דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"א בתמוז תשפ"ד 27.07.24
31.7°תל אביב
  • 30.0°ירושלים
  • 31.7°תל אביב
  • 30.2°חיפה
  • 31.8°אשדוד
  • 33.7°באר שבע
  • 39.6°אילת
  • 35.2°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 32.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
החטופים והנעדרים

דובר צה"ל: החטופים אלכס דנציג ויגב בוכשטב נרצחו בשבי חמאס

נציגי צה"ל בישרו למשפות החטופים אלכס דנציג (76) מניר עוז ויגב בוכשטב (35) מנירים שהם נהרגו לפני מספר חודשים וגופותיהם מוחזקות בידי חמאס. ההחלטה לקבוע את מותם התבססה לדברי דובר צה"ל על מידע מודיעיני

יגב בוכשטב (מימין) ואלכס דנציג (צילומים: מתוך רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)
יגב בוכשטב (מימין) ואלכס דנציג (צילומים: מתוך רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)
יהל פרג'

נציגי צה"ל הודיעו היום (שני) למשפחותיהם של אלכס דנציג ויגב בוכשטב כי הם אינם בחיים וגופותיהם מוחזקות בידי ארגון חמאס.

דובר צה"ל אמר כי ההחלטה לקבוע את מותם התבססה על מידע מודיעיני ואושרה על ידי ועדת מומחים של משרד הבריאות ובשיתוף משרד הדתות ומשטרת ישראל. נסיבות מותם בשבי חמאס נמצאות בבדיקה על ידי כלל גורמי המקצוע. "צה״ל פועל במגוון רחב של שיטות במטרה לאסוף מידע אודות החטופות והחטופים ברצועת עזה. צה״ל ויתר גופי הביטחון ימשיכו ללוות את משפחות החטופים ככל שיידרש".

אלכס דנציג (76), היה היסטוריון, מחנך וחקלאי. בן לניצולי שואה שהיה ממייסדי המשלחות לפולין, עבד כ-30 שנה ב'יד ושם' והכשיר אלפי מדריכים ומדריכות להוראת השואה. חטופות שהיו איתו בשבי העידו שדנציג העביר את הזמן בשבי בהרצאות על היסטוריה לשאר החטופים. דנציג היה חובב קריאה, היסטוריה ואהד תחומי ספורט רבים.
אתמול (21.7), חל יום הולדתו ה-76.

קיבוץ ניר עוז הודיע בצער כבד על הירצחו של אלכס דנציג ז״ל בשבי בעזה "לאחר שסבל עינויי גוף ונפש במשך חודשים. גופתו נמצאת עדיין בשבי. אלכס היה בן 76 וציין אתמול את יום הולדתו. חבר קיבוץ ניר עוז. אב לארבעה ילדים, סב ל-12 נכדות ונכד. הקדיש את מפעל חייו ללימוד והדרכה בנושא השואה ויחסי יהודים ופולנים. במקביל עמל שנים רבות על טיפוח שדות הקיבוץ. זכרונו של אלכס יחרט בליבנו כאיש שהוא גשר בין עולמות שונים: בין הרוח והספר לאדמה והשדות, בין ישראל ופולין, בין שואה ותקומה. יהי זכרו ברוך".

יגב בוכשטב (35), היה אדם צנוע ופשוט שאהב את החיים בקיבוץ נירים. לבוכשטב, שהיה במקצועו טכנאי סאונד, הייתה תשוקה עזה למוזיקה. מגיל צעיר הוא ניגן על גיטרה וחליל צד ובהמשך על כלים נוספים, שאת חלקם בנה בעצמו. יחד עם אשתו רימון, הוא גידל 5 כלבים ו-5 חתולים שאת חלקם אסף לשיקום. בוכשטב נחטף מביתו בקיבוץ נירים יחד עם אשתו רימון בוכשטב-קירשט ששוחררה לאחר 50 ימים בשבי.

כשרימון חזרה מהשבי היא סיפרה שבבוקר 7 באוקטובר הם לא הספיקו להיות בממ"ד, הם התחבאו מתחת למיטה עם הכלבים והחתולים שלהם, ובשעת בוקר מוקדמת אחד המחבלים גנב לו את אחת הגיטרות. נופר, אחותו של בוכשטב סיפרה ל'דבר': "רימון שאלה אותו 'מה יהיה על הגיטרה שלך?', ויגב אמר לה ש'אם ילד אחד בעזה ילמד לנגן ויהיה מאושר אני עשיתי את שלי'. זה מתאר את יגב ואת העשייה שלו למען האחר. יש אנשים שמאמינים באנרגיות אנשים שמאמינים בתפילה".

"אנחנו מכירים עוד כל כך הרבה חטופים אחרים" היא הוסיפה, "ואת מי שלא הכרנו אנחנו מכירים עכשיו. זו קלישאה אבל זה נכון אנחנו משפחה אחת גדולה. אחות של ירדן היא חברה טובה שלי, ואמא של שירי היתה המטפלת שלי בגן. זה חייב להיגמר טוב, זה לא יכול להיגמר אחרת".

קיבוץ נירים כתב הודעה בדבר הרצחו של בוכשטב: "בצער עמוק ובכאב גדול התבשרנו כעת על הרצחו של בננו וחברנו יגב בוכשטב בשבי חמאס בעזה. אנו שותפים ומשתתפים באבלם הכבד של אסתר, אורן, נופר, יובל והדר, רימון, כרמלה וכל המשפחה ומחבקים אותם".

ממטה המשפחות נמסר: "הבשורות הקשות הבוקר על מותם הן עוד הוכחה לדחיפות בהחזרת החטופים שנתונים בסכנת מוות מיידית בכל רגע בגיהינום החמאס. יגב ואלכס נחטפו בחיים והיו צריכים לחזור בחיים לארצם ולבני משפחותיהם. מותם בשבי הוא מראה עצובה למשמעות גרירת הרגליים במו"מ. אנו שבים ודורשים מממשלת ישראל והעומד בראשה: אשרו מיד את עסקת נתניהו והחזירו את 120 החטופות והחטופים, את החיים לשיקום ואת החללים והנרצחים לקבורה בארצם. גם השבוע הזמן הולך ואוזל לחטופות והחטופים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!