דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
27.7°תל אביב
  • 21.6°ירושלים
  • 27.7°תל אביב
  • 26.1°חיפה
  • 26.9°אשדוד
  • 25.4°באר שבע
  • 32.1°אילת
  • 28.9°טבריה
  • 22.1°צפת
  • 26.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

הסתדרות הגמלאים נגד החלטת עיריית ת"א להפחית בחצי את ההנחה בארנונה: "עזות מצח וחוצפה"

גמלאי מרחב תל אביב יפגינו ביום שלישי לאחר שהעירייה הפחיתה את השיעור ההנחה מ-25% ל-12.5% ללא הודעה מוקדמת | יו"ר הסתדרות הגמלאים שמוליק מזרחי: "חוששים גם מתקדים מסוכן. אם עיריית תל אביב הגדולה עושה את זה- למה שלא כל שאר הערים ילכו בעקבותיה?"

יו"ר הסתדרות הגמלאים, שמוליק מזרחי, בהפגנת ההסתדרות נגד יוקר המחיה בתל אביב (צילום ארכיון: הדס יום טוב)
יו"ר הסתדרות הגמלאים, שמוליק מזרחי, בהפגנת ההסתדרות נגד יוקר המחיה בתל אביב (צילום ארכיון: הדס יום טוב)
הדס יום טוב

הסתדרות הגמלאים במרחב תל אביב יוצאת במאבק נגד החלטת עיריית תל אביב להפחית בחצי את שיעור ההנחה בארנונה שקיבלו גמלאים, הוריים עצמאיים (חד הוריים) ועולים חדשים המוגדרות לפי העירייה כאוכלוסיות מוחלשות, שיצאה לפועל החודש.

"זו עזות מצח וחוצפה שדווקא העיר העברית הראשונה באה לפגוע בגמלאיה", אומר ל'דבר' שמוליק מזרחי, יו"ר הסתדרות הגמלאים על החלטת העירייה שהורידה את שיעור ההנחה בארנונה לגמלאים תושבי תל אביב מ-25% ל-12.5%.

"גם בתקופות קשות לא פחות לא נגעו בהטבה הזו לגמלאים, וגם הפעם אנחנו חושבים שאין שום סיבה, וודאי לא לעיריית תל אביב יפו, לגעת בהטבה הזו ולקצץ אותה ב-50%, ודאי כאשר כולנו מתמודדים עם עליות המחירים, ומעבר לפינה יש גם עלייה נוספת בארנונה". מזרחי מוסיף שביום שלישי הקרוב יצאה הסתדרות הגמלאים במרחב תל אביב להפגנה מול עיריית תל אביב.

ההנחה בארנונה בשיעור של 25% ניתנת כיום לגמלאים בכל הרשויות בישראל עד 100 מטרים למגורים (אם ביתם גדול מ-100 מטרים, עד המטר ה-100 ניתנת ההנחה, וכל מטר מעבר ל-100 מטרים מחויב בתשלום מלא). משמע, זכאי לה כל מי שהגיע לגיל הפרישה, בכל הרשויות המקומיות בישראל, ללא מבחני הכנסה.

רון חולדאי ראש עיריית תל אביב-יפו (צילום: מרים אלסטר פלאש90)
רון חולדאי ראש עיריית תל אביב-יפו (צילום: מרים אלסטר פלאש90)

"ההנחה הזו ניתנת לכולם, זה היה הישג חשוב מאוד עבור הגמלאים שמקל עד היום על עשרות אלפי אנשים שמתקשים לשלם", מסביר מזרחי. "אנחנו חוששים גם מתקדים מסוכן. אם עיריית תל אביב הגדולה עושה את זה- למה שלא כל שאר הערים ילכו בעקבותיה? ככה יפגעו גם כל הגמלאים במדינה. עד שהגמלאים הצליחו להשיג הטבה כלשהי, שחלה בכל הרשויות, לקחת אותה זה נזק בלתי הפיך. אנחנו מצפים מהעירייה החזקה בישראל לתת לגמלאים גם יותר, בטח שלא לקצץ במעט שכבר ניתן".

ממרום גילו וניסיונו, מזרחי מספר שגם בתקופות קשות לא פחות, ואפילו הרבה יותר, בשום מקום לא העזו לקצץ אצל האזרחים המוחלשים ביותר. "היו תקופות קשות יותר של עיריית תל אביב. היו תקופות שלא שילמו שכר לעובדים. אבל לא פגעו בתושבים ובטח שלא בגמלאים, שבנו את העיר הזו ואת המדינה הזו. יש קושי, יש גרעון, נכון. אבל לא שמעתי על קיצוץ בתקנים בעירייה או בשכר של בכירים בעירייה לאור הקושי- רק בתושבים, ועוד אלה המוחלשים ביותר. מבחינתנו זה לא מקובל. אנחנו קוראים לראש העיר ולמועצת העיר לחזור בהם ולמנוע את הקיצוץ הזה".

תגובת עיריית תל אביב-יפו: "ראשית נציין כי העלאת תעריפי הארנונה היא בהתאם לטייס האוטומטי, שאת שיעורו חוקק משרד הפנים. עם זאת, על אף העלייה, תעריף הארנונה למ"ר בעיר תל אביב-יפו הוא מהנמוכים מבין הערים הגדולות, כפי שאמרנו לא מכבר, וגם ההשקעה העירונית בתושב היא מהגבוהות במדינה".

"באשר לצמצום ההנחה לאזרחים ותיקים- הנחה זו, כמו גם הנחת הורה עצמאי ועולה חדש, ניתנת על בסיס קריטריונים שאינם קשורים למצב כלכלי/ סוציואקונומי, כך שנוצר עיוות המאפשר גם למי שהכנסתו גבוהה לקבלן", הוסיפו בעירייה. "בהתאם לכך, הוחלט להפחית את תעריפי המקסימום שנתנו עד כה בהנחות אלו. נדגיש כי ככל ואוכלוסייה זו עומדת בקריטריונים המזכים בהנחה לפי מבחן הכנסה, היא תהיה זכאית לקבל את ההנחה הגבוהה בהתאם למבחן הכנסה כפי שהיה נהוג עד כה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!