דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"א בתמוז תשפ"ד 27.07.24
31.7°תל אביב
  • 30.0°ירושלים
  • 31.7°תל אביב
  • 30.2°חיפה
  • 31.8°אשדוד
  • 33.7°באר שבע
  • 39.6°אילת
  • 35.2°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 32.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
היימנוט קסאו

הדוגמנית טיטי איינאו: "לא מצליחה להבין איך מעצמת הייטק לא מצליחה למצוא ילדה שנעלמה מהבית שלה"

מפקד משטרת צפת אמר בוועדת הקליטה של הכנסת שמתוכנן יום חיפושים נוסף אחר היימנוט קסאו בת ה-9 | יו"ר הוועדה: "זה לא ייגמר באמצעים הקיימים, ראש הממשלה חייב להפעיל את השב"כ"

הדוגמנית טיטי איינאו בוועדת הקליטה של הכנסת (צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת)
הדוגמנית טיטי איינאו בוועדת הקליטה של הכנסת (צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת)
יהל פרג'

יום חיפושים נוסף אחר היימנוט קסאו בת ה-9 מצפת יתקיים בסוף יולי או בתחילת אוגוסט, כך עדכן מפקד משטרת צפת סנ"צ איציק בן אבו, בדיון הרביעי שקיימה ועדת העלייה והקליטה של הכנסת במעקב אחרי החיפושים. במשרד הקליטה הבטיחו להביא מתנדבים, תנועות נוער ותלמידי מכינות ליום החיפושים הבא. בן אבו עדכן שאומנם בוצעו פעולות חקירתיות חדשות, אך הסטטוס נותר על קנו – אין חדש.

נציגי משרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית, שבדיון הקודם לפני שבועיים סיפרו כי קמפיין ארצי להעלאת המודעות להיעלמותה של קסאו יעלה בקרוב, עדכנו שהוא יעלה בתוך כשבוע וחצי. בעקבות הדיון, הבטיחו במשרד הקליטה כי לצד השפות עברית, ערבית ואמהרית, הקמפיין יהיה גם ברוסית. במשרד הבטיחו גם לסייע למשפחת קסאו לעמוד בתשלומים על הדירה שהיא גרה בה עד שיוכלו לגור בבית שרכשו.

אף שסנ"צ בן אבו טען כי סייר מהקהילה האתיופית בתחנת המשטרה בצפת נמצא בקשר רציף עם המשפחה, טספאי, אביה של היימנוט קסאו, אמר שוב שהמידע על החקירה לא מגיע למשפחה כראוי. בתגובה לטענות האב אמר פקד וופא סעד, סגן מפקד היחידה ללוחמה בפשיעה במרחב כינרת, שנערכו חיפושים בבתים הסמוכים למרכז הקליטה, וכי יש צורך בצווים מיוחדים לחיפושים נוספים ורחבים יותר.

הדוגמנית ואשת העסקים טיטי איינאו: "אני לא מצליחה להבין איך מעצמת הייטק לא מצליחה למצוא ילדה שנעלמה מהבית שלה, ואין קצה חוט. לא רוצה לדמיין מה הייתי עושה אם הילד שלי היה נעלם מהבית שלו ולא הייתי מקבלת תשובות. האם יכול להיות שזו בגלל שזה משפחה של עולים? בגלל זה היחס אליהם לא שווה? בגלל זה לא מתייחסים להיעלמות הילדה הזו? האם זה בגלל שהילדה הזו לא מהמרכז? איפה בכלל המשטרה?"

יו"ר הוועדה עודד פורר (ישראל ביתנו), המקיים דיונים אינטנסיביים בפיקוח על עבודת המשרדים והמשטרה: "סדר היום הוא לא כרגיל. זה לא כרגיל שילדה נעלמת. היו מחדלים באבטחת המקום, אני מקווה שהעניין הזה טופל. ככל שמתרחקים ממועד ההיעלמות, ברור לחלוטין שיהיה קשה לקבל מידע. זה לא יגמר באמצעים הקיימים. אני מבקש להוציא פנייה לראש הממשלה. הוא חייב להפעיל את השב"כ. אפשר למצוא ילדה בת 9 שנעלמה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!