דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ב בתמוז תשפ"ד 18.07.24
27.6°תל אביב
  • 24.4°ירושלים
  • 27.6°תל אביב
  • 26.9°חיפה
  • 28.0°אשדוד
  • 27.1°באר שבע
  • 37.5°אילת
  • 31.3°טבריה
  • 24.4°צפת
  • 27.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה במלחמה

85% רווקים, רובם אנשים עובדים: אלה החרדים שיקבלו צו ראשון בשבוע הבא

שר הביטחון יואב גלנט הודיע שיישלחו זימונים ביום ראשון ל-1,000 בני 26-18 מהמגזר החרדי | ראש חטיבת תכנון ומנהל כוח האדם: "יש לנו 12%-15% נשואים. בערך 200 מתוך ה-3,000 שיישלחו להם צווים בשלוש הפעימות הראשונות נשואים עם ילדים. 300 מיועדים לתפקידי נהיגה"

גברים חרדים שהחליטו להתגייס לצה"ל בעקבות המלחמה בלשכת הגיוס בתל השומר (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
גברים חרדים שהחליטו להתגייס לצה"ל בעקבות המלחמה בלשכת הגיוס בתל השומר (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

שר הביטחון יואב גלנט קיבל את המלצת צה״ל להוצאת צווים ראשונים לבני המגזר החרדי החל מיום ראשון הקרוב. בהתאם לכך, ביום ראשון צפויה לצאת פעימה ראשונה של כ-1,000 צווים ראשונים לבני 26-18, ופעימות נוספות צפויות במהלך השבועות הקרובים.

גלנט הנחה כי שליחת הצווים תיעשה בחלוקה לשלוש פעימות, ובסיום כל אחת מהן יתקיים תהליך למידה כדי לטייב את הפעימות הבאות ולעמוד בעיקרון המנחה ״לגייס בהצלחה״.

שר הביטחון קבע כי תוכנית הזימון בשני מחזורי הגיוס הבאים תיקבע בהתאם להיענות הציבור החרדי במחזור הגיוס הקרוב.

גלנט החליט על שליחת הצווים בעקבות דיון בנושא היערכות מערכת הביטחון לקראת גיוס בני המגזר החרדי בהשתתפות הרמטכ"ל רב אלוף הרצי הלוי, סגן הרמטכ"ל אלוף אמיר ברעם, אלוף במיל' אליעזר שקדי, ראש אכ״א אלוף יניב עשור והפצ״רית אלופה יפעת תומר ירושלמי.

ועדת החוץ והביטחון בראשות ח"כ יולי אדלשטיין התכנסה היום לדיון נוסף בהצעת חוק הגיוס. "יש לנו 12 ימים ייעודיים לגיוס באוגוסט ובספטמבר", אמר תא"ל שי טייב, ראש חטיבת תכנון ומנהל כוח האדם. "הגיוס ייעשה בשלוש לשכות גיוס בירושלים, בתל השומר ובטבריה. בימים ייעודיים אלה הגיוס יתקיים באופן מגדרי, מה שמצריך שכל הסגל יהיו גברים.

"מתוך ה-3,000 הרוב אנשים עובדים. הסתכלנו על אנשים שזיהינו שהעבודה שלהם היא לאורך זמן, לא משהו מקרי, שזה לא מדרגות שכר של הוצאת תלוש, הסתכלנו אפילו שתקופת העבודה היא לא בתקופת בין הזמנים. מבחינת התבחינים ברור שהגיל הוא מרכזי, עניין הרווקות גם הוא חשוב ועל זה אני מוסיף ובודק אם יש אנשים שנמצאים במקום של לעזוב את הישיבה. הסתכלנו גם על בעלי רישיונות נהיגה, כאלה שלא עמדו בתנאי ביקורת של משרד החינוך.

"מתוך ה-3,000 בפעימות הראשונות יש לנו 12%-15% נשואים. בערך 200 מתוך הפוטנציאל נשואים עם ילדים. 300 מיועדים לתפקידי נהיגה.

"יש צורך בשליחת הצו 45 ימים לפני, אך זה לא אומר שחייל שנמצא כשיר לגיוס יתגייס 45 ימים אחרי המועד. זו אוכלוסייה שיש לנו אפס נתונים עליה, ונפעל תוך מתן גמישות לצורכי הפרט.

"לא התחלנו את גיוס החרדים היום. אנחנו צוברים לגיוס ספטמבר החל מאפריל. יכול להיות שבמסגרת ה-3,000 נקרא לבן אדם לזימון באפריל 2025, והתהליך יביא אותו לגיוס בשנת הגיוס הבאה.

"יש לי סטטיסטיקה על כמה מבני ה-16 בציבור הכללי היו בעלי פרופיל קרבי, ובדרך כלל זה רוב הגברים. איך תתנהג האוכלוסייה הזו זו שאלה מעניינית, למשל אם יש יותר מרכיבי משקפיים זה יכול להוריד פרופיל. יכול להיות שאחרי המיון הראשון נגלה שרק 20% בעלי פרופיל קרבי, ואז אצטרך לשנות אסטרטגיה.

"בשליש הקרוב מיולי עד אוקטובר מוציאים 3,000 צווים עבור השלישון הזה. אם לא יתייצבו במספרים שחשבתי אגדיל את מספר הצווים, ואם יתייצבו יותר אקטין את המספר. לעלות מ-1,800 מתגייסים שחלק מהם הגיעו מרצון ל-4,800 מאוכלוסייה שאנחנו לא מכירים שלא באה מרצון זה אתגר מאוד גדול".

יו"ר הוועדה ח"כ אדלשטיין: "מצד אחד אני רגוע יותר כשאני רואה שיש תוכנית. החדשות הפחות טובות הן שהצורה שבה זה נעשה העלתה כבר את כולם על בריקדות, ויש חשש שלמרות המאמצים אף אחד לא יתייצב, כשגם רבנים ששיתפו פעולה קראו לציבור שלהם לא להתגייס. חבל שלפעמים פרסומים כאלה ואחרים לפני שהם מבושלים פוגעים במהות העניין".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!