דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
27.7°תל אביב
  • 21.6°ירושלים
  • 27.7°תל אביב
  • 26.1°חיפה
  • 26.9°אשדוד
  • 25.4°באר שבע
  • 32.1°אילת
  • 28.9°טבריה
  • 22.1°צפת
  • 26.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

טראמפ בחר בסנאטור ג'יי די ואנס למועמד לסגן הנשיא

ואנס, 39, נבחר לסנאט מטעם מדינת אוהיו בנובמבר 2022 | טראמפ: "ג'יי די ימשיך להילחם למען החוקה שלנו, יעמוד לצד החיילים שלנו ויעשה כל שביכולתו כדי לעזור לי להפוך את אמריקה לגדולה שוב"

ג'יי. די ואנס ודונלד טראמפ (צילום: רויטרס)
ג'יי. די ואנס ודונלד טראמפ (צילום: רויטרס)

דונלד טראמפ, המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב, בחר היום (שני) בסנאטור ג'יי די ואנס למועמד שלו לסגן הנשיא. המפלגה הרפובליקנית התכוננה למנות רשמית את הנשיא לשעבר טראמפ למועמד שלה לנשיאות ל-2024.

ואנס בן ה-39 מכהן כסנאטור מטעם מדינת אוהיו. הוא ידוע בעיקר בשל חיבור ספר הזיכרונות "יומני האפלצ'ים", אשר גרר אחריו תשומת לב רבה בעיתונות האמריקאית לקראת בחירות 2016 בארה"ב. במאי 2022 נבחר ואנס למועמד המפלגה הרפובליקנית לסנאט של ארצות הברית באוהיו, ובבחירות לסנאט, שהתקיימו בנובמבר אותה שנה, גבר על המועמד הדמוקרטי טים ראיין ונבחר.

"בתור סגן נשיא, ג'יי די ימשיך להילחם למען החוקה שלנו, יעמוד לצד החיילים שלנו ויעשה כל שביכולתו כדי לעזור לי להפוך את אמריקה לגדולה שוב", כתב טראמפ ברשת החברתית שלו Truth. טראמפ הודיע ​​על מינויו של ואנס בתחילת הוועידה הלאומית הרפובליקנית, יומיים לאחר ששרד ניסיון התנקשות. טראמפ זכה היום לניצחון משפטי גדול, כששופטת פדרלית דחה את אחת התביעות הפליליות נגדו. שופטת בית המשפט המחוזי בארה"ב, איילין קנון, קבעה כי התובע שהאשים את טראמפ בטיפול לא נכון במסמכים מסווגים מונה לתפקידו שלא כדין.

טראמפ אמור לקבל רשמית את תואר המועמד הרפובליקני לנשיאות ביום חמישי, ולהתמודד בבחירות ב-5 בנובמבר מול המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן. טראמפ, 78, וביידן, 81, נמצאים לפי הסקרים במאבק צמוד. טראמפ ממשיך לטעון שההפסד שלו לביידן ב-2020 היה תוצאה של הונאה נרחבת, ולא התחייב לקבל את תוצאות הבחירות אם יפסיד שוב.

בעקבות ניסיון ההתנקשות, אמר טראמפ כי הוא משנה את הנאום שלו, כדי להדגיש את האחדות הלאומית, במקום להדגיש את חילוקי הדעות שלו עם ביידן. "זו הזדמנות לקרב את כל המדינה, אפילו את כל העולם, יחד. הנאום יהיה שונה בהרבה מזה שהיה לפני יומיים", אמר טראמפ לוושינגטון אקזמינר. טראמפ נפגע באוזנו הימנית מכדור המתנקש, אך לא נגרם לו נזק חמור.

טראמפ אמר כי בעקבות החלטת השופט לדחות את תיק המסמכים, יש לבטל גם את התביעות הנותרות נגדו. הוא עדיין ממתין למשפט בשני תיקים: תביעה פדרלית בוושינגטון ותביעה של מדינת ג'ורג'יה בגין ניסיונותיו לבטל את תבוסתו בבחירות ב-2020.

שני המקרים הללו עלולים להיפגע עקב פסיקת בית המשפט העליון של ארה"ב ב-1 ביולי, שלפיה יש לו חסינות לפעולות רבות שנקט בעת כהונתו. טראמפ אמור להישפט בניו יורק בספטמבר על ניסיונו לטייח את העובדה ששילם דמי שתיקה לכוכבת הפורנו סטורמי דניאלס בשבועות לפני ניצחונו בבחירות ב-2016.

"מחיקת כתב האישום בפלורידה צריכה להיות רק הצעד הראשון, ואחריו צריך לבטל את כל ציד המכשפות", כתב טראמפ ברשת Truth, והתייחס גם לתביעות של מאות מתומכיו שהסתערו על קפיטול ארה"ב ב-6 בינואר 2021.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!