דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי י"א בתמוז תשפ"ד 17.07.24
27.3°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 27.3°תל אביב
  • 26.0°חיפה
  • 27.9°אשדוד
  • 27.7°באר שבע
  • 38.9°אילת
  • 31.7°טבריה
  • 24.8°צפת
  • 27.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

ח"כים מקדמים: הורה לפג יזכה ל-30 ימי היעדרות בזמן האשפוז

ההצעה חלה על מי שעבד לפחות שנה אצל אותו מעסיק או באותו מקום עבודה | ימי ההיעדרות יבואו על חשבון ימי מחלה וחופשה | הורה שאין לו בן או בת זוג שמשתמשים בזכות זו, יקבל 60 יום

אחות מטפלת בתינוק בפגייה בבית החולים ברזילי באשקלון (צילום: shutterstock).
אחות מטפלת בתינוק בפגייה בבית החולים ברזילי באשקלון (צילום: shutterstock).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ועדת העבודה והרווחה אישרה היום (שלישי) לקריאה ראשונה הצעת חוק של ח"כ ינון אזולאי (ש"ס), המקלה על הורים לילדים שנולדו פגים. לפי ההצעה, עובד שילדו נולד פג, ושעבד שנה לפחות אצל אותו מעסיק או באותו מקום עבודה, יהיה זכאי להיעדר עד 30 ימים בשנה בתקופה שבה ילדו מאושפז בבית החולים לאחר הלידה.

לפי ההצעה, ימי ההיעדרות יבואו על חשבון ימי מחלה וחופשה. 15 ימי היעדרות יזקפו על חשבון ימי חופשה, 7 על חשבון ימי מחלה, ו-8 נוספים על חשבון ימי מחלת ילד העומדים לרשותו של העובד. אם העובד הוא הורה יחידני, הורה שהילד נמצא בהחזקתו הבלעדית, או אם בן זוגו עובד ולא נעדר מכוח זכאות זו – העובד או העובדת יהיו זכאים להיעדרות של עד 60 ימים.

בדיון הודגש כי ימי ההיעדרות יתווספו לזכויות הקיימות – היעדרות של 5 ימים לאחר לידת בת זוג ולהיעדרות ושל עד 7 ימים בשל היריון ולידה של בת זוג בנסיבות של סיכון לחיי האישה או העובר. עוד צוין כי לקראת העברת החוק לקריאה שנייה ושלישית, הוועדה תגדיר 'פג' לצורך חוק זה.

מנתונים שהוצגו בוועדה עולה כי בשנה מאושפזים בממוצע כ-2,000 ילודים המוגדרים כפגים לפי ההגדרה הרפואית, לתקופה של יותר משבועיים. בפגיות מאושפזים לסירוגין עוד כ-14,000 תינוקות, בסמוך ללידתם. בדיון היום הוחלט כי בהמשך הליך החקיקה תיבחן האפשרות להחיל את ההסדר המוצע גם על הורים לילדים אלה.

יו"ר הוועדה, ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) אמר: "מדובר בחוק חשוב שסולל את הדרך לחקיקה שתסדיר את הנושא עבור כלל היילודים שמאושפזים לאחר לידתם והוריהם, שכן מדובר במצב דומה וההיגיון הוא אחד.

יוזם הצעת החוק ח"כ ינון אזולאי ביקש בדיון לקבל נתונים עדכניים ומדויקים על מספר הילודים המאושפזים, "כדי לבחון את האפשרות להחיל את ההסדר המוצע על קבוצות נוספות". ח"כ אזולאי העלה גם צורך לסייע להורים ליילודים מושתלי כבד, שכיום אינם נכללים בהגדרות של 'מחלה קשה' המעניקה להוריהם זכויות. לדברי ח"כ אזולאי מדובר בכ-24 תינוקות בשנה בלבד. היו"ר אייכלר ביקש מנציגי משרדי הממשלה לבחון את אפשרויות ההסדרה בנושא לקראת הדיון הבא.

עילם שניר, משרד המשפטים: "תינוק שנולד לפני הזמן דורש משאבים משמעותיים של שני ההורים עד שחרורו מבית החולים, צורך שעולה על הרגיל ודורש היעדרות מהעבודה וגמישות. צריך לבחון מה ההבדלים בין קבוצת הפגים ויתר קבוצות היילודים המאושפזים, ואם הם לא משמעותיים אפשר לייצר הסדר אחד".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!