דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"א בתמוז תשפ"ד 27.07.24
31.7°תל אביב
  • 30.0°ירושלים
  • 31.7°תל אביב
  • 30.2°חיפה
  • 31.8°אשדוד
  • 33.7°באר שבע
  • 39.6°אילת
  • 35.2°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 32.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משטרה ופלילים

רצח בן ה-6 בהרצליה: מעצרה של האם החשודה הוארך ב-9 ימים

הדיון התקיים ללא נוכחות החשודה, סיגל יאנה איצקוביץ, שמאושפזת בבית החולים | לפי החשד, האם בשנות ה-30 לחייה, לקתה בהתקף פסיכוטי שבמסגרתו ביצעה לכאורה את המעשה האכזרי | בעקבות האירוע, עיריית הרצליה תקיים מפגש זום לתושבים, בהשתתפות גורמי מקצוע מהשירות הפסיכולוגי

שוטרים בזירה בהרצליה, בה נמצא ילד בן 6 מת בביתו, עם סימני אלימות קשים (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
שוטרים בזירה בהרצליה, בה נמצא ילד בן 6 מת בביתו, עם סימני אלימות קשים (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
הדס יום טוב

בבית משפט השלום בתל אביב האריך היום (רביעי) ב-9 ימים את מעצרה של סיגל יאנה איצקוביץ, החשודה ברצח בנה בן ה-6 באמצעות גרזן, בהרצליה. הדיון התקיים ללא נוכחות החשודה, שמאושפזת בבית החולים.

סבתו של הילד שהגיעה אתמול בערב אל הדירה, היא שמצאה אותו ללא רוח חיים לאחר שהאמא נעצרה. על פי החשד, הילד נרצח על ידי אימו, שלאחר הרצח תועדה בקניון שבעת הכוכבים בעיר כשהיא אוחזת בגרזן ומאיימת על המאבטח בכניסה.

למשטרה לא ברור עדיין מה עמד מאחורי האירוע. האם, בשנות ה-30 לחייה, שככל הנראה הייתה שרויה בהתקף פסיכיאטרי כזה או אחר, לא היה רקע נפשי ידוע וגם המשפחה הייתה נחשבת נורמטיבית מבחינת הרשויות.

אנשי זק״א שהיו בזירה: "מדובר בזירה קשה ונוראית, ילד כבן 6 שנמצא ללא רוח חיים עם סימני אלימות זו טרגדיה קשה, בסיוע מתנדבים נוספים אנו דואגים לכבוד המת ומסייעים לכוחות המז״פ וצוות המעבדה לזיהוי פלילי של משטרת ישראל שפועלים בזירה המורכבת. הגופה תועבר להמשך טיפול ובירור במכון הלאומי לרפואה משפטית. נסיבות האירוע מתוחקרות".

בעקבות האירוע הקשה, עיריית הרצליה תקיים מפגש זום לתושבים של מתן כלים להורים ומענה על שאלות, בהשתתפות גורמי מקצוע. ראש העיר, יריב פישר: "אתמול התרחש בעירוני אירוע קשה ומזעזע. לצערי הרב, ילדי העיר גם הם נחשפו לדברים, היות והאירוע מתפרסם בהרחבה באמצעי התקשורת ומהרשתות החברתיות עולים חומרים קשים לצפייה". פישר הוסיף: "לרשות התושבים עומד גם המוקד העירוני 106, שם תוכלו לקבל מענה ותמיכה רגשית מגורמי מקצוע".

"אם הממשלה לא תפעל לקידום חקיקה בנושא – טרגדיה תמשיך לרדוף טרגדיה"

מנכ"לית המועצה לשלום הילד, עו"ד ורד וינדמן: "רצח ילדים על-ידי הוריהם הוא תופעה שהדעת מתקשה לקבל, בעיקר בגלל האופן שבו אנחנו תופסים את הקשר בין הורה לילד כקשר מגן ואת הבית כמקום מוגן. ויחד עם זאת מדובר בתופעה שההיקף שלה לא מבוטל. בין השנים 2022-2012 נרצחו 39 ילדים ע"י בן משפחה. ומאז התרחשו עוד מקרי מוות של ילדים שנגרמו עפ"י החשד כתוצאה מהתעללות, הזנחה או רצח, כולל המקרה הנוכחי".

"חשוב לומר שנסיבות המקרה הנוכחי עוד נחקרות", הדגישה וינדמן. "יחד עם זאת, באופן כללי ניתן לומר, כי גם אם לא תמיד ניתן למנוע לחלוטין את התופעה הנוראה הזו של רצח ילדים על ידי הוריהם, ניתן בהחלט לצמצם אותה ולהציל חיים באמצעות זיהוי אותות מצוקה וקיום תקשורת בין גורמים שונים שיש להם קשר עם הילד והוריו".

"למרבה הטרגדיה, כמו במקרים נוספים שקשורים בפגיעה בילדים, גם בהקשר של מניעת רצח ילדים, יש כבר תוכניות שגובשו ע"י הגורמים המקצועיים במשרדי הממשלה, לרבות הצעת חוק קריטית שמסדירה העברת מידע בין רשויות. אולם הן מעלות אבק ומעולם לא יושמו. אוזלת היד הזו עולה בחייהם של ילדים. אם הממשלה והכנסת לא יפעלו לקידום חקיקה בנושא וליישום ההמלצות המקצועיות החשובות שגובשו כבר לפני למעלה מעשור, טרגדיה תמשיך לרדוף טרגדיה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!