דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
27.7°תל אביב
  • 21.6°ירושלים
  • 27.7°תל אביב
  • 26.1°חיפה
  • 26.9°אשדוד
  • 25.4°באר שבע
  • 32.1°אילת
  • 28.9°טבריה
  • 22.1°צפת
  • 26.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

חגג עם תנועה פשיסטית: אופ"א פתחה בחקירה נגד שחקן נבחרת טורקיה מריח דמירל

הבלם הטורקי סימן עם הידיים תנועה המזוהה עם תנועת "הזאבים האפורים", ארגון ימין קיצוני בטורקיה, אחרי השער השני שכבש מול אוסטריה בשמינית גמר יורו 2024 | בתגובה לסערה, אופ"א הודיעה כי פתחה נגדו בחקירה והוא עשוי להיות מורחק מהמשך הטורניר

שחקן נבחרת טורקיה מריח דמירל חוגג בתנועה פשיסטית אחרי שהבקיע את השער השני מול אוסטריה בשמינית גמר יורו 2024 (צילום: AP/Ebrahim Norwezi)
שחקן נבחרת טורקיה מריח דמירל חוגג בתנועה פשיסטית אחרי שהבקיע את השער השני מול אוסטריה בשמינית גמר יורו 2024 (צילום: AP/Ebrahim Norwezi)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אופ"א פתחה בחקירה נגד מריח דמירל, בלם נבחרת טורקיה, לאחר שחגג עם תנועה פשיסטית אחרי שכבש אמש (שלישי) את השער השני בניצחון על אוסטריה 1:2 בשמינית גמר יורו 2024. דמירל סימן עם הידיים תנועה המזוהה עם תנועת "הזאבים האפורים", ארגון ימין קיצוני בטורקיה.

בשעות הצהריים אופ"א הגיבה לסערה והודיע כי תחקור את השחקן, שעשוי להיות מורחק מהמשך הטורניר. טורקיה צפויה לפגוש ביום שבת את נבחרת הולנד ברבע הגמר.

"הזאבים האפורים", ארגון נוער דמוי-צבאי של המפלגה הלאומית הימנית קיצונית בטורקיה, ניחן במאפיינים פשיסטים, גזעניים ולאומניים. התנועה תומכת בהקמת מדינה טורקית מהבלקן במערב ועד סין במזרח. בעבר, הארגון תרגם לטורקית ודאג להפצתו של הספר "מיין קאמפף" של אדולף היטלר והפיץ, בין היתר, תאוריות אנטי-יהודיות דוגמת "הפרוטוקולים של זקני ציון".

בנוסף לכך, חברים בארגון נחשדו בעבר בפעילויות טרור, והתנועה אותה ביצע דמירל הוצאה מחוץ לחוק במספר מדינות באירופה, כולל באוסטריה – יריבתה של טורקיה אמש.

בנוסף, בנובמבר האחרון פרסם הארגון סרטון בו שלח איום כלפי הספורטאים הישראלים שייצאו במשלחת למשחקים האולימפיים בפריז. בסרטון שפורסם נראו תמונות מאולימפיאדת מינכן 1972 ותמונותיהם של 11 הספורטאים הישראלים שנרצחו באותם משחקים, ובסיום הופיע הכיתוב "פריז".

הבלם הטורקי ניסה להסביר את התנועה שסימן עם ידיו וטען: "אין מסר חבוי מאחורי החגיגה שלי, היא קשורה לזהות הטורקית שלי. אני גאה להיות טורקי, והרגשתי את הגאווה עמוקות אמש. ראיתי את האוהדים עושים את התנועה ביציע, ועשיתי אותה איתם".

באוסטריה ובגרמניה קראו להשעיה של דמירל מהמשך הטורניר לאחר התנועה: "הוא יצר את מה שנקרא הצדעת הזאב, תנועת יד וסמל של הזאבים האפורים מהימין הקיצוני", נכתב בתקשורת האוסטרית. "תומכי תנועת הזאבים האפורים הימנית בגרמניה הוצאו מחוץ לחוק כדי להגן על החוקה. בטורקיה, הארגון הוא הזרוע הפרא-צבאית של מפלגת הימין הקיצוני בטורקיה "התנועה הלאומית". אם אופ"א מתעלמת מזה הם משתפים פעולה עם המדיניות האיסלאמו-שמרנית של הנשיא רג'יפ טאיפ ארדואן".

הפוליטיקאית הגרמניה ממוצא טורקי, קאנסו אוזדמיר, קראה להעניש את דמירל בחומרה: "הוא סימן את ההצדעה של הארגון האולטרה-פשיסטי בעל האידיאולוגיה הרצחנית, הזאבים האפורים, ובעצם מנרמל את מעשיהם הנוראיים. אופ"א חייבת להשעות אותו וגרמניה מוכרחה לאכוף את החוקים שלה ולהפסיק לכרוע ברך בפני ארדואן".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!