דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.5°תל אביב
  • 25.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 29.4°אשדוד
  • 28.3°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 24.9°צפת
  • 28.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

גלנט: "חיסלנו או פצענו 60 אחוז ממחבלי החמאס, פירקנו את רובם המכריע של הגדודים"

שר הביטחון יואב גלנט השיב לשאלות חברי כנסת במליאה | גלנט תקף את ח"כ משה סעדה (הליכוד) שאמר "ממשיכים למנות קצינים רכרוכיים השבויים בקונספציה", והשיב: "בזמן שאתה ישבת במשרדים ממוזגים הם סיכנו את נפשם יום ולילה"

שר הביטחון יואב גלנט בכנסת (צילום: דני שם טוב דוברות הכנסת)
שר הביטחון יואב גלנט בכנסת (צילום: דני שם טוב דוברות הכנסת)
אור גואטה

שר הביטחון יואב גלנט השיב היום (רביעי) על שאלות חברי כנסת במליאה. "באשר לעניין שחרור העצורים – הדבר הזה נעשה בהתאם לסיכום ראש הממשלה, על פי הנחיית המל"ל, בהוראה לשב"כ ולשב"ס, ואני חושב שנעשתה פה טעות חמורה בשיקול הדעת. מקווה שהמסקנות יופקו", ענה גלנט לשאלתה של טלי גוטליב (הליכוד) בנושא שחרור האסירים בשבוע שעבר, ובראשם מנהל בית החולים שיפא.

גלנט ענה על שאלה של ח"כ אוהד טל (הציונות הדתית) בנושא "חיבור חשמל ישראלי לעזה", ואמר במליאת הכנסת: "חיסלנו או פצענו 60 אחוז ממחבלי החמאס. פירקנו את 24 הגדודים או את רובם המכריע. השבנו מחצית מהחטופים ואנו נחושים להשיב את השאר. מערכת הביטחון נחושה להשיג את מטרות המלחמה ולהשלים אותן. כדי שנוכל לעשות את הדברים האלו מן הראוי שנשמר לעצמנו גם את 'המאפשרים' בשדה הקרב".

"הצורך בשטח ברור, אבל בכל מקום שאני מגיע אליו מערימים קשיים: בממשלה, בכנסת, בוועדת חוץ וביטחון, במשרד המשפטים, וזה מערים עלינו קשיים", אמר גלנט בנושא הארכת השירות, שלא אושרה השבוע בממשלה בשל מחלוקות. "פניתי לממשלה ולוועדת חו"ב ואני פונה לכנסת. אני רוצה להאריך את השירות למי שכבר משרת והתבגר מתחילת המלחמה והגיע לגיל 41. לכן קודם כל צריך לקדם את ההעלאה של הגיל כדי לאפשר שירות של כמה שיותר חיילים כרגע, קודם כל הגוף ואחר כך הנפש, בלי גוף אין נפש".

"יש דין אחד לכולם, מי שלא מגיע מחילים עליו את הוראות הדין", ענה גלנט לשאלתה של מרב בן ארי (יש עתיד) בנושא הסנקציות למי שלא מתגייסים. "יש סנקציות שחלקן אוטומטיות ולמיטב ידיעתי אין עליהן התיישנות, וזכויותיו של אדם שעובר על החוק נשללות. אנחנו פועלים לפי הוראות החוק ואנחנו עושים את הדברים באופן מדורג, כי הצבא צריך תשתיות, מזון ועוד. התחייבנו על השנה הזו ועלייה באופן הדרגתי, ואם צריך גם מואץ, כדי לעמוד בחוק".

שר הביטחון יואב גלנט עם לוחמים ברפיח (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
שר הביטחון יואב גלנט עם לוחמים ברפיח (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

דבי ביטון (יש עתיד) שאלה את השר, "שמעתי על אפשרות של יציאה מעזה, איך אפשר להבטיח כך את הביטחון של תושבי שדרות? מדוע לא מפנים את התצפיות מהצפון ומבטיחים את ביטחונם?"

"כל מי שמשקיף מהשכונות המערביות של שדרות יכול לראות את בית חאנון ולהבין מה המצב שם, אם לחמאס היו עשרות אלפי רקטות, עכשיו יש לו מאות בודדות", ענה גלנט. "יש מקומות מסוימים שצריך לשקם, והביטחון בעוטף כרגע טוב יותר לא רק ממה שהיה אלא גם יותר ממקומות אחרים בארץ, בזכות צה"ל ופעולתו בעזה שתימשך".

