דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
27.7°תל אביב
  • 21.6°ירושלים
  • 27.7°תל אביב
  • 26.1°חיפה
  • 26.9°אשדוד
  • 25.4°באר שבע
  • 32.1°אילת
  • 28.9°טבריה
  • 22.1°צפת
  • 26.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

מאיימים לעתור: הנהגת ההורים והשלטון המקומי לוחצים לסיום המו"מ עם המורים

הנהגת ההורים הארצית ומרכז השלטון המקומי מאיימים בצעדים משפטיים נגד משרדי האוצר והחינוך, כדי שיובילו לסיום המו"מ עם ארגון המורים על הסכם שכר, ועיצומי הארגון הכוללים אי הזנת ציוני בגרות

בחינות בגרות. "משרד החינוך צריך להגיע לפתרון דחוף לטובת תלמידי ישראל"' (צילום אילוסטרציה: נועם רבקין פנטון/פלאש 90)
בחינת בגרות. הנהגת ההורים: "משרד החינוך צריך להגיע לפתרון דחוף לטובת התלמידים" (אילוסטרציה: נועם רבקין פנטון/פלאש 90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

הנהגת ההורים הארצית והשלטון המקומי מאיימים היום (רביעי) בצעדים משפטיים נגד משרד החינוך ומשרד האוצר, כדי לגרום להם לסיים את המו"מ עם ארגון המורים על הסכם שכר. לא ברור עוד באילו צעדים משפטיים מדובר. השלטון המקומי הוא מעסיקם של המורים החברים בארגון המורים, ולכן לכאורה צד במשא ומתן.

האיום הנוכחי אינו הצעד המשפטי הראשון שהנהגת הורים נוקטת בו בזמן המשא ומתן. באפריל האחרון הוגש מטעמה עתירה לבג"ץ בדרישה מהמדינה לסיים את המו"מ עם ארגון המורים, זאת בדומה לדרישתם כעת. בג"ץ דחה את העתירה, בטענה ש"לא מוצו ההליכים".

הנהגת ההורים ומועצת תלמידים פרסמו אתמול שרק 50% מכלל תלמידי התיכון קיבלו את ציוני הבגרות שלהם. הסיבה: כחלק מעיצומי מורי התיכונים, הנאבקים להסכם שכר חדש לאחר פקיעת הקודם לפני יותר משנתיים, הם הפסיקו להזין את ציוני הבגרות במערכת של משרד החינוך. מחצית התלמידים שכן קיבלו ציונים הם תוצאה של מורים שהפרו עיצומים אלו.

מהנהגת ההורים נמסר: "משרד החינוך הוא האחראי על חינוך התלמידים במדינת ישראל ולכן הוא זה שצריך להשתלט על האירוע, ולהגיע לפתרון דחוף לטובת תלמידי ישראל. משרד האוצר ומשרד החינוך צריכים להתחיל להתנהג כמבוגר אחראי ולהגיע לפתרון של הסכסוך מול המורים כדי להפסיק לגרור את ילדינו לתוך מאבק שהם לא צד לו". עוד נמסר כי הם קוראים לשר החינוך "להורות על הזנת הציונים לתלמידים בדחיפות, לפני מועדי ב' של בחינות הבגרות".

גם במועצת תלמידים הפנו את הביקורת למשרד החינוך: "אנחנו מצפים דווקא עכשיו מהמשרד להיות התמיכה שלנו. בין אם זאת בעיה טכנית או החלטה משרדית – זה משפיע על המצב הרגשי של התלמידים. התלמידים קוראים לפתרון בעניין, לסיום עיצומי ארגון המורים ולשחרור ציוני בחינות הבגרות בהקדם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!