דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.5°תל אביב
  • 25.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 29.4°אשדוד
  • 28.3°באר שבע
  • 33.9°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 24.9°צפת
  • 28.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

נתניהו: ״אין ודאות שחיסלנו את דף וסגנו, נגיע לכל צמרת חמאס״

ראש הממשלה דיבר בשידור חי לראשונה זה יותר מ-3 חודשים, והתייחס לניסיון החיסול של ראש הזרוע הצבאית של ארגון הטרור ברצועה: ״רב מרצחים והמתכנן של 7 באוקטובר״ | עוד אמר: ״לא זז מילימטר ממתווה ביידן״

ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים (צילום: דודו בכר/פול)
ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים (צילום: דודו בכר/פול)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הערב (שבת) מסיבת עיתונאים בקריה בתל אביב,  לאחר יותר משלושה חודשים שבהם נמנע מלשאת דברים לציבור בשידור חי.

נתניהו אמר: "ישראל תקפה בעזה בכוונה לסכל את מוחמד דף. עדיין אין ודאות שהם חוסלו. הוא רב מרצחים, מספר 2 בשרשרת הפיקוד. הוא המתכנן של טבח 7 באוקטובר. אמש בחצות רציתי לדעת שלושה דברים. רציתי לדעת שעל פי המודיעין אין בסביבתם חטופים, את היקף הנזק האגבי ואת סוג החימושים. כשקיבלתי תשובות שהניחו את דעתי, נתתי את ברכתי לפעולה. הצלחה זו תשחרר את המזרח התיכון מרבי המרצחים הללו".

"הדפנו את הלחצים הרבים לסיים את המלחמה לפני השגת יעדיה. קבעתי בראשית המערכה שמרצחי חמאס הם בני מוות. חיסול בכירי חמאס מקדם את השגת מטרותינו – גם חיסול חמאס, גם שחרור חטופים וגם שולח מסר מרתיע לשלוחיה של איראן ואיראן עצמה.

"מדינת ישראל ניצבת בפני איום קיומי מאז 7 באוקטובר. לא רק הגרעין האיראני אלא איראן מבקשת לחנוק אותנו בטבעת חנק של אש טילים מגרורותיה. הניצחון על חמאס הוא תנאי ראשון והכרחי לניצחון על כל ציר הרשע של איראן לכן אסור לנו לוותר על הניצחון".

עוד אמר נתניהו: "רבים שואלים מתי תסתיים המלחמה והתשובה שלי היא שרק כשיושגו כל יעדי המלחמה. בשבועות האחרונים אנחנו מזהים סדקים בחמאס. תחת עוצמת המהלומות שאנחנו מנחיתים אנחנו רואים שינוי וחולשה. גם המבצע היום תורם לזה, יהיו תוצאותיו אשר יהיו".

"אנחנו נמשיך להלום במחבלים בעוצמה חסרת תקדים עד שיובסו לחלוטין. כוחותינו מתקדמים בנחישות בכל רחבי עזה אנחנו מגיעים לכל מקום ממנו יצאו המחבלים ב-7 באוקטובר. 120 מאחינו ואחיותינו עדיין בשבי חמאס הם בראש מעייננו בכל החלטה שאנחנו מקבלים. יש לנו מחויבות מוסרית להחזיר את כולם הביתה. רק באמצעות המשך הלחץ הכפול נשיג את שחרורם של כל החטופים הנותרים".

הוא הוסיף: "בניגוד לתדרוכים אינסופיים של גורמים עלומים, אני אומר – אני לא זז מילימטר ממתווה ביידן. אני לא מוסיף תנאים ולא גורע תנאים, אבל אני גם לא נותן לחמאס להכניס שינויים. חמאס ביקשו להכניס 29 שינויים. אני עומד על 4 תנאים: המשך המלחמה עד השגת כל יעדיה, מניעת הברחות למצרים, מה שמחייב שליטה שלנו בפילדלפי ומעבר רפיח, מניעת חזרת חמושים לצפון הרצועה, ואני עומד על כך שנחזיר כמה שיותר חטופים חיים בשלב הראשון של המתווה".

ראש הממשלה אמר עוד: "למשפחות החטופים אני רוצה לומר: אנחנו לא מוותרים על אף אחד. אני לא מוותר על אף אחד. אם נעמוד אחתו על העקרונות הללו, נשיג הסכם שיחזיר את חטופינו ולהמשיך במלחמה עד הניצחון".

על השאלה אם יש ודאות שלא היו חטופים בסביבה שהותקפה חזר נתניהו על כך שבהערכות המודיעין לא היתה כל אינדיקציה שיש חטופים במקום. "זה תואם את המדיניות שלנו בפעילות המבצעית שלנו לוודא כמיטב יכולתנו שכשאנחנו פועלים אין חטופים באזור הפעולה", אמר נתניהו.

בעניין מניעת התקדמות ועיכובים שמייחסים לנתניהו אמר ראש הממשלה: "כל הזמן אומרים התקדמות. יודעים למה היתה התקדמות? כי במשך חודשים הלחץ הצבאי לא היה מספיק חזק, ואני חשבתי שאנחנו חייבים להיכנס לרפיח והיה לחץ בינלאומי עצום ואמריקני לא להיכנס לרפיח, היה גם צמצום באספקת הנשק. ואמרתי לנשיא ביידן אין לנו ברירה, אנחנו ניכנס לרפיח, כי אם נשאיר את חמאס שם גם לא נקבל חטופים וגם לא ננצח את חמאס. ונכנסנו לרפיח, כבשנו את צור פילדלפי, הרגנו 900 מחבלים ופתאום דברים מתחילים לזוז. חמאס רצה שבשלב הראשון נתחייב שבשלב השני תסתיים המלחמה, ואמרתי לא. השילוב של הלחץ הצבאי שבא בעקבות ההתעקשות שלי להיכנס פנימה – נכנסנו, והיו גם שטענו שלא צריך להתעקש. אם יש התקדמות כלשהי ושינוי במצב זה נובע משילוב בין לחץ צבאי חזק ועמידה על התנאים שלנו".

בתשובה לשאלה מדוע לא עודכנו האמריקנים טרם החיסול: "האמריקנים יודעים שזו המדיניות שלנו, וזו המדיניות שלהם, אבל למה שנסתכן שמשהו ידלוף החוצה – מוחמד דף וסגנו ירדו לתת קרקע וההזדמנות הזו ירדה. אנחנו מעדכנים את האמריקנים מתי שצריך ומתי שלא לא".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!