דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
27.7°תל אביב
  • 21.6°ירושלים
  • 27.7°תל אביב
  • 26.1°חיפה
  • 26.9°אשדוד
  • 25.4°באר שבע
  • 32.1°אילת
  • 28.9°טבריה
  • 22.1°צפת
  • 26.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

פרשת מעון בני ציון: מטפלת שהתעללה בחוסים נידונה ל-4 וחצי שנות מאסר

גזר דין שני בפרשה - מרח נבריסי הורשעה בהתעללות ותקיפת דיירים בעלי צרכים מיוחדים שהיו באחריותה | לילך רון לוי, אימו של דייר שנפגע: "גזר הדין מקל, ולא יבטיח שלא יהיו עוד מתעללים"

משפחות חוסים במעון בני ציון בהפגנה מול בית משפט השלום בפתח תקווה, 2022 (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
משפחות חוסים במעון בני ציון בהפגנה מול בית משפט השלום בפתח תקווה, 2022 (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
הדס יום טוב

גזר דין שני בפרשת מעון 'כפר בני ציון': 4.5 שנות מאסר נגזרו על מרח נבריסי, מטפלת שהואשמה בהתעללות בחוסים. בית המשפט המחוזי מרכז שבלוד גזר  היום (שלישי) את דינה. לפני כשבועיים וחצי נגזרו 14 שנות מאסר על לאית סלאמה, לאחר שהודה בעסקת טיעון ב-18 מקרים של התעללות קיצונית בדיירים שהיו תחת חסותו.

'כפר בני ציון' היווה מסגרת חוץ ביתית לאנשים עם צרכים מיוחדים. הפרשה נחשפה בפברואר 2022, כשלאחר חקירה סמויה שניהלה המשטרה נעצרו ארבעה עובדים במעון בחשד להתעללות ותקיפת חסרי ישע.

"גזר הדין מקל לטעמנו", אומרת ל'דבר' לילך רון לוי, בשם משפחות הדיירים. רון לוי היא אם לדייר המעון שנפגע, ומייסדת עמותת אמ"א – ארגון משפחות ארצי של דיירים בדיור חוץ ביתי. לטענתה, היה ראוי להרשיע את נבריסי, ומטפלים נוספים במעון, גם על חוסר הדיווח על העבירות הקשות שביצע לאית סלאמה במשך השנים.

"סלאמה הורשע על כ-500 עבירות, שבוצעו על פני חודשיים ונראו ראיות במצלמות" אומרת רון לוי, "הוא עבד שם 5 שנים, בוודאות הייתה התעללות ארוכת שנים, ואף אחד לא דיווח על שום דבר".

"אנחנו דואגים מאוד, זה לצערנו לא עונש מרתיע שיבטיח שלא יהיו עוד מתעללים", היא מוסיפה, "בני משפחתנו תלויים באנשים שמטפלים בהם ב-100%, החל מאוכל, שירותים והיגיינה וכלה בטיפולים רפואיים ופנאי. אנחנו מפקידים את הדבר הכי יקר לנו בידי המטפלים, ואלה שמפירים את חובת הדיווח מועלים בתפקידם כמטפלים. כל עוד לא תהיה גם אחריות אישית – יהיה נוח לכסות ולהעלים את מקרי ההתעללות הבאים".

אזהרה: הכתבה כוללת תיאורים קשים

בגזר הדין, שניתן על ידי השופטת מיכל ברנט, הורשעה נבריסי בעבירות רבות של  התעללות בחסר ישע על ידי אחראי, תקיפת חסר ישע על ידי אחראי הגורמת חבלה של ממש, ותקיפה. היא הורשעה בהתאם להודאתה, לאחר שמעשיה נראו במצלמות שהיו במתחם. את העבירות ביצעה כלפי הדיירים שעליהם הייתה אחראית ביחידת הדיור 'ביתן 15' במעון – כ-15 דיירים בגילאי 20-50, בעלי מוגבלויות וצרכים מיוחדים שכוללים בין היתר מוגבלות שכלית התפתחותית, אוטיזם ואפילפסיה.

לפי כתב האישום נבריסי, שעברה במעון בין השנים 2018 ל-2022, ביזתה והשפילה את הדיירים במטרה להטיל מרות, להעניש ולהפחיד. בין היתר, הואשמה כי היכתה את החוסים בראשם ובגופם, דחפה אותם ונעצה מפתח בחוזקה בחלקים שונים בגופם.

מלבד המאסר בפועל, נגזרו על נבריסי גם 8 חודשי מאסר על תנאי, ופיצויים בסך 60 אלף שקלים שיחולקו בין הנפגעים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!