דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.5°תל אביב
  • 25.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 29.4°אשדוד
  • 28.3°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 24.9°צפת
  • 28.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספרד הדיחה את גרמניה ועלתה לחצי גמר היורו, צרפת ניצחה את פורטוגל בפנדלים

מרינו נגח פנימה בדקה ה-119 והעניק לספרדים ניצחון 1:2 | גרמניה סיימה את דרכה בטורניר הביתי כבר ברבע הגמר | צרפת ניצחה 3:5 בפנדלים אחרי 0:0 בתום 120 דקות | כריסטיאנו רונאלדו ערך את הופעתו האחרונה ביורו | שתי המנצחות ייפגשו ביום שלישי בחצי הגמר

  • מארק קוקורייה (24) ומיקל מרינו (6) מנבחרת ספרד חוגגים אחרי את שער הניצחון מול גרמניה ברבע גמר יורו 2024 (צילום: AP/Antonio Kalani)
    מארק קוקורייה (24) ומיקל מרינו (6) מנבחרת ספרד חוגגים אחרי את שער הניצחון מול גרמניה ברבע גמר יורו 2024 (צילום: AP/Antonio Kalani)
  • שחקני נבחרת גרמניה מודים לקהל אחרי ההדחה ברבע גמר היורו, מול ספרד (צילום: AP/Ariel Shalit)
    שחקני נבחרת גרמניה מודים לקהל אחרי ההדחה ברבע גמר היורו, מול ספרד (צילום: AP/Ariel Shalit)
  • שחקני נבחרת צרפת חוגגים את הניצחון על פורטוגל ברבע גמר היורו, אחרי דו-קרב פנדלים (צילום: AP/Martin Meissner)
    שחקני נבחרת צרפת חוגגים את הניצחון על פורטוגל ברבע גמר היורו, אחרי דו-קרב פנדלים (צילום: AP/Martin Meissner)
  • כריסטיאנו רונאלדו במדי נבלחרת פורטוגל, ניגש לבעוט בדו-קרב הפנדלים ברבע גמר היורו מול צרפת. הופעתו האחרונה ביורו (צילום: AP/Martin Meissner)
    כריסטיאנו רונאלדו במדי נבלחרת פורטוגל, ניגש לבעוט בדו-קרב הפנדלים ברבע גמר היורו מול צרפת. הופעתו האחרונה ביורו (צילום: AP/Martin Meissner)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת ספרד גברה אמש (שישי) על נבחרת גרמניה 1:2 אחרי הארכה ברבע הגמר הראשון של יורו 2024. גרמניה סיימה את דרכה בטורניר הביתי כבר ברבע הגמר. צרפת ניצחה את פורטוגל בפנדלים 3:5, אחרי 0:0 בתום 120 דקות. כריסטיאנו רונאלדו ערך את הופעתו האחרונה ביורו.

שתי המנצחות ייפגשו ביום שלישי (22:00) באצטדיון אליאנץ ארנה במינכן. במשחקים שייערכו הערב ברבע הגמר – אנגליה תפגוש את שוויץ (19:00) והולנד את טורקיה (22:00).

גרמניה – ספרד 2:1 (בהארכה)

ספרד ממשיכה להיות הנבחרת המלהיבה בטורניר. אחרי מחצית ראשונה ללא שערים ספרד שברה שוויון עם שער מוקדם שינה לחלוטין את פני המשחק. בדקה ה-51 לאמין ימאל נכנס לרחבה מצד שמאל ומצא בכדור רוחב את דני אולמו, שבעט ממרחק של כ-15 מטר והכניע את נוייר.

בדקה ה-89 המאמצים של המאנשאפט נשאו פרי כאשר מקסימיליאן מיטלשטאדט הגביה כדור לרחבה, קימיך נגח לעבר וירץ שכבש בבעיטה לפינה הימנית של סימון ושלח את המשחק להארכה.