"רוצים לשמור על יו"ש כזירה משנית"

ח"כ אביחי בוארון (הליכוד) הפנה לשר שאלה ואמר כי לאחרונה מתרבים הפרסומים בנושא חפירות בכפרים פלסטיניים ביו"ש, וקיים איום על מרחב קו התפר, בעיקר מאזור טול כרם לעמק חפר.

"מתחילת המלחמה חוסלו מעל 500 מחבלים ביו"ש, זה שונה מכל קנה מידה שהיה בעבר באזור. אנחנו רוצים לשמור על יו"ש כזירה משנית בניגוד לאויבינו שרוצים לגרור אותנו למערכה רב-זירתית".

"אחד הדברים החמורים שראיתי בכניסתי לתפקיד שר הביטחון, היה כמות כלי הנשק ביו"ש, ובשנים האחרונות השתנה המצב בצורה דרמטית. כמח"ט ב-1992 אספנו מספר עצום של כלי נשק. בספטמבר 1993 שמעתי על הסכם אוסלו ברדיו, ותוך זמן קצר יו"ש התמלאה בכלי נשק של המשטרה הפלסטינית, וכלי נשק בלתי חוקיים זו בעיה שקידמנו לסכל אותה".

"כשנכנסתי לתפקיד שר הביטחון עשיתי תחקירים עם לוחמים מצה"ל, שב"כ ומשטרה שפועלים ביהודה ושומרון, והבנתי שהסיכון שמוטל על לוחמים ביו"ש הוא בלתי סביר בחלק מהמקרים. הנחיתי לראשונה ביוני 23 לפעול גם מהאוויר במדיניות של סיכול ממוקד, מאז תקפנו עשרות פעמים מהאוויר. אין לי ספק שנצטרך לעשות פעולה, אנחנו עוקבים אחרי הדברים בצורה הדוקה, אני לא מזלזל בשום איום, כל איום צריך לקחת ברצינות".

"ביקרתי לאחרונה במועצות האזוריות בעמק חפר, עמק המעיינות והגלבוע, ואחד הדברים שאנחנו מקדמים זה צוותי התערבות אזוריים של אנשי מילואים ביחידות הטובות שלנו, בדומה ללוט"ר אילת וערבה ועוד. אנחנו נייצר מערכי הגנה משמעותיים במיליונים לכל יישוב, בגדרות, מצלמות ועוד".

זאב אלקין (הימין הממלכתי), המתגורר בכפר אלדד שמחוץ לירושלים, שאל את גלנט על התמודדות המשרד עם סכנת הפיגועים המאיימת על המכוניות הרבות העומדות בפקקים במחסומים בין יהודה ושומרון לירושלים ולאזורים נוספים בתחומי הקו הירוק. "הנחיתי על הרחבת 16 מעברים, יש עבודות מואצות גם עבור רכב וגם להולכי רגל", אמר גלנט. "המעברים רנתיס, מזמוריה, איל, תרקומיא ועוד שהורחבו בחודשים האחרונים, ומעברים נוספים שכל מי שעובר בהם רואה את ההתרחבות".

אלקין השיב לו כי "שדרוגים זה חשוב, אבל כשאין כוח אדם, לכל היותר חצי מהמסלולים נשארים פתוחים. במעבר מכבים שיש בו 6 מסלולים, מעולם לא נפתחו יותר מ-3".

"במינוי של קצינים אף אחד מאיתנו לא שואל מה הדעה הפוליטית שלהם או אם יש להם או אין להם כיפה על הראש, או אם הם גרים ביישוב כזה או אחר", השיב גלנט לשאלתו של ח"כ אביחי בוארון (הליכוד), שלדבריו מערכת הביטחון ממנה קצינים ה"שבויים בקונספציה", וקבל על אי קידומו של תא"ל עופר וינטר. משה סעדה, אף הוא ממפלגתו של גלנט, התפרץ לתשובתו ואמר כי "ממשיכים למנות קצינים רכרוכיים השבויים בקונספציה".

גלנט, שנמנע ממענה לקריאות ביניים, איבד את קור רוחו. "אל תקרא למפקדי צה"ל רכורכיים", אמר לסעדה. "בזמן שאתה ישבת במשרדים ממוזגים הם סיכנו את נפשם יום ולילה", אמר גלנט. את תשובתו סיכם בהמשך בכך שהמינויים שאושרו יבוצעו, וכי הם מטעמים מקצועיים בלבד".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!