דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
27.7°תל אביב
  • 21.6°ירושלים
  • 27.7°תל אביב
  • 26.1°חיפה
  • 26.9°אשדוד
  • 25.4°באר שבע
  • 32.1°אילת
  • 28.9°טבריה
  • 22.1°צפת
  • 26.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ברבורה קרייצ'יקובה אלופת ווימבלדון לראשונה בקריירה: "אף אחד לא האמין שאזכה"

הצ'כית המדורגת 32 בעולם ניצחה את ג'סמין פאוליני האיטלקיה (7 בעולם) 2:6, 6:2, 4:6 | קרייצ'יקובה: "זה ממש קשה להסביר את מה שאני מרגישה עכשיו, עמדה מולי יריבה שעשתה דרך מדהימה. זה היום המאושר בחיי"

ברבורה קרייצ'יקובה הצ'כית, מוכתרת לאלופת טורניר ווימבלדון (צילום: AP/Kirsty Wigglesworth)
ברבורה קרייצ'יקובה הצ'כית, מוכתרת לאלופת טורניר ווימבלדון (צילום: AP/Kirsty Wigglesworth)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ברבורה קרייצ'יקובה הוכתרה הערב (שבת) כאלופת ווימבלדון, אחרי שניצחה את ג'סמין פאוליני 2:6, 6:2, 4:6 במגרש המרכזי בלונדון. עבור השתיים זה היה הגמר ראשון אי-פעם בווימבלדון, כאשר קרייצ'יקובה (32 בעולם, צ'כיה) כבר זכתה להניף תואר גראנד סלאם בעבר (רולאן גארוס 2021). זוהי גם הזכייה השנייה ברציפות של טניסאית צ'כית אחרי שב-2023 עשתה זאת בת ארצה – מרקטה וונדרואושובה.

קרייצ'יקובה הגיעה למעמד כסוס השחור בטורניר, ואחרי שהפתיעה בחצי הגמר השני את המדורגת רביעית בעולם ואלופת ווימבלדון מ-2022 – ילנה ריבאקינה, שהייתה הפייבורטית לזכייה בתואר.

"זה לא להאמין מה שקרה הערב, זה היום המאושר בחיי", אמרה קרייצ'יקובה בסיום. "זה ממש קשה להסביר את מה שאני מרגישה עכשיו, עמדה מולי יריבה שעשתה דרך מדהימה בתוך תקופה מאוד קצרה ואני מברכת אותה על כך. ברגעים הקשים אתה ממשיך למרות שהדברים לא הולכים כמו שאת מצפה, זה היה משחק קשה, ואני נהניתי ממנו, ואני סופר שמחה שאני פה עם הצלחת".

"אף אחד לא האמין שאזכה", המשיכה האלופה הטרייה. "המשחק הראשון היה ממש קשה עבורי. ועוד חזרתי מפציעה ובכלל העונה התחילה בצורה מאוד לא אידיאלית מבחינתי. זה באמת מדהים שאני עומדת פה".

פאוליני (7 בעולם) הגיעה למעמד כפיינליסטית של רולאן גארוס (שם הפסידה לאיגה שוויונטק) ואחרי שניצחה בתום חצי הגמר הנשים הארוך בתולדות בטורניר (שעתיים ו-51 דקות) יריבה צ'כית אחרת – דונה וקיץ' (37 בעולם) 6:2, 4:6, 6:7. ניצחון היה יכול להעניק לה תואר גראנד סלאם ראשון בקריירה.

"הקהל היה מדהים, זכיתי לתמיכה אדירה מהקהל", אמרה האיטלקיה בסיום. "זאת זכות גדולה לשחק במגרש הזה, אני מאוד מקווה להגיע לגמר נוסף. אני עצובה אבל נהניתי מכל רגע, ומודה לכל מי שהפך את הטורניר הזה לאפשרי".

פתיחת המשחק הייתה במעמד צד אחד כאשר הצ'כית רשמה שבירה וניצחון במשחקון ההגשה הראשון שלה. פאוליני מנגד הסתפקה בנקודת משחק אחת בלבד. המשחקון השלישי נתן תקווה עם סימני התעוררות ראשונים של האיטלקיה בזכות דרופ-שוט נהדר (וטעויות של היריבה), בסופו צימקה ל-2:1. אבל התגובה של קרייצ'יקובה הייתה קטלנית עם שבירה שנייה במשחק, בריחה ל-2:6 וניצחון במערכה בתוך 35 דקות.

במערכה השנייה המגמה התהפכה. פאוליני רשמה שבירה ראשונה במשחק ושמרה על משחקוני ההגשה שלה בדרך ל-0:3. קרייצ'יקובה שראתה את המומנטום בורח לה, הצליחה לחזור משתי נקודות שבירה וניצחה משחקון ראשון במערכה בדרך ל-1:3. האיטלקיה בתגובה שמרה בהמשך על ההגשות שלה וניצחה 2:6.

במערכה השלישית משחק מאוזן יותר ולאחר שישה משחקונים התוצאה עמדה על 3:3. אולם אז הגיעה בריחה של קרייצ'יקובה, שרשמה שבירה ראשונה בדרך ל-3:5, כשהיא במרחק משחקון מניצחון במשחק ובאליפות. פאוליני אומנם נתנה פייט, צימקה במשחקון נוסף אבל הצ'כית סגרה את הסיפור.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!