דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
27.7°תל אביב
  • 21.6°ירושלים
  • 27.7°תל אביב
  • 26.1°חיפה
  • 26.9°אשדוד
  • 25.4°באר שבע
  • 32.1°אילת
  • 28.9°טבריה
  • 22.1°צפת
  • 26.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
החטופים והנעדרים

ראש המוסד על עסקת חטופים: ככל שהצבא יעבוד חזק ואגרסיבי יותר בעזה, כך נצליח במשא ומתן

לפי דיווחים, הדברים נאמרו בישיבת הקבינט שנערכה אמש (ה') בין חזרתו של דדי ברנע מקטאר ליציאתו של ראש השב"כ רונן בר להמשך שיחות בקהיר | המוסד: "ברנע עומד מאחורי עיקרון החזרה למלחמה כדי להשיב את כלל החטופים, כולל הגברים והחיילים בשלב השני"

ראש המוסד דדי ברנע (מימין) וראש השב"כ רונן בר (צילום: יונתן שאול/פלאש90)
ראש המוסד דדי ברנע (מימין) וראש השב"כ רונן בר (צילום: יונתן שאול/פלאש90)
אור גואטה

ראש המוסד דדי ברנע קורא להגביר את הלחץ הצבאי בעזה במטרה להחזיר את כל החטופים. לפי דיווח ב-Ynet אמר אמש (חמישי) ברנע כי "בלי הסעיפים שרה"מ מתעקש עליהם לא נוכל לחדש את המלחמה, לא ננצח ולא נחזיר את הגברים והחללים", אמר ברנע בישיבת הקבינט המדיני ביטחוני לאחר שחזר משיחות המשא ומתן בקטאר.

מדבריו של ברנע ניתן להבין כי השלב השני בעסקה, בו לפי דיווחים אמורים להשתחרר הגברים הצעירים והחיילים, לא יצא לפועל אם לא יופעל לחץ צבאי משמעותי שיביא לריכוך העמדות של חמאס.

"בלי העבודה של צה"ל והכוח שאנחנו מפעילים בעזה לא היינו מגיעים לכלום", אמר ברנע לפי הדיווח. "ככל שהצבא יעבוד יותר חזק ואגרסיבי בעזה, כך נצליח יותר במשא ומתן. צריך להגביר את הלחץ בעזה".

מלשכת ראש המוסד נמסר כי ברנע "התייחס בדבריו לעובדה כי התמרון הצבאי העצים ברצועה היה אפקטיבי בקידום ופתיחת משא ומתן, וכי הוא עומד מאחורי עקרון החזרה למלחמה על מנת להשיב את כל החטופים, כולל הגברים והחיילים בשלב השני".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אתמול (חמישי) בטקס סיום קורס קצינים בבה"ד 1 לקווים האדומים מבחינתו למתווה עסקת חטופים. "כל מתווה חייב לאפשר לישראל לחזור להילחם עד להשגת כל מטרות המלחמה; לא נאפשר הברחת נשק לחמאס ממצרים, בראש ובראשונה על-ידי שליטה ישראלית בציר פילדלפי ובמעבר רפיח; לא נאפשר את חזרתם של מחבלים חמושים, וכניסת אמצעי לחימה, לצפון הרצועה", אמר נתניהו והוסיף "אני עומד על כך, שכבר בשלב הראשון של המתווה, מספר מקסימלי של חטופים חיים ישוחרר".

בתוך כך, ראש השב"כ רונן בר יצא אמש לקהיר לטובת המשך שיחות המשא ומתן, על בסיס ההתקדמות של ראש המוסד בשיחות בקטאר. "רואים התקדמות במו״מ לשחרור חטופים, יש אפשרות שיושג הסכם אבל אי אפשר להבטיח את זה" היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית ג'ייק סאליבן, אמר בתדרוך עיתונאים, "לדעתנו כל המחלוקות שנותרו ניתנות לפתרון וצריכות להיפתר. המצב חיובי יותר היום משהיה בחודשים האחרונים".

חמאס האשים את ישראל בחוסר מוכנות להתקדם לעבר עסקה. "עד עתה המתווכות לא הודיעו לנו על שום דבר חדש בנוגע למשא ומתן להפסקת אש", נכתב בהודעת חמאס. "ישראל ממשיכה במדיניות הדחייה והניסיון להרוויח זמן במטרה להכשיל את סבב המשא ומתן הזה כשם שהוא עשה בסבבים קודמים וזה לא יעבוד על העם שלנו וההתנגדות שלו".

עינב צנגאוקר, אמו של מתן החטוף בעזה וממובילות מחאת משפחות החטופים, הגיבה לדברי נתניהו ולדיווחים: "ראש הממשלה שוב תוקע מקלות בגלגלי העסקה ועלול למנוע ממני לראות את מתן", אמרה צנגאוקר בסרטון שהעלתה מצעדת המשפחות לירושלים. "השיטה אותה שיטה: בבוקר מודיעים על התקדמות ועל משלחת, ובערב הוא חוזר לסורו ומטרפד. נראה שהוא החליט לוותר על הילד שלי ועל שאר החטופים וכבר מכין את הקרקע לקרב ההאשמות. אנחנו אומרים לנתניהו – גם אתה יודע שזו ההזדמנות האחרונה לעסקה שתציל חיים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!