דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.5°תל אביב
  • 25.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 29.4°אשדוד
  • 28.3°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 24.9°צפת
  • 28.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

עדכונים שוטפים / אזעקות בגליל העליון; צה"ל ושב"כ חיסלו את סגן מפקד גדוד שג'אעיה בחמאס

דיווח: אופנוע הותקף על-ידי כטב"ם בדרום לבנון | מועצה אזורית הגליל העליון: תושבים השוהים בישובים המפונים מתבקשים לצמצם תנועה | לשכת רה"מ: "הדיווח על דיון באפשרות לסגת מציר פילדלפי - פייק ניוז" | רס"ר ולרי צ׳פונוב נהרג מפיצוץ כטב"מ אתמול בכברי | המשלחת שבה מקהיר לאחר כ-12 שעות מיציאתה לדיונים

  • לוחמי חטיבת הנח"ל בפעילות מבצעית ברפיח (צילום: דובר צה"ל)
    לוחמי חטיבת הנח"ל בפעילות מבצעית ברפיח (צילום: דובר צה"ל)
  • לוחמי חטיבת הנח"ל בפעילות מבצעית ברפיח (צילום: דובר צה"ל)
    לוחמי חטיבת הנח"ל בפעילות מבצעית ברפיח (צילום: דובר צה"ל)
  • ראש הממשלה נתניהו, יחד עם ראש המל״ל צחי הנגבי והמזכיר הצבאי האלוף אבי גיל (צילום: חיים צח / לע"מ)
    ראש הממשלה נתניהו, יחד עם ראש המל״ל צחי הנגבי והמזכיר הצבאי האלוף אבי גיל (צילום: חיים צח / לע"מ)
  • ולרי צ'פונוב ז"ל (צילום: דובר צה"ל)
    ולרי צ'פונוב ז"ל (צילום: דובר צה"ל)
  • חלק מכטב״ם נפץ שנחת בקיבוץ כברי בגליל המערבי (צילום: שימוש לפי סעיף 27א׳ לזכויות יוצרים)
    חלק מכטב״ם נפץ שנחת בקיבוץ כברי בגליל המערבי (צילום: שימוש לפי סעיף 27א׳ לזכויות יוצרים)
  • עשן בעקבות פיצוץ כטב״ם בקיבוץ כברי בגליל המערבי (צילום: כבאות והצלה)
    עשן בעקבות פיצוץ כטב״ם בקיבוץ כברי בגליל המערבי (צילום: כבאות והצלה)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

היום ה-280 למלחמה: צה"ל אישר הערב (שישי) כי מטוסי קרב תקפו מוקדם יותר היום תשתיות טרור, עמדת תצפית ומבנה צבאי של חיזבאללה במרחבים רמיה, אל ג'יבין, טיר חרפא וכפר כילא. בעקבות האזעקות במטולה ובמרגליות, נמסר מצה"ל כי "כמה שיגורים נפלו בשטחים פתוחים. אין נפגעים".

חיל האוויר תקף הבוקר בדרום סוריה בתגובה לירי מרמת הגולן. הבוקר הותר לפרסום שחייל המילואים רס"ר ולרי צ׳פונוב נהרג אתמול כתוצאה מפגיעת כטב"מ בסמוך לקיבוץ כברי שבגליל המערבי.

ראש השב"כ רונן בר שב היום משיחות המשא ומתן בקהיר, כ-12 שעות לאחר שיצא לשם בתום עדכון מראש המוסד דדי ברנע, שהשתתף בישיבת הקבינט המדיני ביטחוני בה הדהד את מסריו של ראש הממשלה נתניהו, ואמר כי "צריך להגביר את הלחץ בעזה" על מנת להגיע להישגים במשא ומתן להחזרת כלל החטופים.

לשכת ראש הממשלה התייחסה לדיווח בסוכנות הידיעות רויטרס, שלפיו ישראל דנה באפשרות לסגת מציר פילדלפי, ומסרה כי מדובר ב"פייק ניוז מוחלט". לפי הלשכה, ראש הממשלה בנימין נתניהו "עומד על כך שישראל תישאר בציר פילדלפי. כך הנחה את צוותי המשא ומתן, הבהיר זאת לנציגי ארה"ב השבוע, ועדכן על כך אמש את הקבינט".

הסיקור החי הסתיים.
ניתן לקרוא את הסיקור כפי שהיה

צה"ל תקף מבנים צבאיים ותשתיות טרור של חיזבאללה במרחב א-טייבה ובמרחב כפר כילא בדרום לבנון

 

 

 

 

צעיר בן 25 אותר ללא רוח חיים ברחוב הגולן בנתניה

מזק"א נמסר, כי מתנדבי הארגון סייעו לכוחות מז״פ שפעלו במקום. 

