דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.5°תל אביב
  • 25.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 29.4°אשדוד
  • 28.3°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 24.9°צפת
  • 28.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
גיוס חרדים

סגן הרמטכ"ל: נערכים לגיוס חרדים מבחינת הכשרה ותשתיות; נגיש תוכנית לשר הביטחון בימים הקרובים

האלוף אמיר ברעם אמר בדיון חסוי של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת כי יש צורך מיידי בגיוס נרחב בהרבה, בין היתר בשל התגברות האיומים, ועקב מות לוחמים ופציעתם

יו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ יולי אדלשטיין וסגן הרמטכ"ל אלוף אמיר ברעם (צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת)
יו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ יולי אדלשטיין וסגן הרמטכ"ל אלוף אמיר ברעם (צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת)
אור גואטה

יש צורך מיידי בגיוס מסה אנושית גדולה הרבה יותר מהמצב הקיים, לצורך משימות התקפה והגנה, כך אמר סגן הרמטכ"ל, האלוף אמיר ברעם, בדיון חסוי התקיים היום (שני) בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת. לפי הפרטים שהותרו לפרסום, ברעם התייחס להתאמות הארגוניות והלוגיסטיות המאלצות מתווה גיוס מדורג ועולה, המתבצעות בימים אלה במסגרות ההכשרה ובתחום התשתיות. תוכנית אופן הגיוס תוצג בימים הקרובים לשר הביטחון יואב גלנט, ולאחר אישורה תמומש בהתאם לצורכי צה״ל, לחוק ולהנחיית הדרג המדיני.

ברעם תיאר את הצורך המבצעי ביחס לסדר כוחות (סד"כ) חיילי החובה בצה״ל הנגזר מהתגברות האיומים וממספרי הפצועים וההרוגים. ברעם הצטרף לעמדת הרמטכ"ל ושר הביטחון בנוגע לחשיבותה של הארכת שירות החובה ל-36 חודשים. ברעם דיבר גם על הגדלת שירות החובה באמצעות הרחבת מתאר הגיוס, כך שיאפשר גם צמצום בסד״כ המילואים והפחתת הנטל על מי ששירותם גובה מחיר כלכלי כבד יותר מצה"ל, מהחברה ומהמשק כולו.

ביחס לסוגיית גיוס החרדים, עמד ברעם על המחויבות של צה״ל למימוש הנחיות הממשלה והכנסת ופסיקת בג"ץ בנושא, והציג את הצעדים שצה״ל מבצע ועתיד לבצע, בהם הקפדה על שמירת אורח החיים החרדי בראייה ארוכת טווח, והוצאת צווי גיוס, אך לא נקב במועד הוצאתם. הוא עמד על חשיבות הטיפול הדיפרנציאלי בכל האוכלוסיות המרכיבות את צה״ל, הכוללות חיילי סדיר, מילואים, קבע ואזרחים עובדי צה״ל, תוך הבנת הצרכים הייחודיים של כל אוכלוסייה.

ברעם סקר בפתח הישיבה את מגוון האיומים המונחים לפתחו של צה״ל בעת הזו, לרבות האיומים העתידיים שיש להיערך אליהם, ואת המשמעויות בהיבט בניין הכוח. לדבריו, לצד הצורך בחימושים ובפיתוח טכנולוגיות, יש צורך מיידי בגיוס מסה אנושית ואיכותית גדולה הרבה יותר מהמצב הקיים, הן לצורך משימות התקפה והן לצורך משימות הגנה.

יו"ר הוועדה יולי אדלשטיין המשיך בקו הדורש הסכמה רחבה בסוגיית חוק הגיוס, ופנה לחברי הוועדה מהסיעות השונות: "אני מבקש מכם, לכו לראשי המפלגות שלכם ותבהירו להם את גודל השעה. אין לנו זמן לשחק בפוליטיקה עכשיו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!