דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"א בתמוז תשפ"ד 27.07.24
28.3°תל אביב
  • 23.8°ירושלים
  • 28.3°תל אביב
  • 27.4°חיפה
  • 28.8°אשדוד
  • 27.5°באר שבע
  • 37.1°אילת
  • 31.7°טבריה
  • 23.5°צפת
  • 28.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
החטופים והנעדרים

שלוש שורדות שבי לנתניהו: "קודם עסקה, רק אחר כך תיסע לנאום בקונגרס"

דניאל אלוני, עדינה משה ורז בן עמי, שנחטפו לעזה ושוחררו בעסקה, ושיר סיגל, בתם של שורדת השבי אביבה סיגל ושל החטוף קית' סיגל, נשאו דברים הערב (ה') בכיכר החטופים בתל אביב | בן עמי, שבעלה אוהד בן עמי עדיין מוחזק בשבי: "אם גם הפעם העסקה לא תצא לפועל, זה אומר שאני צריכה להתחיל לשכוח ממנו?"

דניאל אלוני (מימין), עדינה משה, רז בן עמי ושיר סיגל (צילום: אלון גלבוע)
דניאל אלוני (מימין), עדינה משה, רז בן עמי ושיר סיגל (צילום: אלון גלבוע)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

שורדות השבי דניאל אלוני, עדינה משה ורז בן עמי, שנחטפו לעזה ב-7 באוקטובר ושוחררו בעסקה, השתתפו בהצהרה מיוחדת לתקשורת שנערכה הערב (חמישי) בכיכר החטופים ברחבת מוזיאון תל אביב.

"מה שאנחנו חווינו ב-49 ימים, 120 החטופים ממשיכים וממשיכות לחוות, קרוב לפי 6 מהזמן שאנחנו חיינו באימה בשבי חמאס", אמרה דניאל אלוני. "הם הופקרו שם. זה תשעה וחצי חודשים הם אומללים, הם סובלים, הם מתים לאיטם בגוף ובנפש, גם אלו שעדיין בחיים.

"אנחנו שומעים את הקולות שהעסקה כבר כמעט סגורה וצריך רק את אישור ראש הממשלה. זו העת להיות מנהיגים. מר ראש הממשלה, אני מבקשת – קודם עסקה! ורק אחר כך תיסע. צריך לפני הכול לקדם את השבת כל 120 החטופים והחטופות, ורק אחר כך תטוס לוושינגטון. מר נתניהו, זה לא הזמן לנסיעות ראווה, זה הזמן כעת לסגור עסקה ולהחזיר את החטופים הביתה. תיסע ביחד איתם לוושינגטון, אלו יהיו תמונות הניצחון האמיתיות, אבל קודם כול תחזיר אותם הביתה. קודם כול עסקה!"

עדינה משה: "שמעתי שראש הממשלה טוען כי 'החטופים סובלים, אך לא מתים'. אני רוצה לספר לך, ראש הממשלה, כי החטוף חיים פרי היה איתי במנהרה, עזרנו אחד לשני, הוא עודד אותי ותמך. החטוף יורם מצגר נהג להסביר לי כיצד נכון לדבר עם המחבלים השובים שלנו, הסביר לי כי אני חייבת להפסיק לומר 'כוסאמק' ועוד מילים שאני רגילה לומר. החטוף עמירם קופר היה קומה מעליי במנהרה, נפגשנו יום לפני יציאתי, כאשר אותי העלו קומה ואותו הורידו. החטוף נדב פופלוול ישן לצדי בכל לילה, במזרן מעופש ורטוב, בחום איום ותחושת מחנק תמידית.

"כל אלו היו חלק מחבריי לשבי. הם היו חיים ונושמים, אכן סובלים, אבל לא מתים. ב-4 ביוני, כשנודע כי חבריי מתים, הרגשתי כי אני מתה. חשתי עצב עמוק, אשמה וכעס רב. אפשר היה להצילם, אותם ואת החטופים הרבים שנחטפו חיים וכיום מתים.

