דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי י' בתמוז תשפ"ד 16.07.24
28.2°תל אביב
  • 25.1°ירושלים
  • 28.2°תל אביב
  • 26.8°חיפה
  • 28.8°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 38.9°אילת
  • 32.4°טבריה
  • 25.8°צפת
  • 28.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה במלחמה

רעיית הנשיא במגורי בארי בקיבוץ חצרים: "בוחרים להתמודד יחד כקהילות חזקות"

מיכל הרצוג סיירה בשכונה המוקמת לאנשי בארי ופגשה חברים משני הקיבוצים | עדי וויס מבארי, שאחראית על המעבר לחצרים: "פרויקט חשוב ועצוב, לא דמיינתי לרגע שאתכנן שכונה לקהילת בארי שאינה בבארי"

מגורי קיבוץ בארי בקיבוץ חצרים (צילום: לדד מרקוס, דב ברנשטיין - כאן הפקות קיבוץ חצרים)
מגורי קיבוץ בארי בקיבוץ חצרים (צילום: לדד מרקוס, דב ברנשטיין - כאן הפקות קיבוץ חצרים)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

מיכל הרצוג, רעייתו של הנשיא יצחק הרצוג, מי ביקרה היום (שלישי) בשכונה החדשה בקיבוץ חצרים, המיועדת למגורים לתקופת ביניים לאנשי קיבוץ בארי. השכונה מוקמת במודל 'קהילות שכנות' על ידי מנהלת תקומה, כפתרון לאנשי בארי עד שיחזרו לבתיהם.

הרצוג סיירה בשטח שבו מוקמת השכונה עבור בארי, מערבית לקיבוץ חצרים. לאחר הסיור, הרצוג שוחחה עם חברי הקיבוצים בארי וחצרים, שסיפרו לה על הקשר שנוצר בין הקיבוצים בתקופת המלחמה, ועל הפעילות המשותפת שנעשתה בחודשים האחרונים כדי להקל על המעבר.

בחצרים הייתה תוכנית ראשונית לשיכון קיבוצים שנפגעו כבר שבוע אחרי 7 באוקטובר. כעבור ימים אחדים יצרו קשר עם הקיבוצים בארי וניר עוז. בסופו של דבר, בניר עוז החליטו לעבור לקריית גת, ובבארי, התלבטו בין ירושלים, כפר הנוער קדמה וחצרים, ובחרו באופציה האחרונה. חצרים, קיבוץ שיתופי כמו בארי, קיים תהליך דמוקרטי, שבסיומו 97% מהחברים הצביעו בעד שיכון מפוני בארי.

במהלך ביקורה הרצוג פגשה גם דמויות שמעורבות בניהול המעבר.

הרצוג: ״הבחירה לחיות ביחד היא ממש לא מובנת מאליה. מה שקרה ב-7 באוקטובר ולאחריו זו גדולה עצומה של הקיבוצים בכלל, ושלכם בפרט. הבחירה לקרוא לפרויקט קהילות שכנות היא כל כך יפה, שוויונית ומלמדת את היכולת להתמודד יחד, שתי קהילות משמעותיות וחזקות; שאחת עברה טרגדיה ועדיין חווה אותה. כמו שנאמר כאן בשיחה – עד שלא יחזרו החטופים קהילת בארי לא תהיה שלמה – וכולנו, כחברה, לא נהיה שלמים.
"עוד יחקרו שנים את ההתגייסות המיידית ואת הפרויקט המרשים. הרצון הטוב ייגבור על כל האתגרים".

עדי וויס, אחראית על המעבר לחצרים מטעם בארי: ״כל חיי המקצועיים עסקתי בתכנון שכונות, ערים ויישובים. שבוע אחרי אותה שבת, עוד בטרם קברנו את ההורים של בעלי, הבנתי שצריך למצוא לקהילת בארי פתרון חלופי והחלטתי שאני נכנסת לפרויקט חיי. יחד עם בר קרבונה, אדריכלית שגם היא חברת בארי, אנחנו מקדישות את ימינו ולילותינו לבניית שכונת בארי בחצרים כדי להבטיח שהקהילה תרגיש הכי בבית שאפשר. אנשי קיבוץ חצרים הם שותפים מופלאים ומסורים. הפרויקט הזה חשוב ועצוב, לא דמיינתי לרגע שאעסוק בתכנון שכונה לקהילת בארי שאינה בבארי."

אוסי מוריץ, אחראית קהילת חצרים וראש מנהלת 'קהילות שכנות': "אנחנו עובדים יחד עם הנהלת בארי, קהילה עם קהילה, חברים עם חברים, כדי לגבש את מרקם החיים שיהיה כאן. כמו שהבינוי מתקדם, כך גם מרקם החיים מתחיל לקבל צורה״.

בת אל רון, מהנדסת ראשית במנהלת תקומה: "פתרונות הדיור הזמניים הם תוצאה של שיתוף פעולה פורה עם תושבי החבל, היישובים הקולטים הקהילות, משרדי הממשלה והשותפים הנוספים. אנו פועלים במקביל על מנת להביא לשיקום ופיתוח מהיר של החבל שיבטיח שגשוג ופריחה מחודשת".

אסנת קמחי, סמנכ״לית המינהל לענייני הכפר במשרד הבינוי והשיכון: "מהרגע שבו התקבלה החלטת המעבר לקיבוץ חצרים, המשרד פעל במהירות לקידום התכנון והפיתוח בשכונה החדשה לפי כלל הסטנדרטים הנדרשים. נמשיך ללוות את הקיבוץ ושאר הקהילות המחכות לחזור לביתם.״

ניר זמיר, ראש מועצת בני שמעון: "זוהי זכות עבורנו כמועצה ועבור קהילת קיבוץ חצרים להושיט יד לבארי בשעות המורכבות והקשות האלה. אני מקווה ומאחל שקהילת בארי יחזרו לבית שלהם במהרה, אבל עד אז – בני שמעון היא הבית שלהם ואנחנו מתרגשים שהם בחרו בנו לתקופה הזאת".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!