דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"א בתמוז תשפ"ד 27.07.24
31.7°תל אביב
  • 30.0°ירושלים
  • 31.7°תל אביב
  • 30.2°חיפה
  • 31.8°אשדוד
  • 33.7°באר שבע
  • 39.6°אילת
  • 35.2°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 32.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ארגון שחקני הכדורגל נגד ההחלטה להגדיל את כמות הזרים: "פוגעת בשחקן הישראלי"

ארגון השחקנים יצא בהודעה נגד החלטת המנהלת, לפיה קבוצה תוכל לשתף שישה זרים | ניר אלון, ראש חטיבת הספורט בהסתדרות: "ההחלטה משפיעה באופן ישיר על שחקני הנוער וחוסמת אפשרויות של שחקנים להתפתח מקצועית".

מנשה זלקה במדי הפועל חדרה (צילום: שלומי גבאי)
מנשה זלקה במדי הפועל חדרה (צילום: שלומי גבאי)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ארגון שחקני ושחקניות הכדורגל יוצא נגד ההחלטת מנהלת הליגה להגדיל את כמות הזרים. המנהלת אישרה פיילוט שירוץ כבר בעונה הקרובה לפיו קבוצה תוכל לשתף שישה זרים. כעת, ארגון השחקנים פרסם את הסיבות להתנגדות שלו למהלך, ואת דרישותיו.

"לאור היוזמה נפגשו בתחילת החודש כ-60 שחקנים מקבוצות שונות עם ראשי ארגון שחקני הכדורגל בישראל", נכתב אתמול (ראשון) בהודעת הארגון. "המטרה היא לפתוח במאבק למניעת היוזמה שתפגע בכדורגלן הישראלי. בכנס עלו הנקודות שיפגעו בעתיד הכדורגל הישראלי, והוחלט לצאת למאבק משותף במידה והדבר ייצא לפועל".

הנקודות עליהן נלחמים השחקנים:

  • "אם לא יהיו רוב של שחקנים ישראלים על המגרש, לא יהיו לשחקנים הישראלים מספיק דקות משחק, המעמד המקצועי של הישראלים יפגע ועתיד הכדורגל איתו".
  • "חיסול עתיד הכדורגל הישראלי, פגיעה אנושה במחלקות הנוער ואי שילוב שחקני דור העתיד בעקבות עלייה במספר הזרים שיוכלו לשחק".
  • "לאור אפליית המס, הזרים משלמים 25% מס ולא 50% כמו הכדורגלן הישראלי, לכן רוב ההנהלות מעדיפות להעסיק שחקנים זרים. השיקולים בהעסקת שחקנים זרים אינם מקצועיים אלא כלכליים".
  • "בזמן מלחמה השחקן הישראלי באמצעות הארגון היציג נרתמו וחתמו על הסכם משותף לסיוע לקבוצות והפחיתו 25% משכרם באותה העת רוב השחקנים הזרים ארזו מזוודות וברחו למולדת שלהם".

ניר אלון, ראש חטיבת הספורט בהסתדרות: "אנחנו לא רוצים להפוך את הכדורגל לכדורסל שבו רוב השחקנים על המגרש הם שחקנים זרים. זה משפיע באופן ישיר על שחקני הנוער וחוסם אפשרויות של שחקנים להתפתח מקצועית. ההישג של המונדיאליטו לא יחזור על עצמו אם מכסת הזרים תעלה”.

יו"ר חטיבת הספורט וכפרי הנוער בהסתדרות ניר אלון (צילום: יאיר צוקר)
יו"ר חטיבת הספורט וכפרי הנוער בהסתדרות ניר אלון (צילום: יאיר צוקר)

“כשבא זר על העמדה של השחקן הישראלי, הכדורגל הישראלי ילך לאחור והשחקן הישראלי יהפוך למעודד מהספסל. חשוב לזכור שיש גם אפליה בעניין המיסוי: שחקן זר משלם 25% מס, ושחקן ישראלי 50%. במצב הזה טבעי שבעלי הקבוצות ירצו לחסוך כסף ולהביא זרים, אך במהלך הזה הם פוגעים פגיעה אנושה בכדורגל הישראלי. אנחנו נהיה על המשמר כדי שיהיה רוב של שחקנים ישראלים בקבוצה והנבחרת תצליח".

מושיקו מישאלוף, מנכ"ל ארגון השחקנים, הוסיף: ״יש כאן פגיעה בדקות המשחק של הכדורגלן הישראלי ופגיעה בכיס. אפליית המס משחקת תפקיד חשוב לטובת הקבוצות ולרעת השחקן. שחקן זר משלם פחות מס ויש לו יתרון".

"אסור לשכוח שיש פגיעה בנבחרת, שחקנים כמו אוסקר גלוך, מנור סולומון וליאל עבדה שקיבלו דקות בליגת העל ויצאו לשחק בחו"ל, לא יוכלו לעשות את המקפצה הזאת כשיש מעל 50% זרים בקבוצה. לא ניתן שהכדורגל יהיה הכדורסל. היום אני עד לזה, השחקנים הישראלים הם מקצוענים, עושים אימונים אישיים ואקסטרות", הוסיף מישאלוף. "רואים ששחקנים יוצאים מקבוצות קטנות בישראל ולא רק מהגדולות, לקבוצות בחו"ל. הזהות הישראלית חשובה לנו. להביא עוד שחקנים זרים זה להרוג את הכדורגל הישראלי. השחקן הישראלי זה הכדורגל הישראלי. זה הבית שלנו״.

שחקני נבחרת ישראל עד גיל 20 חוגגים את הניצחון על ברזיל ברבע גמר המונדיאליטו (צילום: AP/Natcha Pisarenko)
שחקני נבחרת ישראל עד גיל 20 חוגגים את הניצחון על ברזיל ברבע גמר המונדיאליטו (צילום: AP/Natcha Pisarenko)

קפטן הפועל חדרה, מנשה זלקה, התייחס להחלטה: "הכדורגל הישראלי חייב להישאר ישראלי. ההחלטה להגדיל את כמות הזרים, היא החלטה שפוגעת בנו ישירות בטווח הקרוב אבל אני בטוח שבטווח הרחוק זה גם יפגע בנבחרת. אני מדבר בשם עצמי, אבל בטוח שרוב שחקני ליגת העל חושבים כמוני. כן חשוב שיהיו שחקנים זרים שיעלו את הרמה בליגה, אבל בסופו של דבר על כר הדשא חייב רוב ישראלי. אסור שייווצר מצב כמו שיש בכדורסל שבו יש במקרה הטוב שחקן ישראלי אחד בלבד".

"בסופו של דבר, אסור לשכוח שאנחנו מדברים על הליגה בישראל, ואנחנו השחקנים הישראלים נשארים כאן תמיד, בכל מצב, ממשיכים להתאמן תחת אזעקות, טילים ושומרים נאמנות מלאה לקבוצות שבהן אנחנו משחקים", הוסיף זלקה. "אני מאוד מקווה שראשי מנהלת הליגה וההתאחדות לכדורגל יקשיבו לנו השחקנים הישראלים ויבינו את ההשלכות והפגיעה בכדורגל אם המהלך שלהם יצא לפועל".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!