דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"א בתמוז תשפ"ד 27.07.24
31.7°תל אביב
  • 30.0°ירושלים
  • 31.7°תל אביב
  • 30.2°חיפה
  • 31.8°אשדוד
  • 33.7°באר שבע
  • 39.6°אילת
  • 35.2°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 32.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
החטופים והנעדרים

משפחות חטופים יהודיות וערביות נפגשו ברהט: "החטופים הם הבנים והבנות של כולנו"

במפגש תחת הכותרת "שותפים לגורל" השתתפו בני משפחות של חיילים ואזרחים שנחטפו ב-7 באוקטובר, וגם אביו של הישאם א-סייד ששבוי בעזה מ-2015 | עלי אל-זיאדנה, שאחיו ואחיינו מוחזקים בשבי ושניים מאחייניו הוחזרו בעסקה: "נמאס לנו לספר את הסיפור שלנו. אני מקווה שזה המפגש האחרון שאנחנו מספרים אותו"

מפגש "שותפים לגורל" ברהט (צילום: מתן רייזמן, האם ראית את האופק לאחרונה)
מפגש "שותפים לגורל" ברהט (צילום: מתן רייזמן, האם ראית את האופק לאחרונה)
יניב שרון

משפחות חטופים יהודיות וערביות ערכו אתמול (רביעי) ברהט מפגש תחת הכותרת "שותפים לגורל". בני המשפחות שיתפו בסיפוריהם, הדגישו את שותפות גורלם וקראו להשבת בניהם.

"ב-7 באוקטובר הפכנו למשפחה אחת, ואנחנו שותפי גורל", אמר שי ונקרט, אביו של החטוף עומר ונקרט. "אנחנו נמצאים במאבק הכי חשוב שקיים במדינת ישראל, הכוח שלנו ביחד יכול לייצר לחץ אדיר על האויבים שלנו. את הרוח שלנו אי אפשר לנצח, אנחנו גרים במדינה אחת, אנחנו חיים על אותה אדמה וכולנו בני אדם, הדם שלנו הוא אותו דם. ב-7 באוקטובר לא הבדילו בין החטופים".

שעבאן א-סייד, שבנו הישאם א-סייד שבוי בעזה מאז אפריל 2015: "האחווה בין יהודים לערבים קיימת מאז קום המדינה. אם נעזוב את הפוליטיקה תהיה לנו אחווה יותר חזקה. אנחנו תומכים בכל מי שעוזר בעניין החזרת החטופים. אני מוכן לבוא לכל מפגש בכל מקום כדי לתרום להחזרת החטופים".

באשיר אל-זיאדנה, בן משפחתם של יוסף אל-זיאדנה ובנו חמזה אל-זיאדנה שמוחזקים בעזה, ושל עאישה ובילאל אל-זיאדנה, האחים שהוחזרו בעסקה: "החטופים הם הבנים והבנות של כולנו. כולנו יכולנו להיות בסירה הזאת, אנחנו מקווים שתבוא עסקה וגם יבוא אופק מדיני שימנע מדבר כזה לקרות שוב".

אילה מצגר, כלתו של יורם מצגר שנחטף לעזה ומת בשבי: "אני רואה את הממשלה אחראית מלאה. היא צריכה לקדם איזשהו אופק מדיני שייתן תקווה לאנשים גם פה וגם בצד השני. לצערי ראש הממשלה שלי גורר את החתימה על הסכם להחזרת החטופים. אנחנו ברגע האמת, אם הוא יבחר לא ללכת על עסקה, אנחנו הולכים למלחמה, פוגעים בעצמנו ומבעירים את המזרח התיכון. יש לנו הזדמנות לעצור את זה".

עלי אל-זיאדנה, אחיו של יוסף אל-זיאדנה: "נמאס לנו לספר את הסיפור שלנו. אני מקווה שזה המפגש האחרון שאנחנו מספרים אותו. יש שולחן שמונחת עליו עסקה שכולם תומכים בה. אני קורא לראש הממשלה: אל תצא לארצות הברית כל עוד לא חתמת על ההסכם. אני קורא ללפיד להצטרף לממשלה ולהחליף את בן גביר וסמוטריץ'. הגיע הזמן להגיע לעסקה".

במפגש השתתפו גם פואד אלטלאלקה, שבנו סאמר אל-טללקה נחטף לעזה ונהרג בשוגג מירי צה"ל; סאלם אל-אטרש, שאחיו מוחמד אל-אטרש נפל ב-7 באוקטובר וגופתו נחטפה לעזה; שוקי רביב, שבן משפחתו אברהם מונדר מוחזק בשבי; ומחמוד אל-קאדי, שבן משפחתו פרחאן אל-קאדי מוחזק בשבי.

ארגון "האם ראית את האופק לאחרונה" יזם את המפגש בשיתוף מטה משפחות החטופים ומתנ"ס רהט, במטרה להדגיש את המאבק המשותף להחזרת החטופים מידי חמאס.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!