דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
27.7°תל אביב
  • 21.6°ירושלים
  • 27.7°תל אביב
  • 26.1°חיפה
  • 26.9°אשדוד
  • 25.4°באר שבע
  • 32.1°אילת
  • 28.9°טבריה
  • 22.1°צפת
  • 26.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תרבות ומורשת

אנימיקס 2024: נועה ארגמני וסיפורי גבורה מ-7 באוקטובר

הפסטיבל הבינלאומי לאנימציה, קומיקס וקריקטורות חוזר עם התייחסות מאוירת לאירועי 7 באוקטובר, ציון 20 שנה לסדרה הישראלית 'מ.ק 22', 25 שנים לבובספוג ותחרות אנימציה בינלאומית

איור של נוסקו מתוך פרויקט 'עפרונות ברזל'
איור של נוסקו מתוך פרויקט 'עפרונות ברזל'
אורן דגן

הפסטיבל הבינלאומי 'אנימיקס תל אביב' לאנימציה, קומיקס וקריקטורה ייערך השנה בפעם ה-24 בסינמטק תל אביב. הפסטיבל יתמקד הפעם ביצירות שעוסקות באירועי 7 באוקטובר והמלחמה המתמשכת בעזה. הדיווחים הקשים, העדויות ועלילות הגבורה מקבלים ביטוי בשפתם האמנותית של אנימטורים, קומיקסאים ומאיירים שישתתפו בפסטיבל.

בפסטיבל יושק ספר הקומיקס 'בלב ה–7 באוקטובר' – ספר אנתולוגיה שכולל איורים של 12 אמני קומיקס ל-12 סיפורי גבורה מאירועי היום. אמנית המנגה (קומיקס יפני) מאקוטו טאנאקה, שיצרה חוברת מאנגה חטיפתה של נועה ארגמני, תגיע מטוקיו ותתארח בפסטיבל, בשיתוף שגרירות יפן. טאנאקה תספר על היצירה ותציג מבחר מעבודותיה, שחלקן משלבות את השפה העברית.

יצירות שנוצרו תוך כדי המלחמה בעזה, ונועדו להנצחת סיפורי המלחמה, יוצגו באירוע בשם 'עפרונות ברזל'. באירוע יתארח איש קיבוץ בארי חיים ילין, שבעבר כיהן כח"כ וכן עמד בראש המועצה האזורית אשכול. באירוע אחר, ילין, שגדל בארגנטינה, ישוחח עם הקריקטוריסט מישל קישקה על סדרת הקומיקס 'מפאלדה' של המאייר הארגנטינאי קינו, ועל הקשר בין גיבורת הקומיקס הארגנטינאית לאירועים בישראל.
נועה ארגמני (איור:makoto tanaka)
נועה ארגמני (איור:makoto tanaka)

הקומיקסאית, הקריקטוריסטית והמאיירת אילנה זפרן זכתה השנה לתואר "יקירת הפסטיבל". עבודותיה יוצגו בתערוכה מיוחדת, והיא תדריך סדנאות לילדים וכן תקיים מפגש עם הקהל בהנחיית השדרנית מיקי חיימוביץ'.

חתול של אילנה זפרן
חתול של אילנה זפרן

התחרות הישראלית המסורתית 'אסיף', בניהולו האמנותי של תום מדר, הורחבה ותציג עבודות בינלאומיות בכל הקטגוריות, בהן סרטים עלילתיים, סרטים קצרים, וסרטי דוקו. התחרות תכלול יותר מ-300 סרטים, מ-20 מדינות שונות. בפסטיבל מסרו כי "למרות החשש מאי שיתוף פעולה על רקע המלחמה, אמנים מכל רחבי העולם הצביעו ברגליים". 

מתוך הסרט 'אנזו חתול הרפאים', שיוצג בפסטיבל (איור: יוקו קונו ונובוהירו יאמשיטה)
מתוך הסרט 'אנזו חתול הרפאים', שיוצג בפסטיבל (איור: יוקו קונו ונובוהירו יאמשיטה)

חיים ילין, מבארי, שגדל בארגנטינה ישוחח עם מישל קישקה על סדרת הקומיקס 'מפאלדה' שיצר המאייר הארגנטינאי קינו ועל הקשר בין גיבורת הקומיקס הארגנטינאית לאירועים בישראל.

בארי אז והיום. מתוך מיזם 'זיכרון עוטף' של בצלאל (איור: מישל קישקה)
בארי אז והיום. מתוך מיזם 'זיכרון עוטף' של בצלאל (איור: מישל קישקה)

בפסטיבל יצוינו 25 שנה לדמות הילדים בובספוג, בשיתוף ערוץ ניקולודיאון ובהשתתפות  עידו מוסרי שמדבב את הדמות. מחווה תיערך גם לסדרת האנימציה הסאטירית הישראלית 'מ.ק 22', שמציינת 20 שנה ליציאתה. יתקיים גם מפגש בין סופרת הילדים גלילה רון-פדר עמית למאיירת רחלי שלו, לרגל צאת הספר 'אל עצמי' בעיבוד מחודש כרומן גרפי. 

מתוך סדרת האנימציה מ.ק 22
מתוך סדרת האנימציה מ.ק 22

בפסטיבל יתקיים גם הומאז׳ לפועלו של המאייר, המעצב והאנימטור יצחק יורש, שהלך השנה לעולמו בגיל 86. יורש הקים בשנות השבעים את היחידה לאנימציה באקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל, והניח את היסודות למחלקת האנימציה של היום.

פרטים נוספים וכרטיסים באתר הפסטיבל.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!