דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי י"א בתמוז תשפ"ד 17.07.24
30.5°תל אביב
  • 31.9°ירושלים
  • 30.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 30.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 42.3°אילת
  • 37.0°טבריה
  • 32.5°צפת
  • 32.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה במלחמה

ח"כים מקדמים: העדפה לעסקים של מילואימניקים במכרזי המדינה

לפי ההצעה, שירות מילואים יוכל להוות "שובר שוויון" במכרזי המדינה והרשויות המקומיות | נציג האוצר הסתייג מקריאות להפוך את ההעדפה למשמעותית יותר או לכלול בה בני ובנות זוג: "יש עוד שיקולים ערכיים"

חיילי מילואים (צילום ארכיון: אסף וייסמן)
חיילי מילואים (המצולמים אינם קשורים לכתבה, צילום ארכיון: אסף וייסמן)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה אתמול (שלישי) לקריאה ראשונה הצעת חוק שלפיה  עסקים קטנים ובינוניים של מילואימניקים יזכו להעדפה במכרזי המדינה והרשויות המקומיות.

את ההצעה לתיקון חוק המכרזים יזם ח"כ משה פסל (הליכוד), במטרה לעודד את עסקיהם של המילואימניקים ולסייע להם כלכלית. ההצעה קובעת כי במקרים שבהם שתי הצעות, או יותר, יקבלו במכרז תוצאה זהה – תזכה ההצעה של עסק בשליטת משרת מילואים פעיל, ששירת יותר מ-20 יום במילואים בשנה שקדמה למכרז.

ח"כ פסל: "אני מכיר מקרים רבים שבהם אנשים יצאו להגן על המדינה, והשאירו את העסק שלהם בצד. צריך לעשות הכול כדי להקל עליהם לשקם את העסק שלהם. לא מעניינים אותי עסקים של מיליארדים, מעניין אותי המילואימניק הפשוט שיש לו עסק, שיקבל העדפה במכרזי משרדי הממשלה והרשויות המקומיות. השוק הפרטי כבר עושה את זה והציבור מעדיף לקנות אצלם, לא רק הציבור צריך לעשות את זה אלא גם משרדי הממשלה, העיריות והגופים הציבוריים. אין ראוי מזה".

ח"כ אלון שוסטר (המחנה הממלכתי) הוסיף כי "ההצעה מדברת על העדפה במקרה שבו שני עסקים קיבלו ניקוד זהה, והדגיש כי מקרים כאלה כמעט ולא קורים, ולפיכך קרא לתת העדפה בניקוד לעסקים של מילואימניקים". חבר העמותה למען משרתי המילואים, אופיר טל, הביע הסכמה עם הצעת שוסטר.

ח"כ לשעבר רחל עזריה, המנהלת מערך סיוע למשפחות המשרתים, אמרה שהקושי המשפחתי והעסקי גורם למילואימניקים להתלבט האם לחזור לשרת. היא ציינה כי "צריך להתייחס גם לעסקיהם של בני ובנות זוגם של המשרתים במילואים", והדגישה כי כשאחד מבני הזוג אינה, נמצא היכולת לתחזק עסק היא מאתגרת. "הרבה אומרות לבן הזוג: 'זה או אני או המילואים'", אמרה עזריה.

סגן החשב הכללי באוצר, אורי שאשא, התייחס להצעה ולהצעות להרחבתה שעלו בדיון ואמר: "היה לנו קשה לבלוע תיעדוף מילואימניקים. זה כמובן חשוב, אבל הפלטפורמה שלא אוהבים לעשות בה העדפות זה מכרזים ממשלתיים, כי זה גם ככה אירוע מורכב ויש דרכים יותר טובות לתת העדפה. בכל זאת הסכמנו לזרום עם ההצעה, ולכן כרגע צריך להתקדם עם הנוסח המוצע ולא להרחיב אותו לאוכלוסיות נוספות כמו בני זוג. יש עוד שיקולים ערכיים שאפשר לחשוב עליהם, צריך למצוא איזון אחרת לא נצליח לעשות מכרזים".

עוזר קצין המילואים הראשי, סא"ל יוסרי זין אלדין, הדגיש כי ב-7 בינואר בשנה שעברה קיבלה הממשלה החלטה לתעדף רכש טובין מעסקים של משרתי מילואים, והטילה על האוצר להקים ועדה שתבחן את אופן היישום. לדבריו, "לא צריך לחשוש מהעדפה מתקנת למשרתי מילואים, כי עצם השירות טומן בחובו את הפגיעה ואת חוסר השוויון".

בתום הדיון אישרה הוועדה פה אחד את הצעה ללא התיקונים שהציעו ח"כ שוסטר ורחל עזריה – כלומר ללא הענקת תוספת ניקוד לעסקים של מילואימניקים, וללא התייחסות לעסקים של בני ובנות זוג של מילואימניקים. ח"כ ברוכי הוסיף כי ההצעות שעלו בדיון יבחנו שוב לקראת הכנת ההצעה לקריאה שנייה ושלישית.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!