דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
27.7°תל אביב
  • 21.6°ירושלים
  • 27.7°תל אביב
  • 26.1°חיפה
  • 26.9°אשדוד
  • 25.4°באר שבע
  • 32.1°אילת
  • 28.9°טבריה
  • 22.1°צפת
  • 26.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צבא וביטחון

צה"ל מודה: מספר הטנקים בחיל השריון אינו מספיק להכשרה מיוחדת במקביל ללחימה

צה"ל השיב לעתירה לבג"ץ של מועמדות לשירות ביטחון (מלש"ביות) שביקשו לפתוח תפקידי לחימה קדמיים לנשים: "במלחמה נפגעו טנקים רבים, אשר מושבתים בשלב זה ואינם משמשים ללחימה או לאימונים. מספר הטנקים הקיים בחיל השריון אינו מספיק למאמצי המלחמה ולביצוע ההתנסות בו-זמנית"

טנק של צה"ל בגבול עם לבנון (צילום: אייל מרגולין/פלאש90)
טנק של צה"ל בגבול עם לבנון (צילום: אייל מרגולין/פלאש90)
אור גואטה

בשל המלחמה אין אפשרות לקיים הכשרה ייחודית לנשים בחטיבת שריון מתמרנת, כך הודה צה"ל בתשובה שהגיש היום (שני) לבג"ץ של מועמדות לשירות ביטחון (מלש"ביות) שביקשו לפתוח תפקידי לחימה קדמיים רבים לנשים.

"לנוכח המצב הביטחוני החריג והשלכות המלחמה העצימה על מערך השריון", נכתב בתשובת צה"ל, "לא ניתן לקיים את ההתנסות בשריון המתמרן במועדה, והיא תידחה בשנה לנובמבר 2025".

התאריך הנקוב עשוי לרמוז שצה"ל מבין שהמלחמה צפויה להתארך, אך מכך יש לקזז את בניית ההכשרה וארגון מחדש של יחידות ההכשרה והאמצעים הנדרשים להפעלתן. עם זאת, צה"ל חושף בתשובתו שחיל השריון במצב קשה, ונאלץ בתעדוף המשימות להקצות את מרב המשאבים ללחימה, ואף לקצר הכשרות סטנדרטיות.

"במהלך המלחמה נפגעו טנקים רבים, אשר מושבתים בשלב זה ואינם משמשים ללחימה או לאימונים, ולא צפויה בקרוב הכנסתם של טנקים חדשים לחיל", נכתב בתשובה לבג"ץ. "משמעות הדברים היא כי מספר הטנקים הקיים בחיל השריון אינו מספיק למאמצי המלחמה ולביצוע ההתנסות בו-זמנית".

בצה"ל מפרטים את הסיבות לדחיית ההכשרה ללוחמות שריון בחטיבה מתמרנת: "אי-כשירות של טנקים רבים; מחסור בתחמושת; היקף המתגייסים הרב לחיל השריון הנדרש כדי למלא את השורות לטובת הפעילות ברצועת עזה ובגבול הצפון ומחסור בסגל הכשרה".

בצה"ל מבהירים כי בכוונתם להרחיב את הכשרות הלוחמות, הן בשריון והן בהנדסה, בפלוגות ניוד קרביות, ב-669 ואם יעברו את המיונים, גם בסיירת מטכ"ל. "באירועי 7 באוקטובר ובמהלך המלחמה לוחמות נלחמו ונלחמות בעוז בתפקידים רבים ומגוונים במערכי הלחימה השונים באופן מעורר הערכה. החלטנו לקיים את ההתנסות באחת מחטיבות השריון המתמרן, תחת מערך השריון המתמרן, חלף קיומה בחיל הגנת הגבולות, כפי שנקבע מלכתחילה. מדובר בשינוי משמעותי שעתיד להועיל לביצוע ההתנסות".

דובר צה"ל: "בהמשך לתגובה שהוגשה היום לבג״ץ בנושא עתירה בעניין שירות נשים בתפקיד לחימה, נדגיש כי אמצעי לחימה במערך השריון, לרבות טנקים וחימושים, מוקצים בעת הזו למלחמה בעדיפות על פני הכשרה והרחבת התנסויות, בהן התנסות בהכשרת לוחמות לתפקיד לחימה בשריון מתמרן".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!