דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"א בתמוז תשפ"ד 27.07.24
31.7°תל אביב
  • 30.0°ירושלים
  • 31.7°תל אביב
  • 30.2°חיפה
  • 31.8°אשדוד
  • 33.7°באר שבע
  • 39.6°אילת
  • 35.2°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 32.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

שר החינוך הודיע: ציוני הבגרות במתמטיקה יימסרו לתלמידים

הודעת השר קיש באה לאחר הביקורת שספג בבית הדין הארצי לעבודה, ורגע לפני הדיון בבג"ץ בעקבות העתירה שהגיש מרכז השלטון המקומי נגד משרד החינוך בדרישה שיפרסם את הציונים

שר החינוך יואב קיש ויו"ר ארגון המורים רן ארז (צילומים: פלאש 90)
שר החינוך יואב קיש ויו"ר ארגון המורים רן ארז. "עדיף מאוחר מאשר בכלל לא" (צילומים: פלאש 90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

למרות עיצומי המורים, ציוני הבגרות במתמטיקה יימסרו לתלמידים, זאת בעקבות העתירה שהגיש בנושא מרכז השלטון המקומי.

לאחר הביקורת שספג שר החינוך יואב קיש בבית הדין הארצי לעבודה, ורגע לפני הדיון בבג"ץ שהיה צפוי להתקיים מחר (חמישי) בעקבות העתירה שהגיש מרכז השלטון המקומי נגד משרד החינוך בדרישה שיפרסם את הציונים, הודיע השר קיש כי יפרסם את ציוני הבגרות.

יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס כתב בתגובה להחלטת השר: "אני מברך על החלטת שר החינוך יואב קיש להנחות את אנשי משרדו לפרסם את ציוני הבגרויות לתלמידים, בעקבות הפנייה של השלטון המקומי לבג"ץ. לא היינו צריכים להגיע למצב שהציונים מעוכבים במשך תקופה ארוכה כל כך. מגיע לתלמידי ישראל, בטח מי שמתגייסים עוד רגע לשירות בצה"ל, לדעת מה תוצאות הבגרויות שלהם למען העתיד שלהם. פשוט וקל. נמשיך לפעול למען התלמידים ולסייע להם בכל דבר".

בשלטון המקומי קראו בשבועות האחרונים לשר החינוך לנקוט פעולה ולהורות על הזנת הציונים לתלמידים, לפני מועדי ב' של בחינות הבגרות, ולהפסיק את הפגיעה בזכויות הבסיסיות של התלמידים וזכותם לחינוך ולשוויון. עוד אמרו במרכז, כי "תלמידי ישראל לא יהפכו בני ערובה בקרב הורדות ידיים בין המורים לבין הממשלה. משרד החינוך הוא האחראי על חינוך התלמידים במדינת ישראל, ולכן הוא זה שצריך היה להשתלט על האירוע ולהגיע לפתרון דחוף לטובת תלמידי ישראל".

יו"ר ארגון המורים, רן ארז: "אנחנו שמחים ששר החינוך קיש קיבל סוף סוף את דרישתנו, שבאה לידי ביטוי במכתב נוסף שנשלח הבוקר אליו, ושחרר את ציוני בחינת הבגרות של מועד א' שעד כה הוא סירב לשחרר. הדבר מאפשר לתלמידים לשקול האם ללכת להיבחן במועד ב'. חבל ששר החינוך טרטר את המערכת כל כך הרבה זמן והתבזה בפנייה לבית הדין הארצי לעבודה, ששם לא רק שהפסיד, אלא גם קיבל ביקורת קשה משופטי בית הדין על התנהגותו. הצעד הזה של השר ימנע ממנו את הביזיון הצפוי בבג"ץ, שהיה אמור לדון בסירובו לשחרר את הציונים לתלמידים. חבל שזה כל כך מאוחר, אבל עדיף מאוחר מאשר בכלל לא. אנו מקווים ששר החינוך למד שכוחו מוגבל והוא אינו יכול לנהוג בשרירות לב כלפי תלמידים, הורים ומורים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!