דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.5°תל אביב
  • 25.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 29.4°אשדוד
  • 28.3°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 24.9°צפת
  • 28.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה במלחמה

רבבות מחו בתל אביב נגד הממשלה: "נתניהו הפקיר ב-7 באוקטובר, וממשיך להפקיר את החטופים"

המפגינים קיימו עצרת בדרך בגין, ולאחר מכן חסמו את התנועה בנתיבי איילון וברחוב ערבי נחל | אחיינו של חטוף ומפגין נוסף נעצרו במהלך צעדת המחאה, המשטרה הפעילה מכת"זית לפיזור המפגינים

מפגינים במחאה נגד הממשלה בשער בגין של הקריה בתל אביב (צילום: אורן דגן)
מפגינים במחאה נגד הממשלה בשער בגין של הקריה בתל אביב (צילום: אורן דגן)
אורן דגן

עשרות אלפים הפגינו הערב (מוצ"ש) בתל אביב ובמוקדים נוספים ברחבי הארץ בדרישה לשחרור החטופים ולהקדמת הבחירות. המפגינים דרשו מהממשלה לקדם את מתווה העסקה עם חמאס, שהיום דווח שחלה התקדמות במשא ומתן עליו. הפגנות התקיימו גם בירושלים, בחיפה, ברחובות ובצומת עמיעד. מחר (ראשון) יקיימו ארגוני המחאה "יום עצירה" שיכלול הפגנות ברחבי הארץ.

ההפגנה החלה בעצרת בדרך בגין בהובלת בני משפחות של חטופים, ולאחריה החלו מפגינים רבים לצעוד לכיוון נתיבי איילון, שם חסמו את התנועה ופוזרו על ידי המשטרה. לאחר מכן נחסם לתנועה רחוב ערבי נחל, משני הכיוונים, ונפתח לתנועה לאחר פינוי בכוח של המפגינים. שחר מור (זהירו) אחיינו של החטוף אברהם מונדר ומפגין נוסף נעצרו על ידי המשטרה במהלך הצעדה. המשטרה השתמשה במכת"זית לפיזור המפגינים. לפי הודעות של מארגני ההפגנות, בירושלים נעצרו שני מפגינים נוספים.

במשטרה אמרו בעקבות ההפגנה: "למרות האישור שניתן ובשיח עם המארגנים לגבי מתחם מוסדר שנקבע לטובת המחאה, התקבצו מספר מפגינים על דרך מנחם בגין באופן בלתי חוקי, החלו לצעוד לעבר הירידה מכביש 20 לכיוון צפון במחלף ארלוזורוב וניסו לחסום את הכביש ולהפר את הסדר, תוך הדלקת מדורות על הכביש ויצירת עימותים מיותרים עם שוטרים. לאחר שרוב המוחים התפזרו ולאור הפרות הסדר של קומץ מפגינים, נאלצה המשטרה להכריז על הפגנה בלתי חוקית וביצעה שימוש באמצעים נגד הפרות סדר לפיזור ההפגנה. במהלך הפיזור נעצרו שני חשודים."

מפגינים נגד הממשלה שפונו על ידי המשטרה מנתיבי איילון בתל אביב לאחר שניסו לחסום את התנועה (צילום: אורן דגן)
מפגינים נגד הממשלה שפונו על ידי המשטרה מנתיבי איילון בתל אביב לאחר שניסו לחסום את התנועה (צילום: אורן דגן)

מעין שרמן, אמו של סמל רון שרמן, שנחטף ונהרג בעזה: "החטופים שלנו בעזה, ונתניהו וממשלתו ממשיכים לאחר ההפקרה שלהם. נתניהו הפקיר מאות אזרחים וחיילים ב-7 באוקטובר, וממשיך להפקיר גם עכשיו את החטופים שעדיין נמצאים במנהרות החמאס. זו תהיה מורשתו, מפקיר החטופים".

יובל דנציג, בנו של החטוף אלכס דנציג: "אתם נותנים לי תקווה שיום אחד יכול להיות פה טוב יותר. כוחנו ניצלנו בנס, שרדנו את שואת ניר עוז. הקיבוץ חולל ונבזז. נרצחו ונחטפו 117 ילדים נשים וגברים. אספסוף עשה בקיבוץ ככל שעולה על רוחם במשך שעות ארוכות, בלי עזרה של צה"ל. בניר עוז לא היה קרב, לא נהרג מחבל אחד או חייל אחד. אחרי שעות המחבלים חזרו לעזה.

"חשבתי שלא יכולה להיות הפקדות גדולה מזאת. טעיתי, מחדל ההפקרה של החטופים מתוך מניעים פוליטיים חמור בהרבה. זאת בגידה של ממש, שנעשית בעיניים פקוחות ואכזריות שקשה לתאר. כל רגע שבו נתניהו שומר על השלטון שלו במקום לשחרר את החטופים, זו בגידה".

עינב צנגאוקר, אמו של החטוף מתן צנגאוקר: "אחרי 9 חודשים אין ראוי שהחטופים שלנו יחזרו הביתה, כולם הביתה עכשיו. הערב רציתי לשתף אתכם בהרגשה שלי, מתן עוד רגע בבית. כל החטופים בבית. אתם שנמצאים איתנו, אתם התקווה שלנו, אתם התקווה לחטופים". הקהל צעק: "אנחנו איתכם, אתם לא לבד".

צנגאוקר המשיכה: "בקרוב כשתיחתם עסקה, לא תם המאבק. יש לנו מאבק על התקווה שלנו על החברה שלנו. אני צריכה אתכם איתי, תצטרפו אלינו בשבוע הבא, נשבש את המדינה עד שנחזיר אותם. אנחנו צריכים אתכם מחר בכל רחבי הארץ. תהיו איתנו, אנחנו צריכים אתכם. צריך להחזיר אותם הביתה. כמו שאני רואה אתכם בכל מקום, צריכים להראות להנהגה הכושלת שלנו שלא ניתן לה לעצור את העסקה הזאת. הערב, מחר ולאורך כל השבוע נצא לרחובות ונצעק – עסקה עכשיו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!