 

פיצוץ אירע בדרום הגולן בעקבות נפילה בשטח פתוח באזור צומת דליות, ללא אזעקות ביישובים

מהמועצה האזורית גולן נמסר כי הירי בוצע מכיוון סוריה. "במקום התפתחה שריפה, צוותי כבוי בדרכם למקום", נמסר עוד.

 

צה"ל תקף מטרת טרור ממנה זוהה השיגור לעבר רמת הגולן

במהלך הלילה צה״ל תקף עמדה צבאית במרחב תסיל שבדרום סוריה בתגובה לשיגור שזוהה אמש  לעבר דרום רמת הגולן ונפל בשטח פתוח, אין נפגעים.

הפסקת חשמל במטולה בעקבות פגיעת טילים

אזעקה באדמית

אזעקה באביבים

צה"ל חיסל מחבלים ברפיח ואמצעי לחימה במרכז הרצעה

דובר צה"ל פרסם כי אוגדה 162 חיסלה מחבלים רבים בקרבות פנים אל פנים ברפיח ביממה האחרונה, והשמידה מהאוויר תשתיות טרור באזור. כוחות מאוגדה 99 איתרו במרכז הרצועה מחרטות לייצור אמצעי לחימה וכספי טרור רבים, ולוחמים מהאוגדה חיסלו מחבלים שהיוו איום על הכוחות בשטח.

בנוסף, כלי טייס של חיל האוויר תקפו מטרות טרור באזור בית חאנון, שממנו זוהו שיגורים אמש שנפלו בשטחים פתוחים בלכיש, ללא נפגעים

חברת החשמל תפתח ביום ראשון בתרגיל בן 5 ימים

ברקע החשש ממלחמה בצפון: חברת החשמל תפתח ביום ראשון בתרגיל בן 5 ימים – שידמה "תרחישי פגיעה בתחנות משנה של הרשת והפסקות חשמל באזורים נרחבים.  עובדי החברה יבצעו העמסה, שינוע פריקה וחשמול של תחנות חירום חלופיות לטובת אספקת חשמל סדירה".

המשלחת הישראלית למו"מ בנושא עסקה שבה מקהיר

המשלחת, בהשתתפות ראש השב"כ רונן בר, יצאה אתמול בלילה ושבה בשעות האחרונות לאחר דיוני משא ומתן קצרים, בהמשך לדיונים בהם השתתף ראש המוסד דדי ברנע בקטאר.

צבע אדום בכרם שלום

צה"ל: האזעקה בכרם שלום, מדובר בזיהוי שווא

לשכת ראש הממשלה: הדיווח שישראל דנה באפשרות לסגת מציר פילדלפי הוא פייק ניוז

לשכת ראש הממשלה הודיעה כי "הדיווח בסוכנות הידיעות ״רויטרס״, לפיו ישראל דנה באפשרות לסגת מציר פילדלפי, הינו פייק ניוז מוחלט. ראש הממשלה עומד על כך שישראל תישאר בציר פילדלפי. כך הנחה את צוותי המשא-ומתן, הבהיר זאת לנציגי ארצות-הברית השבוע, ועדכן על כך אמש את הקבינט".

דיווח בעזה: 4 עובדי סיוע נהרגו בתקיפת מחסן ליד רפיח

הפלסטינים טוענים כי ארבעה עובדים מארגוני סיוע בינלאומיים נהרגו בתקיפות אוויריות של מחסן המכיל סיוע הומניטרי באזור אל-מוואסי שמצפון-מערב לרפיח.

דיווח בלבנון: אופנוע הותקף על-ידי כטב"ם בדרום המדינה

רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה כי אופנוע הותקף על-ידי כטב"ם בעיירה אל-מארי שבדרום לבנון. במדינה דווח גם על תקיפות נוספות, בין היתר בכפר כילא ובטיר חרפא.

צה"ל ושב"כ: חיסלנו את סגן מפקד גדוד שג'אעיה בחמאס

צה"ל, בהכוונה מודיעינית של שב"כ ואמ"ן חיסל באמצעות מטוס קרב את סגן מפקד גדוד שג'עאיה של ארגון הטרור חמאס, המחבל, אימן שוידח. כך מפרסם אחר הצהריים (שישי) דובר צה"ל.

המחבל שחוסל – אימן שוידח, סגן מפקד גדוד שג'עאיה בחמאס (צילום: דובר צה"ל)
המחבל שחוסל – אימן שוידח, סגן מפקד גדוד שג'עאיה בחמאס (צילום: דובר צה"ל)

אימן שימש בעברו כבכיר במטה המבצעים של ארגון הטרור חמאס והיה מעורב בהכוונת הטבח ב-7 באוקטובר. במהלך המלחמה השתתף בלחימה בגדוד שג׳אעיה והכווין מתווי טרור רבים למול כוחותינו.

