר הדקירה, שני אנשי כוחות הביטחון נראים כשהם דולקים אחריו ויורים לעברו לצורך ניטרולו.

"צוותי מד"א שהגיעו למקום העניקו טיפול רפואי לשני הצעירים בשנות ה-20 לחייהם", אמר דובר מד"א זכי הלר. "הם קיבלו טיפול רפואי מציל חיים, אחד מהם במצב קשה מאוד ונלחמים על חייו. השני פונה בהכרה מלאה".

זירת הפיגוע בכרמיאל (צילום: משטרת ישראל)
זירת הפיגוע בכרמיאל (צילום: משטרת ישראל)

חובש מד"א רן מושקוביץ שהגיע למקום סיפר: "כשהגעתי למרכז המסחרי הכווינו אותי לקומה השנייה. ראיתי 2 פצועים, גברים כבני 20 שוכבים עם פציעות חודרות בסמוך לדוכנים כשאחד מהם מחוסר הכרה. התחלנו בטיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וחבישות וביצוע פעולות החייאה בפצוע שהיה מחוסר הכרה. תוך כדי טיפול רפואי הכנסנו אתם לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותם לבית החולים כשמצבו של אחד אנוש והשני קשה כשהוא בהכרה".

מהמרכז הרפואי לגליל נמסר, כי נקבע מותו של אחד הפצועים, שהובא במצב אנוש מאירוע הדקירה בכרמיאל.

"הפצוע הגיע תוך פעולות החייאה, שהחלו בשטח ונמשכו בחדר ההלם, שם נאלצו הצוותים הרפואיים לקבוע את מותו.

"הפצוע השני הוכנס במצב בינוני עד קשה לחדר ההלם, שם יוצב מצבו, ובהמשך הועבר לאישפוז במחלקה לטיפול נמרץ כללי".

ראש המועצה המקומית של כפר נחף, מוחמד זורי, הגיב על הפיגוע: "זה אירוע מצער, וזה נושא שאנחנו מגנים אותו בתוקף. אנחנו שומרים על שכנות טובה עם כרמיאל והאוכלוסייה היהודית, ואני מקווה שזה לא יקלקל את היחסים. יש כעס בכפר בגלל האירוע הזה, ואנחנו מקווים שזה אירוע בודד".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!