דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
27.7°תל אביב
  • 21.6°ירושלים
  • 27.7°תל אביב
  • 26.1°חיפה
  • 26.9°אשדוד
  • 25.4°באר שבע
  • 32.1°אילת
  • 28.9°טבריה
  • 22.1°צפת
  • 26.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה במלחמה

הצעת החוק לתיעדוף משרתי מילואים במוסדות להשכלה גבוהה עברה בקריאה טרומית

ההצעה, שיזמה ח"כ קטי שטרית (ליכוד), מקודמת במטרה להעניק למשרתי מילואים העדפה מתקנת בהשכלה הגבוהה אם לימודיהם נפגעו בעקבות שירות מילואים

ח"כ קטי שטרית (צילום: הדס פארוש/פלאש 90)
ח"כ קטי שטרית. "החוק קיבל את תמיכת הממשלה באופן גורף" (צילום: הדס פארוש/פלאש 90)
אור גואטה

הצעת חוק "העדפה מתקנת למשרתי מילואים במוסדות להשכלה גבוהה" עברה אתמול (רביעי) בקריאה טרומית במליאת הכנסת ותעבור לדיונים בוועדות 

הצעת החוק של ח"כ קטי שטרית (ליכוד) מקודמת במטרה להעניק למשרתי מילואים העדפה מתקנת בהשכלה הגבוהה אם לימודיהם נפגעו בעקבות שירות מילואים, כאשר כיום ההעדפה ניתנת על רקע כלכלי-חברתי בלבד. 

"יידע כל משרת מילואים שמקריב את עצמו בהגנה על המולדת, כי המדינה מוקירה לו תודה ורואה בו נכס משמעותי", כתבה ח"כ שטרית לאחר אישור הצעת החוק. "דור הניצחון – מצדיעה לכם". 

נוסח החוק נועד לאפשר העדפה מתקנת אם הליך הקבלה של סטודנט ששירת במילואים נפגע בשל שירותו, וכן אם שירת 60 יום במהלך השנה בה נרשם ללימודים, אז יזכה להעדפה ברישום ובקבלה. לפי ההצעה, חלק מתקציבי המל"ג שמיועדים לסיוע לאוכלוסיות ייחודיות, בהן מיעוטים ומי שזכאים לסיוע על רקע כלכלי-חברתי, יוקצו לטובת הסיוע למשרתי מילואים.  

"החוק קיבל את תמיכת הממשלה באופן גורף", אמרה ח"כ שטרית ל'דבר', "תודות לתמיכתם של שר הביטחון יואב גלנט ושר החינוך יואב קיש, שכמוני רואים בחוק חובה מוסרית וערכית לדור הניצחון, טובי בנינו". 

את חוששת שיציבו תנאים לתמיכה בחוק בוועדות?
"המשרדים אשר תחתם חונה החוק, אינם צפויים להציב תנאים להעברתו. ייתכן שחברי הכנסת מהסיעות הערביות יביעו התנגדות מפני החשש לפגיעה במעמד ההעדפה המתקנת שהאוכלוסייה שלהם זכאית לו, ורק משום כך אני רואה מחויבות יתרה להעברת חוק ציוני ומוסרי זה". 

חברך לסיעה ח"כ משה סעדה אמר לאחרונה בוועדת חוץ וביטחון כי אכן נדרש שינוי חקיקה מהסוג הזה, לא רק כדי לחייב גיוס חרדים, אלא גם כדי להוקיר את המילואימניקים. את מצפה לסיוע ממנו או מח"כים אחרים ככל שהחוק יקודם בדיונים בוועדות השונות?
"אני מצפה מכל חברי הכנסת מסיעות הבית להתאחד ולהביע תמיכה בחוק שיתמרץ ויתמוך במילואימניקים. זו אמירה ערכית, ציונית ומוסרית שחייבת לקבל ביטוי בבית המחוקקים של מדינת ישראל, הבית שמקדש ומפאר את טובי בנינו שנלחמים עבורנו בעורף ובחזית". 

ההיקפים התקציביים שיידרשו כדי לעמוד בחוק כבר ידועים לך?
"ההיקפים התקציביים שנדרשים לטובת החוק יבואו לידי ביטוי בהכנה לקריאה ראשונה. בשל התמיכה הגורפת של שרי החינוך והביטחון אין לי ספק שהדבר נלקח בחשבון ואין מניעה לתקצב זאת". 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!