בדקה ה-106 בעיטה של מוסיאלה פגעה בידו של מארק קוקורייה בתוך הרחבה, ללא התייחסות של השופט. גם ה-VAR לא התערב וגרמניה נותרה מתוסכלת. דקה לפני סוף ההארכה, אולמו הגביה כדור לרחבה, ומיקל מרינו נגח לפינה של נוייר והעלה את הספרדים ליתרון מבטיח. בדקה ה-124, דני קרבחאל הורחק לאחר שתפס מאחור את מוסיאלה והפיל אותו בברוטליות. גרמניה לא הצליחה להשוות וספרד עלתה לחצי הגמר.

הרכבים

גרמניה: מנואל נוייר; ג'ושוע קימיך, ג'ונתן טה (תומאס מולר, 89), אנטוניו רודיגר, דויד ראום (מקסימיליאן מיטלשטאדט, 57); רוברט אנדריך (אמרה צ'אן, 46), טוני קרוס, אילקאי גונדואן (ניקלאס פולקרוג, 57), ג’מאל מוסיאלה; לירוי סאנה (פלוריאן וירץ, 46), קאי האברץ (ולדמאר אנטון, 91).

ספרד: אונאי סימון; דני קרבחאל, רובין לה נורמנד (נאצ'ו, 46), איימריק לאפורט, מארק קוקורייה; רודרי, פביאן רואיס (חוסלו, 102), פדרי (דני אולמו, 8), לאמין ימאל (פראן טורס, 63); ניקו וויליאמס (מיקל מרינו, 80), אלאברו מוראטה (מיקל אוירסבאל, 80).

צרפת – פורטוגל 0:0 (3:5 בפנדלים)

סגנית אלופת העולם טרם כבשה שער שדה ועלתה לרבע הגמר אחרי ניצחון 0:1 על בליגה משער עצמי. הפורטוגלים הזיעו ב-0:0 נגד סלובניה לפני שעברו אותה בפנדלים בשמינית הגמר.

המחצית הראשונה הייתה חלשה. ברונו פרננדש איים פעמיים מחוץ לרחבה ופספס את המסגרת, דיוגו קוסטה הדף בעיטה ממרחק של תאו הרננדז. גם המחצית השנייה הסתיימה ללא שערים והמשחק הלך להארכה, שהשאירה את התוצאה ללא שינוי.

פנדלים

עוסמאן דמבלה בעט ראשון לצרפת, וכבש.
כריסטיאנו רונאלדו בעט עבור פורטוגל, והבקיע לאחר שמניאן קפץ לצד הלא נכון.
יוסוף פופאנה כבש בבעיטה השנייה של הצרפתים אחרי שבעט למרכז השער בעוד קוסטה זינק לצד ימין.
ברנרדו סילבה עמד בלחץ והבקיע עבור פורטוגל, 2:2.
ז'ול קונדה הבקיע את השלישי של צרפת, שעלתה ל-2:3.
החמצה! ז'ואאו פליקס בעט לקורה והתוצאה נותרה 2:3 לצרפתים.
בראדלי ברקולה עמד בלחץ והבקיע, 2:4 לצרפת, שמריחה את חצי הגמר.
נונו מנדש הבקיע את הבעיטה הרביעית של פורטוגל, ושמר עליה בחיים.
תיאו הרננדז כבש את הבעיטה המכריעה בדו-קרב, והעלה את צרפת לחצי הגמר בזכות ניצחון 3:5.

הרכבים

פורטוגל: דיוגו קוסטה; ז’ואאו קאנסלו (נלסון סמדו, 74), רובן דיאש, פפה, נונו מנדש; ויטיניה (מתאוש נונש, 119), ז’ואאו פאליניה (רובן נבס, 90), ברונו פרננדש (פרנסיסקו קונססאו, 74), ברנרדו סילבה; רפאל לאאו (ז'ואאו פליקס, 106), כריסטיאנו רונאלדו.

צרפת: מייק מניאן; ז’ול קונדה, וויליאם סאליבה, דאיו אופמקאנו, תיאו הרננדז; אנגולו קאנטה, אורליאן צ'ואמני, אדוארדו קמאבינגה (יוסוף פופאנה, 91), אנטואן גריזמן (עוסמאן דמבלה, 67); קיליאן אמבאפה (בראדלי ברקולה, 106), רנדל קולו מואני (מרקוס תוראם, 86).

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!