דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"א בתמוז תשפ"ד 27.07.24
31.7°תל אביב
  • 30.0°ירושלים
  • 31.7°תל אביב
  • 30.2°חיפה
  • 31.8°אשדוד
  • 33.7°באר שבע
  • 39.6°אילת
  • 35.2°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 32.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
החטופים והנעדרים

משפחות תצפיתניות שנחטפו מנחל עוז חשפו תיעוד מהימים הראשונים בשבי חמאס

במסיבת עיתונאים מיוחדת של בני משפחותיהן של לירי אלבג, קרינה ארייב, אגם ברגר, דניאלה גלבוע ונעמה לוי, נחשפו תמונות שהוצגו למשפחות על ידי כוחות הביטחון | אביה של אגם ברגר: "כל הפערים ניתנים לסגירה. זה לא הזמן לנסיעות" | אלי אלבג, אביה של לירי, התמוטט ונזקק לטיפול רפואי

תצפיתניות צה״ל שנחטפו מנחל עוז לירי אלבג, קרינה ארייב, אגם ברגר ודניאלה גלבוע, בשבי חמאס בעזה (צילום: באדיבות המשפחות)
תצפיתניות צה״ל שנחטפו מנחל עוז לירי אלבג, קרינה ארייב, אגם ברגר ודניאלה גלבוע, בשבי חמאס בעזה (צילום: באדיבות המשפחות)
יהל פרג'

משפחותיהן של התצפיתניות שנחטפו מבסיס נחל עוז ב-7 באוקטבר – לירי אלבג, קרינה ארייב, אגם ברגר, דניאלה גלבוע ונעמה לוי – חשפו הערב (שלישי) תיעוד שלהן מהימים הראשונים בשבי חמאס בעזה.

אלברט, אביה של קרינה ארייב, אמר בהצהרת הורי התצפיתניות החטופות: "אני אבא של סשה וקרינה, בשבילן אני חי והלב שלי שייך להן. מ-7 באוקטובר חצי מהלב שלי חטוף. רואים בתמונה תיעוד שלה ושל חברותיה מהימים בשבי. זה מוחשי, עם תחבושת על ראשה ודם. רואים בשורש כף היד שלה בצקת בידיים, זה מעיד שקרינה הייתה אזוקה זמן רב".

איילת, אמה של נעמה לוי, אמרה: "ראש הממשלה ביקש ממני להצטרף אליו לטיסה שלו לארה"ב. אמרתי לו שלא ארגיש בנוח להצטרף עד שאראה שהמגעים קרובים לסיום. ככל שהעסקה תקודם ונציל את החטופים -אוכל להצטרף, אפילו יחד איתה, למשלחת בראשותו. עד אז אני מבקשת – תסתכלו לה בעיניים, זאת הילדה שלי. תיפגש איתנו מיידית. נתניהו – קודם עסקה ואחר כך תיסע, זה לא הזמן לנסיעות ראווה".

מסיבת עיתונאים של משפחות התצפיתניות שנחטפו מנחל עוז (צילום: יהל פרג׳)
מסיבת עיתונאים של משפחות התצפיתניות שנחטפו מנחל עוז (צילום: יהל פרג׳)

שלומי, אביה של אגם ברגר: "רואים את אגם פצועה. זה לא פציעה פיזית, זאת פציעה נפשית שכל המשפחה עוברת. כל מעגל המשפחה פצוע ושבור. אדוני ראש הממשלה, זאת פנייה אישית אליך בתור מפקד לשעבר בצבא. המפקד צריך להיות עכשיו כאן, להנהיג ולהשפיע, לגרום שהעסקה הזאת נסגרת.

"כל הפערים שניתנים לסגירה וברור לנו שהם ניתנים לסגירה, קודם תסגור עסקה אחר כך תיסע לשלום ותחזור לשלום. זה לא הזמן לנסיעות כשהנוכחות האישית שלך פה היא קריטית, אנחנו מבקשים להיפגש איתך באופן מיידי לפני שהעסקה נסגרת".

שירה, אמה של לירי אלבג, ציינה בהצהרה: "את הסרטון הזוועתי כולכם ראיתם. עכשיו הזמן למעשים כי אנחנו חרדים לגורל הבנות שלנו ולכל שאר החטופים. אנחנו צריכים לעשות הכול כדי להחזיר אותם, את הבנות ואת כל 120 החטופים הביתה". בשלב זה, אלי, אביה של לירי, חש ברע. האם שירה המשיכה בבכי: "זה מה שאנחנו עוברים תשעה חודשים".

התיעוד הגיע לידי המשפחות מגורמים צבאיים, וההחלטה לחשוף אותו כעת לציבור קשורה למסעו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לארה״ב – בדרישה שייפגש איתן טרם טיסתו. דרישת המשפחות מגיעה לאחר דבריו הברורים של שר הביטחון גלנט (הליכוד) בנוגע להבשלת התנאים לעסקה.

התצפיתנית החטופה נעמה לוי בשבי חמאס (צילום: באדיבות המשפחות)
התצפיתנית החטופה נעמה לוי בשבי חמאס (צילום: באדיבות המשפחות)

לצד 115 חטופים וחטופות נוספים, חמש התצפיתניות נמצאות כבר 284 ימים בשבי, ומשפחותיהן דורשות גם הן להיפגש עם ראש הממשלה נתניהו, לאחר שזה פגש הבוקר את הורי התצפיתניות שנרצחו באותו המוצב.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!