יחד עם אימן חוסל מפקד פלוגה בגדוד שג'אעיה, המחבל, עבאדה אבו הין שהיה מחבל ותיק בגדוד שלקח חלק משמעותי בלחימה. בנוסף, במסגרת הפעולה של אוגדה 98 במרחב שג'אע׳יה חוסלו למעלה מ-150 מחבלים נוספים.

אזעקות במושב מרגליות בגליל העליון

אזעקות במטולה

ההתרעות במרגליות: זוהו חמישה שיגורים שנפלו בשטחים פתוחים, לא ידוע על נפגעים בגוף

אזעקות בקיבוץ משגב עם בגליל העליון

צה"ל מאשר: תקפנו מחבל חיזבאללה ותשתיות טרור בדרום לבנון

על רקע הדיווחים על תקיפות בדרום לבנון, דובר צה"ל אישר הערב (שישי) כי מטוסי קרב תקפו מוקדם יותר היום תשתיות טרור, עמדת תצפית ומבנה צבאי של חיזבאללה במרחבים רמיה, אל ג'יבין, טיר חרפא וכפר כילא. עוד נמסר כי כוחות אוגדה 210 זיהו מחבל של ארגון הטרור שפעל במרחב רשיא אל-פוחר, שממנו בוצעו שיגורים לעבר הגולן במהלך השבוע האחרון. מיד לאחר מכן, כלי טיס תקף את המחבל.

בעקבות האזעקות במטולה ובמרגליות, נמסר מצה"ל כי "כמה שיגורים נפלו בשטחים פתוחים. אין נפגעים".

שר החוץ כ"ץ: מדינה כמו טורקיה, שתומכת ברוצחי ואנסי החמאס, לא צריכה להיות חברה בנאט"ו

שר החוץ ישראל כ"ץ תקף את נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן בפוסט שפרסם בחשבון ה-X שלו, שבו כתב כי "ארדואן הכריז בוועידת נאט"ו שהוא לא יאפשר לברית הצבאית לשתף פעולה עם ישראל. ארדואן, קודם כל אתה לא קובע כלום, ומעבר לכך, מדינה כמו טורקיה, שתומכת ברוצחי ואנסי החמאס ובציר הרשע האיראני, לא צריכה בכלל להיות חברה בנאט"ו. אתה מבייש את מורשת אטאטורק".

הירי למטולה: נזק נגרם ל-4 בתים פרטיים, שריפה פרצה באזור

מזכ"ל האו"ם: "אין אלטרנטיבה לאונר"א, קורא לכולם להגן עליה בכל דרך"

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש אמר כי "אין אלטרנטיבה לאונר"א" – סוכנות הסעד של האו"ם לפליטים הפלסטינים. במקביל, 118 מדינות הביעו תמיכה בסוכנות. הכרזתו של גוטרש מגיעה לאחר שצה"ל חשף תיעוד מהפשיטה על מתחם גדול של אונר"א בעיר עזה, שבו נעצרו עשרות מחבלים ואותרו מרכזי גיוס של חמאס ומפעלים קטנים לייצור אמצי לחימה. "אני קורא לכולם להגן על אונר"א, על אנשיה ועל המנדט שלה – כולל באמצעות מימון", אמר גוטרש.

מטה משפחות החטופים לנתניהו: "מזועזעים מההתנהלות, עכשיו תורך לעמוד מאחורי העסקה ששמת על השולחן"

על רקע הדיווחים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו פועל "לתקוע" את המו"מ לעסקת החטופים, ממטה המשפחות נמסר כי "אנחנו זועקים ומזועזעים מההתנהלות חסרת האחריות שעלולה לגרום לפספוס הזדמנות שייתכן שלא תחזור לעולם. זה עכשיו או לעולם לא. עד שכולם יתעשתו ויעבדו יחד, אולי כבר לא יהיה את מי להחזיר. אנחנו מחכים ליקירים שלנו 284 ימים ולילות. כל דקה היא נצח עבורנו וכל שנייה היא גהנום בשבילם. אנו פונים לראש הממשלה: אנו עומדים מאחורי עסקת נתניהו. עכשיו תורך לעמוד מאחורי העסקה ששמת על השולחן".

שריפה פרצה במטולה מפגיעת טיל נ"ט, צוותי כיבוי וכיתת הכוננות בלמו את התפשטותה

שריפה פרצה במטולה מפיצוץ טיל נ"ט שפגע בבית ביישוב. שלושה צוותי כיבוי שהוזנקו למקום סייעו לאנשי כיתת הכוננות בכיבוי האש שפרצה במחסן הבית, ובלמו את התפשטותה לבתים הסמוכים.

צה"ל תקף תשתיות טרור ועמדת תצפית של חיזבאללה

דובר צה"ל: מטוסי קרב תקפו מוקדם יותר היום מבנה צבאי, תשתיות טרור ועמדת תצפית של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים כפר כילא, א-טייבה ואל-חיאם שבדרום לבנון.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!