"אני קוראת לך ראש הממשלה: תציל את מי שניתן. יש חטופים חיים. אין זמן. תחתום על העסקה, תהיה אתה זה שמשיב את החיים, ואת המתים לקבורה. תהיה אתה זה שמאפשר לכולנו לצאת מהגיהנום הזה, לשוב ולחוש יהודים, ישראלים, שעושים הכול למען אחינו ולא מפקירים. אז אנא ראש הממשלה, תחתום על העסקה כדי שאוכל לסיים את מעט החיים שנותרו לי בידיעה שכולם חזרו למשפחותיהם".

רז בן עמי: "אנחנו נמצאים בימים קריטיים. בימים שבהם אנחנו שומעים מכל כיוון שהקרקע מספיק פורייה כדי לחתום על העסקה. אבל אנחנו גם שומעים שאם הפעם זה לא יצליח, ייקח זמן, אם בכלל, עד שתיווצר הזדמנות חדשה.

"ביבי, תגיד לי אתה, איך אצליח להמשיך ככה אם לא תחתום על העסקה שלך עכשיו ותחזיר לי את אוהד? אם גם הפעם העסקה לא תצא לפועל, זה אומר שאני צריכה להתחיל לשכוח ממנו? אני מבקשת ממך, אני דורשת ממך: קודם עסקה ורק אחר כך טיסה.

"תן לנו ולך סיבה טובה לנסוע לבמת הקונגרס ולייצג אותנו בכבוד מול כל העולם. מגיע ל-120 האנשים האלה, ל-120 המשפחות שלהם, מגיע לי, מגיע לעם ישראל להתחיל את החיים החדשים שלנו. תחתום על העסקה ואז תיסע לארצות הברית.

"ומכם ראשי מערכת הביטחון; ראש השב"כ רונן בר, ראש המוסד דדי ברנע, הרמטכ"ל הרצי הלוי, תוכיחו לנו במעשים שלכם ולא רק במילים, שלא תתנו יד להשארת 120 אזרחים שלנו בעזה. זו העת להיות מנהיגים. אל תהיו המגן של ביבי ולא של ההפקרה".

שיר סיגל, בתם של שורדת השבי אביבה סיגל והחטוף קית' סיגל: "אני מבקשת מכם, ראשי מערכת הביטחון, אני יודעת שאתם יודעים שכדי שיהיה כאן ביטחון אמיתי במדינה צריך להחזיר את כל החטופים הביתה. זה לא יקרה בפעימה אחת, וכדי להחזיר את כולם צריך להתחיל. גם אתם יודעים שבסוף תהיה עסקה, ואם היא תקרה עכשיו או עוד כמה חודשים יהיה עניין של כמה עוד לוחמים שהקריבו את חייהם על הגנת המולדת, וכמה עוד חטופים תמימים שנחטפו מבתיהם בבוקר שבת נאבד בדרך. אני סומכת עליכם. אבא שלי סומך עליכם ויודע שמתחת לחזות הקשוחה יש בכם היגיון, מוסריות ולב פועם. במקום שבו אין איש, תהיו אתם אנשים.

"אימא שלי היום טסה לארצות הברית, כבר בפעם השביעית, כדי להציל את החיים של אבא שלי. ראש הממשלה, גם אתה מתכנן נסיעה לארצות הברית. בשונה ממנה, כדי שהחיים של אבא שלי יינצלו, אותך אנחנו צריכים כאן. בבקשה, אל תיסע לפני שיש עסקה.

"אלו רגעים קריטיים לעסקה. אנחנו זקוקים לך פה עכשיו. לנהל את המשא ומתן, לקדם את מה שצריך ולפתור מחלוקות ופערים. ואתם, הרצי, רונן ודדי, אל תהיו המגן האנושי והביטחוני של מי שמעכב ביודעין את העסקה. תהיו נאמנים אלינו, כפי שהייתם איתנו לאורך כל הדרך. שימו מפתחות אם אין עסקה. כי רק ככה נביא אותם הביתה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!